Bang voor gillen en blaffen

Ik heb al eens eerder zo’n topic gestart en Jeske is ondertussen al weer wat ouder. Maar ze is nog steeds bang voor gillende kinderen en blaffende honden.

Zodra een spelend kind iets te hard gilt, of als een hond hard blaft, raakt ze volkomen in paniek. Van de week ook zoiets. Een bevriend koppel komt langs met hun meisje. Zij is een maand jonger dan Jeske, en iets eenkenniger.
Die kleine spruit begint te huilen. Jeske begint te huilen, waardoor de ander harder begint te huilen, waarna Jeske haar hele sirene aanzet.
Al met al heeft dat hele gebeuren een half uur geduurd, waarna Jeske doodmoe naar bed is gegaan.

Ze heeft ook geen angst voor honden, alleen voor het blaffen.

Maar nu gaan de echte problemen komen vrees ik. Over 2 weken is papa jarig en ik houd mijn hart vast…

Dus help!

dat is verveld ja.

lieke schrok zich ook steeds rot als onze hond ineens blaft, ze klamt zich dan helemaal aan mij vast en begon dan te huilen. dit is zo een paar keer gebeurt en nu is het over. lijkt wel of ze eraan gewent is nu.

ja wel erg vervelend voor je zou ook niet weten wat je eraan kunt doen.

succes ermee

groetjes gytha

Dat is inderdaad vervelend zeg. Wij hebben zelf ook een grote hond en als die onverwachts blaft dan schrikt Zoë wel, maar meer dat ze even verschrikt kijkt en haar armen en benen in de lucht gooit.
Maar Zoë slaapt beneden in de aanbouw en is dus gewend aan geluid, John of ik zitten regelmatig op kantoor (naast haar kamer) te werken of John speelt elektrische gitaar en de tv staat vaak aan dus misschien dat ze daardoor gewoon goed aan herrie gewend is. Misschien kun je boven een keer tv aanzetten, daar zijn toch allemaal verschillende geluiden op?
Het zal waarschijnlijk vanzelf wel weer overgaan, maar het is wel lastig voor je.

Groetjes,
Inge

Ze heeft ook geen last van gewoon huiselijk lawaai. Ze slaapt het lekkerst als ik op haar kamer stofzuig. Of als ik op de aangrenzende kamer sta te strijken met de radio aan.
Ik heb zelf geen hond. Alleen 4 katten. Van wie er 1 soms keihard miauwt of door het huis rent. Heeft ze ook geen problemen mee.
Alleen bij de oppas, die 2 jonge kinderen heeft die uiteraard af en toe gillen.
De oppas zegt ook dat ze ze probeert stil te houden. Ik heb haar gevraagd dat niet te doen. Ten eerste zijn het kinderen, die hebben in hun eigen huis echt wel het recht om te keer te gaan. Ten tweede hoop ik dat ze er op deze manier iets beter aan went…

Ik denk ook dat ik er weinig aan kan doen. Behalve hopen dat ze er overheen groeit.