Bang voor bevalling na keizersnee

Hallo,

Op dit moment ben ik 20 weken zwanger van onze tweede.
Bij onze eerste is de bevalling goed begonnen, maar eindigde helaas in de keizersnee omdat hij een sterrenkijkertje was en ik maar 9 cm ontsluiting had.
Uiteindelijk ik het goed gekomen, maar mijn man was ons bijna alletwee kwijt geweest omdat er gewoon niet adequaat geregageerd werd door de verpleegkundigen. Hij heeft echt lopen schreeuwen om de gyneacoloog.

Nou ben ik bang dat deze bevalling weer hetzelfde gaat verlopen.
Kan ik bijvoorbeeld zelf kiezen voor een keizersnee als ik dit zou willen?
De vorige keer was echt een drama en dat wil ik niet nog een keer meemaken. We waren Marc bijna kwijt geweest (apagscore van 2 in het begin).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Raya

Hey Raya,

Wat een vervelende ervaring je eerste bevalling. Ik ben zelf in november bevallen van een zoontje en uiteindelijk ook met een keizersnee. Ik ben thuis begonnen met bevallen en opzich ging dit goed, alleen na een uur persen thuis zat er maar geen beweging in. Mijn zoontje bleek ook een sterrenkijken te zijn. Dus met de persweeen naar het ziekenhuis…in totaal 3 uurr geperst en alle hulpmiddelen wel op me uitgeprobeerd. Toen dat allemaal echt niet lukte is het uiteindelijk een keizersnee geworden. Bij mij had ik het geluk dat het wel goed ging met mijn zoontje, dus die zorg was er niet. Mama was alleen behoorlijk uitgeput.

Wat betreft jou 2de bevalling,ik zou het in het ziekenhuis goed aangeven. Vanaf de 36 weken wordt je overgedragen aan de gyneacoloog in het ziekenhuis. Als je daar duidelijk je angst aangeeft. En na wat er de vorige keer is gebeurd zullen ze daar ook wel rekening mee houden.

Bij mij hebben ze aangegeven dat ze me dit keer niet langer als 30 minuten laten persen en als ik zelf van te voren aangeef dat ik gelijk weer een keizersnee wil dan stemmen ze daar me in. Uiteindeljk beslis jij over je eigen lichaam!!!
Maar als je zit in het ziekenhuis aangeeft, zullen ze hier zeker begrip voor hebben.

Geniet nog lekker van je zwangerschap!!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan me voorstellen dat je tegen de bevalling op ziet! Het beste lijkt mij dat je heel eerlijk bent tegenover de verloskundige en gyn., dan kunnen zij daar rekening mee houden en jou advies geven.

Uiteindelijk ben jij degene die beslist over je eigen lijf en kindje!!

Bij mij is een inleiding na 4 dagen geindigd in een keizersnee. Ik heb toen al meteen aangegeven dat ik dit nooit meer wil. Morgan kon er niet door, ik kreeg niet meer dan 4 cm ontsluiting. Wel hebben ze gezegd dat het bij een tweede anders kan zijn, maar dat ze dat op dat moment zouden bekijken en dat ik het allemaal ook zelf aan kan geven.

Dus gewoon aankaarten, jou lichaam en jou keuze. Tuurlijk zijn ze geen voorstander van meteen een keizersnee, want het is een operatie, maar op zich kan je het wel aangeven en dat je dat nooit meer wilt zoals de eerste keer. Ze hebben liever dat je het allemaal aangeeft dan dat het gissen wordt daarna,

Groetjes,

Michèle

eenkeizersnee krijgje niet zomaar alleen op medische indicatie.

maar wat de anderen ok al zeggen ik zou het aankaarten,ook watje bezig houdt