Hallo allemaal,
Enige tijd geleden is Jeske ongelooflijk geschrokken van het harde blaffen van een hond (een grote boxer). Sindsdien is ze dus bang voor het blaffen van honden, waar ik best bij kan inkomen. Maar ook voor luid spelende kinderen.
En dat vind ik minder.
Mijn oppas heeft namelijk 2 jonge kinderen die wereld met veel lawaai aan het ontdekken zijn. Hierdoor is Jeske iedere keer aan het huilen.
De oppas probeert haar kinderen stiller te laten zijn. Maar ik heb haar gezegd dit niet te doen. (ook erg lastig met kinderen van 1 en 3 jaar)
Ik vind dat Jeske eigenlijk maar gewoon moet wennen aan deze geluiden. Ook al moet ze er van huilen.
Maar doe ik er op deze vrij groffe manier wel goed aan? Ik heb zelf eigenlijk het idee dat ik er weinig keus in heb. En als het te erg wordt, wordt ze echt wel getroost…
Maar goed, spelende kinderen moet wel lukken… Maar blaffende honden? Ik wil niet dat ze later bang van ze wordt, al is een beetje behoedzaamheid tegenover ze geen slechte eigenschap.
Kort gezegd: Hoe kan ik Jeske het beste aanleren dat schelle geluiden niet eng zijn…?