Bang voor de buitenschoolse opvang

Rick gaat sinds deze week naar de BSO, hij vind het verschrikkelijk. Hij was al wel gewend om 2 hele dagen woensdag en donderdag naar een kinderdagverblijf te gaan.
Hij gaat op woensdagmiddag en donderdagmiddag. naar de BSO
Hij heeft het nu totaal niet naar zijn zin e is zelf een soort van bang. Elke dag vraagt hij wel 1000 keer ik hoef toch niet naar Roots(BSO). Als ik hem dan uitleg dat hij alleen gaat als ik zijn rugzak meegeef is het even goed maar naar 10 minuten komt weer de vraag.
Heeft iemand tips over hoe het aan te pakken verder.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

is er misschien wat verveelends gebeurd ,niet zozeer bij rick maar met een ander kindje ,dat hij daarom bang is

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

hoi ik werk zelf op een bso. ik zou een gesprekje aan gaan met de groepleiding hun weten vast een oplossing. het is natuurlijk er wenen en naar school en dan ook nog daar de bso ppff dat is zwaar. ik zie het vaak bij kinderen maar het gaat ook wel weer over wij geven dan even meer aandacht en proberen hem/haar zo veel mogelijk met andere kinderen te laten spelen. maar ja dat zijn wij. dus ik zou gewoon naar de groepsleiding gaan en miss kunnen hun jouw verder helpen.

succes groetje pascal

praat met je zoontje erover is er wat vervelends gebeurd ofzo misgien op BSO

keesie_dijkergracht

Hoe gaat ie nu?

Als ik het zo lees, neig ik ook om er aan te denken dat ie misschien ruzie met iemand daar heeft gehad ofzo. Misschien dat dat moet worden uitgepraat.

nee volgens hem is er niets erg gebeurd.
Het is zo dat hij denkt dat hij mama kwijt is, dan is het even huilen , maar de avond ervoor is hij zich al zo druk aan het maken dat hij heel hard gaat huilen en zegt ik hoef vandaag toch niet naar Roots.Het beheerst zijn hele leventje even hij staat ermee op en gaat ermee naar bed.
Het is nu wel zo dat als hij er is het beter gaat.
Vandaag was de 1 ste dag van de vakantieopvang, ik heb hem zelf erheen gebracht en nu was het goed, mits ik nog even zwaaide bij het raam.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris