Zondag waren wij naar een kermis geweest, waar Eva bij het spookhuis een heks en een vleermuis zag. Alleen al in het voorbij gaan was ze bang, ze trilde helemaal. De rest van de dag zei ze: ‘Ek, eng’. Wij hebben meerdere keren uitgelegd dat de heks op de kermis was gebleven en dat ze niet bij ons was. Gisteren op het kdv zat ze ook de hele tijd over de heks te praten.
Rond een uur of twaalf, ze had gewoon lekker geslapen, werd ze huilend wakker. Ze had duidelijk over de heks gedroomd. Toen wilde ze niet meer slapen! Ze was bang en alleen bij ons was ze rustig. We probeerden haar meerdere keren te laten slapen, wat niet lukte. Uiteindelijk legden we haar bij ons, we waren om twee uur zelf ook echt moe. Ze sliep, maar ik niet! Ik lag op de rand van het matras en dat lag niet lekker. Bovendien zat ze steeds met haar handje over mijn schouder te strelen, wat me ook wakker hield. Ik ben toen op de bank gaan liggen. Het moet niet gekker worden. Ik heb wel geslapen, maar maar 5 uur en maar half. Voor één nacht oké, maar ik heb geen zin in nog zo’n nacht. Normaal slaapt Eva heel de nacht door!
Wat moeten we:
- met haar angst voor de heks?
- als ze niet wil slapen omdat ze zo bang is en daardoor huilt?
Groetjes Rainbow, trotse mama