Bang met 2de zwangerschap

nou heb donderdagavond en vrijdagochtend een test gedaan maar er kwamen wel 2 strepe maar wel heel vaag. heb zondagochtend weer een test gedaan en die was gelijk duidelijk. 2 dikke strepen. ben zwanger
heb in januari een miskraam gehad toen ik 9 weken zwanger was. ben nu super bang dat het weer fout gaat. er is laatste tijd veel gebeurd wat me erg onzeker maakt. hoop echt dat het deze keer goed gaat. kan niks anders doen dan hopen en gewoon rustig aan doen.

dit stukje heb ik geschreven vlak na mn miskraam.

de eerste keer dat gevoel, dat je nog niet kent

na de eerste paar dagen denk je al hé, dat gevoel went.

goed voor jezelf gezorgd, gezond eten en drinken, en dan maar hopen,

hopen dat het goed blijft gaan,

en zachtjes biddend bij de volle maan.

dan gaat het fout en ben je boos en bang en verdrietig, zo intens verdrietig.

je wil van alles roepen, schreeuwen, zeggen,

maar je kan niks meer,

want je kindje is er niet meer.

we wisten al namen,

we hadden al dromen,

maar alles word ons in 1 keer ontnomen!

maar we blijven geloven en houden hoop en blijven dromen

dat ooit ons kindje er wel gaat komen.

de pijn hiervan slijt maar ik wil niet dat de pijn helemaal verdwijnt.

ik weet dat als ik weer zwanger ben dat het mn tweede kindje is,

omdat ik de eerste dan nog steeds mis.

hoop dat ik de angst snel los kan laten en kan gaan genieten van deze zwangerschap.

In ieder geval wil je toch feliciteren het is toch weer een klein wonder dt in je buik groeit.

Kan me je angstgevoelens goed voorstellen heb zelf ook een miskraam gehad en dat hakt er behoorlijk in.
De eerste weken zul je je eigen heel dubbel voelen blij en verdrietig maar probeer er toch van te genieten en de angst een beetje los te laten

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Mooi zeg
En ja gefeliciteerd we duimen dat het allemaal goed mag gaan en dat je over 9 maanden een prachtig wonderdje in je armen hebt

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

ik ken de angstgevoelens wel bij mij is het al 3 keer mis gegaan maar ik probeerde iedere keer toch te genieten, het gebeurt maar weinig dat het meerdere keren mis gaat. Dus probeer te genieten want een miskraam kan je niet tegen houden.

dus ook van mij een kleine felicitatie.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hé meis, gefeliciteerd met je zwangerschap. Natuurlijk is het erg spannend zo na je miskraam, maar probeer positief te blijven. Ik ken meerdere vrouwen die ook een miskraam hebben gehad en zij hebben inmiddels allemaal een prachtige baby. Natuurlijk blijft er een kans dat het nog een keer gebeurt, maar daar moet je niet van uitgaan. Doe gewoon rustig aan en we duimen allemaal voor jullie dat het deze keer goed gaat en dat jullie een mooi kindje gaan krijgen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi Tamara,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Ik heb zelf eind juni een miskraam gehad en dat hakt er behoorlijk in. We hebben eerst onze rust genomen om dit te verwerken en gaan er nu ook weer voor. Ik denk dat ik de angst ook wel zal hebben als ik weer zwanger ben. Maar wat de rest ook zegt, het komt niet vaak voor dat je meerdere miskramen achter elkaar krijgt. Ik wil er dan ook bij een volgende zwangerschap zoveel mogelijk van genieten. Het is toch echt een wonder wat er in je buik groeit.

Hoe moeilijk het ook is, probeer er echt van te genieten.

Ik hoop voor jullie dat dit keer wel alles goed gaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Gefeliciteerd! Ik duim dat het deze keer goed mag gaan en je over 9 maanden een heel mooie baby in je armen kan houden!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Proficiat met je zwangerschap…!! Hoever ben je nu?

Mooi gedicht. Misschien iets om je 1e kindje nooit te vergeten…: mijn zus heeft ook miskraam gehad en heeft in de hoek van haar kamer een klein beeldje gezet van een moeder met dikke buik + een boekje met haar gevoelens erin … gewoon kort beschreven zo’n heel klein boekje. Gewoon omdat ze naast de 2 (3e op komst) kinderen die ze heeft … ook de ander niet wil vergeten. Voor haar en haar man was dit nl ook een kindje van hen!

Sterkte!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zal ook voor je duimen dat alles goed gaat, en dat je over 9 maanden een klein mensej in je armen houd!
Ik kan me heel goed je angst voorstellen. Ik ben mijn eerste kindje verloren na 24 weken zwangerschap, en daarna een miskraam gehad bij 7 weken. Inmiddesl is onze Joey al weer bijna 11 maanden, en ben ik opnieuw zwanger, nu ruim 19 weken. Die spanning en angst blijf je altijd houden, maar het kan dus echt dat je wel een kindje krijgt na zo iets akeligs als een miskraam!
Probeer er niet te veel bij stil te staan, en schrijf of praat je gevoelens van je af, want stress is zeker nietr goed in de zwangerschap! Ik wens je heel veel sterkte en alle geluk!

Lilypie

Lilypie