RIco vond de slee vorig jaar geweldig!
nu is hij doodsbang in de slee… echt zo zielig. Hij wil hem zelluf vooruit trekken en er takjes enzo in leggen.
Hoe vinden jullie kinderen de sneeuw en / of de slee?
Bang in de slee
Eén groot feest! Erop zitten, zelf dat ding trekken. Allemaal even leuk.
Lekker laten begaan, het komt vanzelf weer joh.
Groetjes,
M
Tim vind het net als Erik geweldig.
Als Rico het niks vind, niet dwingen maar gewoon lekker in de sneeuw spelen.
Groetjes,
Sandra
hier ook feest. Vorige week voor de eerste keer en toen vond hij het eng. Zeker van het bergje af vond hij eng, maar ik heb het gewoon nog een paar keer gedaan, want zo’n schijtluis vind ik ook niks Daarna vond hij het leuk. Maar jouw kindje is wat ouder, dus als hij het niet leuk vindt dan niet toch?! Het gaat er toch om dat zij het leuk vinden. Misschien wil hij het over een tijdje wel weer.
22-12-2009 colin geboren
hm…waarom vind mijn ukkie dit dan niet leuk, elk kind vind het toch leuk om te sleeen???
Nee, niet elk kind. Rico niet. En Rico is uniek en goed zoals hij is, dus laat hem lekker met z’n stokkies op die slee klooien. Misschien vindt hij sneeuwballen gooien wel leuk? Dat vindt Erik weer niets
Groetjes,
M
Hier nog eentje die niet graag op de slee gaat hoor, dus het ligt niet aan Rico. De onze is bang er mee te vallen (en is ook al een paar keer gevallen) maar ik zet hem soms echt even op de slee hoor. Zo van: leer maar dat het niet eng is maar juist ontzettend leuk! Hij moppert dan wel even maar als hij zit, blijft hij zitten. Hij zegt wel: mama, loop je wel langzaam, anders kan ik vallen.
En als hij vindt dat ik te hard ga, dan zegt hij dit en ga ik langzamer lopen. Het gaat nog steeds niet van harte maar het gaat wel steeds wat beter.
Maar de onze is veel liever graag zelf aan het sneeuwschuiven, scheppen e.d. Hij kan zo uren in de sneeuw spelen. Hij slaat de sneeuw van de heg e.d. Zoekt de grootst bij elkaar geveegde sneeuwhopen op en gaat daar in lopen stampen enzo. Met hem wandelen in de sneeuw is een ‘ramp’ want hij ziet zoveel dingen waar hij dan mee kan spelen waardoor je een half uur over een km doet
Heb je wel een rugleuning voor hem?
hier vinden ze het allebei verschrikkelijk!
Bang om om te gaan.
Ook de sneeuw vinden ze … vies en koud
Zullen ze wel van mama hebben denk ik hahah
Groetjes Gytha
Die van mij gilt ook alles bij elkaar als ik haar in de slee zet. Ze wil niet naar buiten! Laarzen aan? NEE !!! In de sneeuw? NEE !!!
Ze vindt het helemaal niets en moppert zichtbaar als ze door de sneeuw moet lopen, laat staan spelen?!
Jammer misschien komt het nog.
Groetjes Esther
hahaha nou gelukkig dan maar… wel jammer dat ze het niets vinden, je ziet zoveel ouders met hun kind sleeen en dat vinden ze dan allemaal prachtig (ik heb nog geen kind gezien die het niets vind behalve rico haha)
en dan kijken die ouders mij zo aan van: wat is dat met dat kind van jou.
en dan denk ik: ja pff hij is gewoon bang kan hij er wat aan doen… kan IK er wat aandoen.
@Freubeltje, nee die waren uitverkocht dus wij hebben een slee van plastic je weet wel zo’n bobslee.
maar heb alles al afgezocht maar overal zijn ze uitverkocht, we wilde een inklapbare hebben
Ik had dus voor ons dochtertje zo’n rood sleetje gekocht omdat de houten versies overal uitverkocht waren. Ik denk dat zo’n houten slee wat veiliger voelt voor de bange kindjes zoals die van mij (hoop ik) … niet zo laag op de grond, er kan geen sneeuw in komen. Na veel zoek pogingen is de houten slee vanmiddag bezorgd en kan pappa vanavond het leuninkje er op schroeven.
Morgen gaan we dus weer een poging wagen.
Misschien zit het in de leeftijd Fabienne is van september en rico geloof ik ook!
Wie weet is het maar tijdelijk …
Groetjes Esther
Bo is er niet bang voor maar om nou te zeggen dat hij staat te juichen?? nee,d at ook weer niet. Ja, als je gekke dingen gaat doen, zoals keihard rennen met de slee, dan vind hij het geweldig, lachen gieren en brullen. Maar even op de slee om naar de winkel te lopen? Nee hoor dan is het na een meter of 30 toch wel, uit, uit UIT!!! hahahahaha, niet omdat hij het eng vnd, maar omdat hij het (denk ik dan ) saai vind!! hahahahahaha,
liefs woezel
Hoi,
wat grappig om te lezen. Emma vond het vorig jaare verschrikkelijk! ze liep naar buiten precies tot waar de sneeuw begon en daar stopte ze, ze zette geen stap verder! Nu rent ze erdoor heen alsof ze nooit iets anders heeft gedaan, ook de slee vindt ze nu wel leuk.
dus wie weet heb je volgend jaar mee succes!
groetjes Gidget
Wij hebben ook zo’n plastic slee met zo’n stuur erop.
Aaron vind het dus wel heel leuk maar ik leg er nu voortaan een handdoek in zodat hij geen koude billen krijgt en nu wil hij er wel langer in zitten.
Misschien vind Rico het te koud aan zijn billen ofzo?
Gr, Danielle
nou rico vind het eng zogauw hij in beweging komt en hij dat op zn billen voelt natuurlijk… maargoed alle sleeen zijn uitverkocht
HAHA!! Ja hier een meisje van 2,5 jaar die de sneeuw helemaal niks vind. Ze vind het koud en vies!! Vorig jaar wilde ze er zelfs niet in lopen. Nu gaat ze wel even mee naar buiten maar wil snel weer naar binnen. Ze gaat ook niet op de slee zitten, maar wil alleen haar zusje op de slee hebben en dan zij de touwtjes in handen zeg maar!!! Onze jongste (nu 10 maanden) vind het ook snel koud. Dus hier alles maar voor even!!!
Heb trouwens wel een houten slee, maar zonder rug leuning. Doen er dan een plastic stoeltje op, dat vind ze eng om in te zitten zegt ze. Maar ja, die leuningen zijn ook overal uitverkocht (volgens jaar maar weer!!!).
quote:
en dan kijken die ouders mij zo aan van: wat is dat met dat kind van jou. en dan denk ik: ja pff hij is gewoon bang kan hij er wat aan doen.. kan IK er wat aandoen.
Misschien denken al die ouders wel; kijk dat ventje eens stoer zelf de touwtjes in handen houden!!!
Gewoon rustig mee spelen, en als hij er takken in wil leggen prima toch, het komt vast wel weer. En ik weet niet of er ook een papa is, maar anders moet mama maar met Rico op de slee en papa vooruit trekken
Succes!
Groetjes Carolien.