Bang om eten te geven


#1

dan gelijk nog maar een vraagje erachteraan

onze nikita bijna 7 maandjes krijgt af en toe stukjes brood te eten ( hele kleine stukjes)

maar ik durf het gewoon niet meer ben zo bang dat ze stikt in dr stukje brood,vorige week deed ze ook raar met een stukje brood in dr mond dat ik ook dacht dat ze stikte..dacht dat ik gek werd kon alleen maar roepen helpl help...waarna vervolgens ons meisje over de arm werd gegooid en er niks meer aan de hand was

zo gaat het dus al een aantal dagen zelfs ligakoek durf ik nu niet meer te geven en als ze het krijgt ga ik maar ergens anders zitten want ben zo bang dat ze stikt

denk dat ik me drukker maak dan onze nikita want soms kijkt ze me echt aan van mama wat doe je nu toch allemaal...

wie heeft er wat tips om het mama wat makkelijker te maken?..alvast heel erg bedankt!!

 

een zenuwachtige mama....


#2

Dat 'stikken' is gewoon de kokhalsreflex. Bij kindjes van de leeftijd van jouw dochter zit die nog vrij ver voorin op de tong. Door dat kokhalsen werkt ze het broodje weer naar voren, zolang die niet 'gepureerd' genoeg is om door te slikken. Doordat ze nog niet veel tandjes heeft en het kauwen nog niet helemaal gewend is, zal dit dus ook blijven gebeuren totdat ze wel goed leert kauwen om het brood fijn genoeg te maken. Ik had dit met mijn dochter met 7 maanden ook nog, dus ben ik weer gestopt met brood. Een maandje later weer geprobeerd en toen ging het vlekkeloos! Gewoon granenpap geven (Goedemorgen van Friso) voor de vezels en brood weer wat later proberen.

Liefs!