Bang in bad!

Stephan is momenteel in een fase beland waarin hij voor veel dingen bang is.
Geeft niks natuurlijk en het gaat vanzelf weer over (zeggen ze) maar tips zijn altijd welkom!
Wat vooral op dit moment een beetje lastig is, is dat hij ABSOLUUT niet meer in bad durft te zitten.
Hij durft alleen nog te staan.
En we doen er expres maar een heel klein laagje water in.
We hebben ons suf zitten denken of er misschien iets “engs” is gebeurd in bad de laatste tijd (uitgegleden ofzo) maar dat is dus niet het geval.
Op vakantie was hij in het zwembad ook helemaal niet bang. Juist beetje “baldadig” en stoer soms!
Nou is het geen wereld-probleem natuurlijk, hooguit een beetje lastig met bijv. haartjes wassen enzo (hij is ook extreem bang voor de douche, dus dat is ook geen optie).
Maar als iemand hier een tip voor heeft of het zelf ook met de kids heeft meegemaakt dan hoor ik het graag!

Groetjes, Bianca

Veronica heeft gehad, dat ze enorm bang was om te douchen. Echt gillen hoor, dat was geen aanstellerij, maar echte angst. Heel zielig en tja…ze zal toch wel eens gewassen moeten worden, altijd met een washandje is ook niet echt je van het. Voor zover wij weten, is er niets raars gebeurd, het kwam echt van de ene op de andere dag. En ineens was het weer weg. Maar daar gingen wel een paar weekjes over heen.

Zelf denk ik, dat ze nu de leeftijd krijgen (nou ja Veronica heeft het nu met echte enge dingen eigenlijk, zoals Wildwaterbanen in pretparken bijvoorbeeld, terwijl ze wel rustig in een achtbaan stapt, die dus niet over de kop gaat…), dat ze weten, dat iets eng kan zijn. In die kleine bolletjes gaat dat misschien dan weer héél erg eng lijken… Gewoon maar doorgaan, zoals je het doet, denk ik…het gaat wel weer over, althans, zo ging het hier wel.

groetjes Monique

Jordy ook, na het baby zwemmen over gehouden leuk jo grrrrrrrrrr jordy speelt alleen aan het water en met papa in bad gaat dan nog net… maar zwemmen is een ramp ga op weer met hem zwemmen maar dan alleen niet meer zwemles

Liefs Tries

Dat probleem ken ik gelukkig niet, maar ik denk inderdaad dat het ook wel weer vanzelf over zal gaan. Dat is meestal met dat soort dingen.

Sterkte, want in bad is nu geen overbodige luxe met die kinderen.

Groetjes Miriam

Nou, je gelooft het nooit.
Meneer zit nu buiten bij mijn ouders in het opblaasbadje te spetteren alsof er niks aan de hand is!
Terwijl hij al drie weken loopt te gillen zodra hij in bad “moet” zitten…
Benieuwd hoe het straks na het zwembadje in het “echte” bad gaat!
En ja, die “bange fase” zal vanzelf weer overgaan.
Ze maken tenslotte een hoop mee en er gaat vaak heel wat om in dat kleine bolletje.
Ze kunnen ook nog niet alles begrijpen op die leeftijd waardoor heel “gewone” dingen opeens heel eng kunnen zijn.

Groetjes, Bianca

Nou Lucas schreeuwt moord en brand als hij zijn haar moet wassen onder de douche of in bad. Maar vandaag bij mijn ouders in het zwembadje gooide hij de ene beker water na de andere over zijn hoofd!
Ik bedoel maar!

Groetjes Miriam

Juist!
Stephan ging daarna dus nog even in het “gewone” bad en meneer wilde dus NIET zitten. Durfde hij gewoon niet.
Maf eigenlijk, want vlak daarvoor zat hij dus heerlijk te spetteren in het opblaasbadje en inderdaad ook water over zich heen te gooien etc.
Kan ik dus geen touw aan vastknopen, eerlijk gezegd.
Nou ja, het “waait vanzelf wel weer over”, denk ik dan maar!

Nu is ie trouwens erg zielig (vind ik altijd).
Hij wilde net opeens niet zijn boterhammetje eten en toen ik zijn koorts opnam had hij 39,2 graden.
Zijn oogjes draaiden op de commode tijdens het temperaturen al weg. Dat heeft hij normaal nooit als hij koorts heeft, maar ik heb het wel vaker gehoord.
Vlak voor de vakantie een paar weken geleden was hij ook al ziek (40 graden).
Hopelijk is het gauw weer over!
Ik vind het altijd zo ellendig als die kleintjes ziek zijn!!

Groetjes, Bianca

Dat is het ook! En die koorts vliegt meteen omhoog, voelen ze zich ook behoorlijk beroerd door.
Sterkte ermee.

Groetjes Miriam

Hij heeft 2 dagen koorts gehad (de eerste dag 's avonds zelfs boven de 40 graden, bah)
maar nu is hij er vanaf gelukkig!

Groetjes, Bianca