Bang in de fietskar

Wij hebben een tijdje geleden al een nieuwe fiets voor Danny met een fietskar voor de kinderen gekocht. Danny kon dat via zijn werk doen, dus wij zagen ons al fijn ritjes maken met de kinderen
Nou niet dus! Die eerste dag hebben we Joey er in gezet en toen Jessey en daar begon ook gelijk de ellende… Hij schreeuwde alles bij elkaar tijdens de ‘‘proefrit’’ en we waren er van overtuigd dat het kwam doordat Joey dacht dat de kar voor hem was, en dat Jessey (die hij toch al als een soort bedreiging ziet…) dus in ZIJN kar zat!
We hebben de kar een paar weken in de schuur laten staan en namen ons voor, in de hoop dat de kinderen dit voorval zouden vergeten, de volgende keer eerst Jessey er in te zetten.
I.v.m. de sneeuw heeft het wel erg lang geduurd voor we vandaag voor de tweede keer de kinderen in de kar zetten. Eerst Jessey en toen Joey erbij, en dat was geen probleem, echter toen Danny op de fiets stapte begon hij angstig te krijsen en schreeuwde dat hij er uit wou! Hij wou bij mama op de fiets in het zitje, want de kar was eng!
Ik kan me voorstellen dat het even wat anders is, zo opgesloten in dat karretje, dicht bij de grond en dan de straat onder je door zien gaan. Na een paarhonderd meter was hij echt volledig in paniek em hebben we hem maar op mijn fiets gezet. Joey blij, de rust was weder gekeerd, maar ik baal wel enorm!

Wat moeten we hier nu weer mee? Gewoon laten zitten terwijl hij het uitschreeuwt van angst lijkt me niet de goed, nóg langzamer gaan fietsen kan niet want dan vallen we om, en de kar helemaal niet gebruiken willen we eigenlijk ook niet… Iemand tips?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik weet niet wat voor fietskar je hebt, maar de meeste kun je ook als buggy gebruiken toch?
Misschien eerst eens een paar keer ermee wandelen, zodat hij er een beetje aan went? En dan nog eens achter de fiets proberen…

nee deze kun je helaas niet als buggy gebruiken… Daar baalde ik al flink van, want dat is natuurlijk helemaal ideaal… Maarja, die hadden ze niet bij de winkel waar Danny een nieuwe fiets mocht uitzoeken…

Groetjes Anouk

jee meis geen idee, maar ik herken het met rico in de slee. wij hebben zo’n “bobslee” weet je wel? dat boldert ook zo lekker
hij vind het ook doodeng en krijst de boel bij elkaar.
ik begin er niet meer aan
hopelijk gaat het snel over, maar logisch is het wel, rond de 2 is het angsten ontwikkelen he, juist goed! en je moet dat niet negeren maar heel serieus nemen.
blijf in ieder geval uitleggen dat het goedkomt en dat mama bij hem is. en dat het eigenlijk heel leuk is als hij lekker chill gaat zitten (hij snapt chill nog niet maar je snapt zelf wel hoe je hem zoiets kan uitleggen) en niet teveel opdringen. misschien even wachten tot hij er klaar voor is.
laat hem er desnoods in spelen ofzo de boel verkennen.

Wat voor fietskar is het nou?
Plaats maar een plaatje
Of geef het merk en type.

Hoe opgesloten zitten ze in dat ding?

Bij veel fietskarren kun je extra dingen kopen om er toch een
buggy van te maken.
Even verder zoeken dan de fietswinkel kan helpen.

M.

Merk kiddyvan

Deze is het… Ik zag net bij het zoeken naar dit plaatje dat ze deze zelfde kar ook als buggy hebben, dus misschien is het dan inderdaat mogelijk om hem uit te breiden met wat onderdelen en er een buggy van te maken! Ik hoop het, want dat zou echt top zijn! Ik kijk nog ff verder op die site, bedankt!

Groetjes Anouk