Bambix uberhaubt geen succes

Ik voor morgan avondpap gekocht van Bambix met beschuitsmaak, de kant en klaar vond ze lekker dus ik dacht zo af en toe en dan zelf maken. Dus ik netjes gedaan wat er op het pak stond. 160 water en 7 scheppen (ongeveer 50gram) Nou het leek wel cement. Er was geen beweging in te krijgen.

Klinkt het iemand bekend en hoe kan ik het wel geven dan want het is kant en klaar dus je hoeft het niet aan de melk toe te voegen. Op zich tukt zo ook prima op een fles melk, maar ze krijgt nu helemaal geen pap. Ik vergeet het steeds in der fles erbij te doen, ik heb goedemorgen staan van Friso.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 07 Apr 2009 19:47:23

Als je er een schep minder in doet werkt het dan ook niet?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

mag ik ook gewoon bambix avond pap geven als je normaal n ander merk voor overdag hebt? yoghurt gaat ook goed dus wij stappen over van hypoallergene op normaal, vandaar mijn vraag

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb precies het zelfde michelle! DRAMA!! er kwam niks uit! Heb difrax L Dus had er wat meer water bij gedaan toen ging het weer te hard en hij vond het helemaal niet lekker…
Dus nu maar weer kant en klaar pap of goedenacht met met difrax M.

@ Michelle
Hier was de pasta van friso ook geen succes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

jammer dan hoop ik dat t hier niet t zelfde is haha maar rico loves visrissotto wat weinig baby’s lekker vinden dus hopelijk dat ook

Ja ik zat ook al aan meer water te denken of minder schepjes, maar ik ben bang dat ze dan te weinig binnen krijgt aan voeding en te veel aan vocht.

Groetjes,

Michèle

meid ik denk dat dat wel meevalt want om maar een voorbeeld op te noemen rico krijgt 2 flessen van 165 voeding 1 van 100 en 1 van 210 en daarbij een halfpotje fruit en een heel potje groente en yoghurt en hij komt ook geen vocht te kort.
je moet het gewoon zo proberen wat je net zei en dan de luiers een paar dagen in de gaten houden.
desnoods geef je s’avonds na het avond eten even een beetje diksap water of thee.
maar ik denk niet echt dat dat nodig is.

Oh nee ik ben niet bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt, maar bang dat ze te weinig voeding krijgt als ik te veel rommel ermee en dat ze 's nachts komt.

Groetjes,

Michèle

oh op die manier ja ik las het verkeerd,
hoeveel schepjes had je in gedachte? dan denk ik even mee (met rico’s voeding werd ook gerommeld door de ka. bijvoorbeeld: 150 water 5.5 schep, en eerst zelfs 6 scheppen toen hij te weinig aankwam)
want als je gewoon zorgt dat je dan altijd 1 schep meer voeding hebt (of een half) dan krijgt ze toch het juiste aantal calorieen binnen,
dan maak je bijvoorbeeld 180 water en 7 scheppen, (op die pakken staat vaak “teveel” dat is ook met nutrix vind ik)
en mocht het dan iets te dun zijn doe je er een halve schep bij

Ja ik denk dat ik vanavond gewoon 180 met 6 doe van dat spul. Dan heeft ze binnen wat ze altijd krijgt want het is gewoon opvolgmelk natuurlijk alleen met granen en een smaakje.

Groetjes,

Michèle

Vanavond voor morgan 180 + 7 scheppen bambix gemaakt. Het was drinkbaar alleen volgens onze dochter niet lekker. Ze weigerde haar fles terwijl ze wel trek had. En dat bekkie dat ze trok. Mamma snel een gewone fles gemaakt en die ging zo naar binnen en ze was helemaal blij daarna. Pappa biechte daarna op dat hij al kind ook niet van pap hield. Dus we kopen af en toe wel een kant en klaar pyjamapapje wat ze wel lust en verder gewone flessen.

Groetjes,

Michèle

Maar wat is dat voor speciaal Bambix-spul dan wat naar beschuit smaakt? Je kunt een kind toch geen stopverf te eten geven? Wie bij Bambix heeft dat verzonnen?

Groetekes, Sje

Ik heb er ook nog nooit van gehoord

Groetjes Michelle

Bambix moet je toch gewoon op het gevoel maken?
Water in het bordje (of de fles), paar schepjes spul erdoor,
roeren of schudden,
beetje erbij,
roeren of schudden,

Tot dat je vindt dat het de juiste dikte heeft.

Wij hebben de bambix echt nog nooit afgemeten.

M.

Ja het heeft een koekjes smaak Sje…

Enne hoeveel gevoel we hier ook gebruiken, ben bang dat morgan zo ie zo geen bambix gaat eten

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi

klinkt heel bekent maar het schijnt alleen voor in een bordje te zijn heel vaag maar ik geef het alleen met een lepeltje.

Nou ja geen pap dus dan. Want 's morgens met een bordjes is voor mij geen doen, ik sta nu al om 5.30 op en 's avonds wil ze gewoon relaxed tegen je aan hangen en een fles drinken. Dus af en toe een pyjamapapje en anders melk.

Groetjes,

Michèle

Madelon heeft ook nooit geen pap gegeten hoor Michèle had op het laatst 5 smaken in huis staan omdat het moest vna het cb nou echt niet hè. Heb toen voorgesteld om 's morgens gewoon brood te geven en dat mocht niet totdat ik zei van dan zie ik jullie morgenvroeg om 8 uur, raar maar toen mocht wel. Als ze het niet moeten dan moeten ze het niet. Dylano wil de nutrix ook alleen maar in de fles en niet van een bord. Dus weet niet wat hij met bambix gaat doen. Moet hij het niet jammer dan dan geen pap

Groetjes Michelle

Inge, hier ook een visrisotto fan! Ik zei hier al eens dat het naar visvoer stonk, maar het vloog er zo in!

Enne…ons cb raadde sterk af om nu al yoghurt te geven, omdat dat niet op baby’s gemaakt is en melk bevat. Ik mocht pas met 9-10 maanden beginnen., terwijl Julia helemaal niet allergisch is voor voeding Rico heeft toch al wat last van allergie toch? Ik weet niet of yoghurt dan wel goed voor hem is. Nu dan al he? Of bemoei ik me er nu teveel mee?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ons cb raad idd ook aan om pas met 9 maanden met een toetje te beginnen. Eerder hebben ze het ook niet nodig, dus wij zijn met 9 maanden pas begonnen.

Idd raar dat je Madelon geen brood mocht geven s’ochtends Michelle. Hier geven ze aan dat je of pap van een bordje kunt geven als ontbijt of een boterham met een flesje opvolgmelk.

Maar ja geen cb is hetzelfde, dus gewoon lekker je gevoel volgen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker