Bang / angstig?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand onderstaande herkende en ons advies kan geven.

Onze dochter is normaal gesproken absoluut niet bang aangelegd, ze is best ondernemend en toch ook wel sociaal.
Echter bij een aantal personen en dan ook nog goede vrienden van ons begint ze extreem te huilen en klampt zich helemaal aan ons vast. Ze blijft dan de hele tijd huilen en is ontroostbaar. Heel vervelende situatie voor allemaal. Ik merk dat onze vrienden dit ook erg vinden en komen vaak alleen nog maar als onze dochter in bed ligt, maar ja dat is toch ook geen oplossing.
Ze heeft dit bij een viertal personen, terwijl ze vaak bij vreemden helemaal niet huilt of zo en ze zelfs handjes geeft.
Ik weet me er eigenlijk geen raad mee en had gehoopt dat dit wel een keer over zou gaan, maar ik begin het duister in te zien. Het is niet zo dat we deze vrienden heel vaak zien, maar de keren dat ze komen., is het wel altijd gezellig totdat onze dochter ze dan ziet. Helaas kan ze het zelf nog niet aangeven…

Hopelijk heeft iemand tips, want wij weten het niet echt niet meer.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

Je ziet ze niet vaak? Zo weinig dat je dochter het heel spannend vindt als ze bij jullie over de vloer komen? In haar veilige omgeving, zeg maar? Vreemden op straat is nog altijd anders dan ‘vreemden’ over de vloer.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Rico heeft dat ook gehad bij een goede vriend van ons. uit het niks kreeg hij daar ineens schrik voor. niet zozeer voor hem, maar zo gauw hij zijn mond open trok ging bij rico het alarm af het ging ook ineens weer over dus ik herken het wel. ze worden rond en na die leeftijd ineens bang voor dingen waar ze eerder niet bang voor waren, en soms lijken de dingen nog onlogisch ook…maar goed neem het wel serieus! ga het niet onderdrukken maar leg wel uit dat je haar begrijpt.
ze moeten niet gaan komen als ze in bed ligt. misschien moeten ze niet meteen naar haar toekomen en haar even negeren? Toen die vriend van ons binnenkwam en wat vertelde ging rico zo hard huilen dat hij naar een hoekje van zn kamer rende en bijna ging “krioelen” omdat hij zo bang was van zijn “stemgeluid” zogauw hij al adem haalde om iets te zeggen ging rico weer huilen… hij is gewoon blijven komen, en op den duur ging het over (na een keer of 5 a 6) als je het gaat ontwijken leert ze nooit dat bepaalde dingen niet eng hoeven te zijn. maar je zei idd zelf al dat dat geen oplossing is.

We hebben het ook bij een paar vienden.
We hebben onze vrienden Danielle gewoon laten negeren en als ze zelf kwam dan zeiden ze ook iets tegen haar. Het gaat nu beter.

Ken het gevoel dat je hebt. Succes en het gaat over.

Onze zoon heeft het vooral bij personen met harde stemmen (ongeacht of ze vaak of niet vaak komen), maar als ik hem op mijn arm heb als ze binnenkomen, is er niets aan de hand. Als ze direct op hem aflopen, wordt het ook krijsen. Als je van tevoren weet dat ze op bezoek komen, zou je hen ook samen met je kindje kunnen begroeten. Dan is ze nog veilig bij jou, wellicht dat het dan beter gaat!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Dank jullie wel voor de nodige tips. Vrijdag krijgen we weer bezoek van een vriendin, waar ze dit dus ook bij heeft. Zij was 2 weken terug ook bij ons toen het helemaal mis ging. Ga jullie adviezen in ieder geval uit proberen. Dat negeren is wel een goede.
Die harde stemmen zou best wel eens de reden kunnen zijn als ik er nu bij nadenk. Deze personen hebben inderdaad wel allemaal een opvallende of felle stem.

Ben heel benieuwd.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers