Jens zegt tegenwoordig bang te zijn in het donker. We hebben een tijdje zijn deur opengelaten en het licht in de gang beneden aan, maar dat heeft geen nu geen zin meer omdat we het bolletje hebben losgedraaid (ander verhaal, maar een heleboel lampen in ons huis hebben een los bolletje omdat er anders kindertjes mee gaan spelen of andere tot overlast zijn als ze aan gaan). Vanavond was het weer raak. Toen heb ik maar een nachtlampje voor hem gepakt.
Maar eigenlijk wil ik iets aan die angst doen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet oppakken. Ik heb hem wel eens gevraagd waarom ie bang is in het donker en dan krijg ik het logische antwoord omdat het zo donker is en hij niets ziet.
Ik ben zelf heel lang bang geweest en had op mijn 11e nog een nachtlampje. Ik kan me nog wel goed herinneren dat ik ook rond mijn 15e nog wel eens met bonkend hart in bed lag, omdat ik het toch wel eng in het donker vond (was bang dat er buitenaardse wezens of enge mannen mijn kamer in kwamen). En ook nu ben ik nog geen liefhebber van alleen naar bed gaan en kijk ook altijd onder mijn bed als Georg niet thuis is.
Als even kan, wil ik Jens dit besparen…
Iemand tips?
Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003