Bang om te gaan slapen

Hallo,

Milan is sinds oud en nieuw bang om alleen in slaap te vallen…
Hij valt alleen in slaap als ik bij hem blijf staan.
Doe ik er nu goed aan om bij hem te blijven staan of niet…
Ik ben een beetje bang dat hij er aan gaat wennen.
Maar als ik weggaat gaat hijecht hysterisch huilen en in zijn bed staan en als ik dan later bij hem terug komt staat hij gewoon te trillen.
Wie van jullie heeft hier ook last van

Gr

Erg vervelend! Misschien elke dag een stapje verder weg gaan staan en als je de deur bereikt hebt de deur steeds iedere dag een beetje verder dicht doen. Als hij denkt dat ie je niet meer ziet en begint te huilen, gewoon vanaf die plek wel zachtjes zeggen dat je er nog bent… Zoiets misschien proberen? Sterkte!!!

O wat vervelend zeg, was ie zo geschrokken met oud&nieuw?
Ik kan me je twijfel wel voorstellen, enerzijds even blijven om hem gerust te stellen, anderzijds hem er niet aan willen laten wennen.
Hoe oud is ie? Kan je al een beetje uitleggen dat er niets aan de hand is, het vuurwerk weer voorbij is en hij lekker kan gaan slapen of snapt ie dat nog niet? Een knuffeltje erbij in bed, of een nachtlampje. (wij hebben een winnie de pooh ding met muziek en blauw licht wat dan op het plafond schijnt, misschien steld zoiets hem gerust?) Wel zielig hoor, dat ie zo staat te trillen in bed! Hoop dat je gauw iets hebt gevonden om hem weer wat gerust te stellen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

damian gaat bij ons alleen maar slapen als we erbij blijven. We doen dit ook gewoon want als we erbij zitten slaapt hij binnen 5 minuten. Als we dit niet doen hebben we 2 uur strijd. Het is voor ons dus gewoon de oplossing. Zal wel niet helemaal volgens de regels zijn maar dit is wat werkt.

Bedankt voor jullie reacties en fijn dat jullie meedenken

Milan is 17 maanden.
Ik heb hem gister uitgelegd dat er geen vuurwerk meer is en dat alles over is…
Ik weet niet of hij het snapt maja ik heb het iig uitgelegd.
Het was bij ons de hele avond al een pokkeherrie maar is toch gaan slapen maja om 0.00 is het wel heel veel herrie.
Ik hoop dat het vanavond minder is.
S’middags heeft hij nergens last van en slaapt hij binnen een minuut

Ik heb het bij Tim nooit meegemaakt, maar persoonlijk zou ik wel gewoon weggaan. Ook al zal het dan wat nachten duren, hij zal op een gegeven moment echt wel doorhebben dat jullie niet bij hem blijven. En voor je het weet zit je er anders iedere avond aan vast bij hem te blijven tot hij slaapt. Wat je wel kan doen is boven blijven en daar wat aanrommelen, zodat hij wel hoort dat je nog bij hem in de buurt bent. En anders is misschien een nachtlampje een optie, zodat het beetje licht dat dit lampje geeft hem wat vertrouwen geeft.

Groetjes,
Sandra

ja, als hij het overdag niet doet is hij misschien bang geworden in het donker ( de knallen waren er immers ook toen het donker was) misschien idd een nachtlampje eens proberen. Ik zou het persoonlijk ook niet kunnen om weg te lopen als je ziet dat je kindje gewoon staat te trillen van angst.

mama1980

Gewijzigd door - mama1980 op 04 Jan 2011 19:47:43

Ik weet niet wat voor een babyfoon je hebt. we hebben een babyfoon waardoor je terug kunt praten tegen de kleine. Danielle heeft soms van die dagen dat ze niet wil gaan slapen en ook ligt te huilen dan laat ik ze eerst een paar minuten janken. Als ze dan nog niet wil slapen dan ze ik altijd een paar lieve woorden door de babyfoon of ik zing een paar liedjes voor haar. Meestal is het dan wel goed.

Voor de rest heb ik geen tips voor je.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Hoi…

Wat ik heb gedaan met mijn dochter is het volgende…

Idd eerst steeds een stapje dichter bij de deur… vervolgens… om te laten wennen dat ik niet in de kamer was… zei ik tegen haar… schatje mamma moet echt even naar de wc… of mamma moet nog even wat pakken en ik ben zo terug… eerst was ik 1 minuut weg toen 2 toen 5 ga zo door tot ze zelf in slaap is gevallen zonder dat ik op de kamer was… het kost even wat dagen en tijd… maar het heeft wel geholpen bij ons…

Groeten,
Leetje

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties…
Het nachtlampje en het licht op de overloop had ik al aangelaten.
Maar gisteravond ging het prima meneer had nergens last van hopen dat het vanavond ook zo is!!
En ik ben de afgelopen dagen gewoon bij hem blijven staan ik kon het echt niet over mijn hart halen om mijn bange bevende kind alleen te laten hij was echt heeeeelll bang.

Bedankt