Tibo heeft enorme schrik om kaka te doen op zijn potje, raar hé, pipi geen probleem maar kaka is een ander paar mouwen. Iemand hier ervaring mee?
Ilse,
Fiere mama van deze hartedief ! ( 25/08/2003)
Vrouwke van Marc
Tibo heeft enorme schrik om kaka te doen op zijn potje, raar hé, pipi geen probleem maar kaka is een ander paar mouwen. Iemand hier ervaring mee?
Ilse,
Vrouwke van Marc
Hoi Ilse,
Het is en algemeen bekend verschijnsel dat kinderen in de aanloop naar zindelijkheid moeite hebben met een poep maken op de pot of op de WC. Daar zit iets psychisch achter.
Zie ook in dit topic op deze site: http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=5917
Kortom: het komt allemaal vanzelf goed! Niet teveel nadruk op leggen want dat werkt alleen maar averechts!
Succes met de kleine man!
Groetekes, Sje
oef bedankt om me de link door te spelen
ik maak me zeker niet kwaad hoor, dat werkt idd alleen maar omgekeerd
Ilse,
Vrouwke van Marc
Evianne leek er ook bang voor, alhoewel ze het niet duidelijk zei. We hebben toen eens dr luier omgekieps in het toillet en waren verschrikkelijk blij omdat het keuteltje nu zo lekker kon gaan zwemmen. Daar heeft ze schijnbaar even over nagedacht en ging het ineens netjes op de wc doen, en blij dat we steeds zijn joh. We lezen ook het boekje van konijntje huppel die een potje kreeg van zijn pappa, hebben we ook op de wc gelezen en de link was gauw gelegd zo. Misschien heb je er iets aan, succes.
Dat boekje van konijntje huppel hebben wij op het moment ook van de bieb! Erg goed en compact boekje! Een aanrader!
Groetekes, Sje