Bambix fijne granen 's ochtends of 'savonds?

Hallo,

Onze kleine man is nu bijna 6 maanden en 's ochtends krijgt hij altijd pap van rijstebloem, ik heb dan nu de bambix fijne granen gekocht en dat gaan we morgen proberen.
Nu hoor ik heel erg veel mensen die 's avonds een papfles geven. Doen jullie dan rijstebloem of ook de bambix? Op het pak staat namelijk ontbijtpap.
Aangezien Lucas koemelkallergie heeft kan ik niet de kant en klare avondpapjes geven. Weet ook niet of het wel handig is om 's avonds een papfels te geven maar wil het eigenlijk wel een keertje proberen.

Groetjes Suzanne

Hoi,

Wij gaven altijd s’avonds de pap. Iedereen keek daar ook raar van op. Maar bij onze dochter viel dit gewoon het beste + ze sliep er langer op door. Nog steeds is het ontbijt bij mijn dochter (4 jr) niet haar liefste bezigheid. En eet ze het liefst pas als ze al een uur of twee op is.
Je zou het gewoon een weekje kunnen uitproberen.
Dubbel pap geven is afhankelijk van het gewicht van je kindje.

Groetjes

lon106

Wij hebben Nick vanaf die leeftijd ook gewoon pap gegeven. Soms smorgens en savonds ook nog. Hij vond het heerlijk en sliep er ook lekker op.
Nu doen we smorgens de papfles. En savonds alleen een beetje pap erbij als hij niet zo goed gegeten heeft. Want gek genoeg gaat het flesje melk voor het slapen gaan er altijd wel in

Groetjes Bianca

Maken jullie die pap met kokend water? Of hoe maken jullie de fijne granen pap?

Laat je even weten hoe het gegaan is?

Groetjes van Sascha en Senne

Die pap moet aangemaakt worden met opvolgmelk, niet met water. Zie hier:

Ik vind pap een ontbijtding dus hier hebben ze altijd pap 's ochtends gehad. Kan nooit tof voelen als je met een maag bomvol dikke pap plat je bed in moet. Dus 's avonds nooit papfles hier en ze hebben altijd goed doorgeslapen, dus voor het doorslapen is het niet nodig.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 01 Feb 2010 19:49:51

Hoi,

Het is eigenlijk bedoeld voor s morgens. Dus ontbijtpap.
Je maakt hem met warme melk.
Is ook goed voor de stoelgang.
Zou s avonds wat rijstebloem door zijn flesje doen. Hier zijn de maagjes van kleintjes ook langer door verzadigd en zal hij ook niet zo vroeg wakker van worden.

Groetjes lisan.

Gewijzigd door - Lisan op 01 Feb 2010 19:51:46

Kijk wel uit met rijstebloem, want dat heeft een stoppende werking. Mocht je kindje dus moeite hebben met poepen, dan geen rijstebloem gebruiken.

Groetekes, Sje

Bambix met water??? Nog nooit gehoord.

Hier ook altijd 's morgens.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Nee, dat zie ik ook niet voor me hoor, bambix met water. Lege pap krijg je dan volgens mij. Moet echt met opvolgmelk.

Groetekes, Sje

Ah, gewijzigd…

Groetekes, Sje

Ik vind pap ook echt iets voor het ontbijt maarja aangezien ik er zoveel positieve verhalen over hoor dacht ik, dat kan ik altijd proberen.
Ik ga het wel proberen om 's ochtends de pap te doen en 's avonds dan met rijstebloem, hij heeft altijd dunne ontlasting dus van de rijstebloem zal hij geen last hebben.

groetjes

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

ik zou als ik jou was met de rijstebloem stoppen als je op bambix over gaat.
rijstebloem zet best wel hard aan (gewicht)
en als je bambix geeft is dat ook prima,
je mag het rustig 2x geven hoor, ik heb de eerste maanden vanaf 'n half jr ook 2x pap gegeven. daarbij, heb ik ook een behoorlijke tijd s’avonds die bambix granen gegeven.
met 9 mnd gaf ik s’avonds een pyjama papje van bambix (kant en klaar) en s’ochtends die bambix fijne granen en later grovere granen.

maakt opzich niet uit, er staat dan wel “groei ontbijt” maar goed daar trokken wij ons weinig van aan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier alleen 's morgens een papfles. Persoonlijk vind ik de avondpapfles overbodig en een gewenning voor kinderen. Marijn heeft nooit een avondpapfles gehad en slaapt altijd door. Wij eten toch ook geen maaltijd voordat we gaan slapen.

ben het niet helemaal met je eens pranger,
Ik gaf eerst s’ochtends geen pap alleen warme melk (opvolgmelk)
dit omdat hij heel veel moest spugen en pap s’ochtends iets te zwaar op zijn maag lag.
s’avonds kon hij dat veel beter hebben, en sliep hij ook echt beter dan als ik hem alleen maar warme melk gaf, daarbij had hij zoiezo 1 papfles nodig, en als ie dat s’ochtends niet binnen kan houden, dan maar s’avonds.
en toen ik pas geleden gestopt ben met sávonds pap geven had hij er ook totaal geen moeite mee, dus was absoluut niet gewend eraan, zolang hij maar wat kan drinken voor het slapen is het voor hem goed

ook hier krijgt Milan s’ochtends en s’avonds een papfles fijne granen met opvolgmelk!!!
Ik wilde het toevallig op eht cb gaan vragen omdat er idd op de verpakking staan ontbijtpapje…
Maja hij slaapt er heeeeerrrlijk op

ja ze worden er echt niet ziek van hoor of het nou avond pap is of ontbijt pap. boeiend pap is pap

Ik heb ook nooit s’avonds een papfles gegeven om dezelfde reden als Sje aangeeft. Zelf vind je het ook niet fijn om met een ontzettend volle maag te gaan slapen. Dus ja waarom jou je dat bij je keintje wel gaan doen. Tim heeft altijd alleen melk gekregen voor het slapen gaan en sliep prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@ mama van Rico Dan heb je gelijk als je kindje de fles 's morgens niet verdraagd dat is dit zeker een oplossing.

Maar in mijn omgeving zie ik veel kinderen van een jaar of 2 die 's avonds nog een papfles krijgen en naar mijn idee is dit zeker gewenning en niet nodig. Maar kijk dit is natuurlijk een keus die ieder voor zich moet maken.
Marijn krijgt na het eten niets meer behalve soms nog wat drinken. Maar ook niet teveel omdat hij overdag al veel drinkt en dan 's morgens nat is. Avondpapfles heeft hij ook nooit gehad en wil dit ook niet met Dion doen hij is nu tevreden met zijn flessen.

@Sje,

Ja, ik was even mis.
Had per ongeluk water ingevuld. Moest natuurlijk melk zijn.

Groetjes Lisan.