Balen!

Ik heb die kennis nog niet gesproken, maar mijn vriendin heeft ook een kindje met koemelkallergie. Ik heb haar gemaild om te vragen wat zij er nou allemaal aandoet en laat het je wel weten.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

ik ben benieuwd naar haar ervaringen carola.

hier gaat het inmiddels best heel goed, ik merk nu al verschil! nu ik er zo fanatiek op let heeft ze al veel minder uitslag! dat is toch heel erg prettig. overal en nergens haal ik recepten vandaan, van dingen die ik met haar pepti maken kan, van rijstepap tot taart dus het gaat best goed komen.
kom er achter dat koemelk in heel veel dingen gebruikt word, maar er zijn ook alternatieven. ik merk dat ze ook exzeem krijgt van andere dingen dan eten, als het druk is komt het ook op, zo heeft ze hier nadat er dit weekend fiks geklust is ook aardig uitslag, ze heeft het druk gehad. dus benieuwd nu we weer rustig aan gaan doen of het dan vlot wegtrekt.

Groet, Mo

Weer een koeien update
Ik houd nu een eetdagboek bij, wat eet ze, en wat zijn de allergische reacties.
nu zit ze weer onder de vlekken. ineens leek het. maar nu lees ik terug, en kan ik ineens iets naast elkaar leggen, als ze courgette heeft gegeten, heeft ze de volgende dag uitslag, en dat word met de keer dat ze dat eet erger.

zie, dat is dus handig, anders weet ik niet of ik erachter was gekomen. nu krijgt ze dus geen courgette meer, jammer want ze vond het erg lekker.

dus als je twijfeld, of je kindje ergens qua voedsel op reageerd: ik kan het aanraden om dan een dagboek bij te houden, je leest dan precies terug wat er aan de hand is.
dat is misschien ook best handig als je kindje bv heel veel huilt, kun je misschien ook teruglezen of er iets anders gebeurd als anders.

Een uitkomst dus, zo’n dagboek!!
Fijn dat je er wat aan hebt en dat je er zo dus achterkomt waar ze verder nog op reageerd.
Wel vervelend dat ze het nu niet meer kan eten, juist omdat ze het lekker vind.
Maar beter dat dan die rot-uitslag!
Succes!

Groetjes, mamma van Stephan

Hoe gaat het nu?

Ik heb inmiddels mijn vriendin gesproken en het bleek gewoon een homeopatisch poedertje te zijn, verkrijgbaar bij de drogist. Ze wilde echter niet zomaar de naam geven, want ze wil niet bijdragen aan verkeerd advies. Haar dochter had koemelkallergie dat zich uitte via d’r darmen (krampjes) en slijmvliezen. De Pepti kreeg ze op doktersadvies (en vergoed mits ze het bij bepaalde winkels kocht) en het homeopatisch poedertje was op aanraden van zo’n spirituele dame. Een andere vriendin van haar heeft naast ook Pepti hetzelfde poedertje gebruikt voor haar zoon met koemelkallergie. Bij hem uitte het door grote puisten en meeeters als babyzijnde.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

dus een poedertje dat de darmen wat kalmeerd zeg maar? dat klinkt als best nuttig, voor noodgevallen, als ze eens iets verkeerds binnen heeft gekregen. ik zal mijn ha daar eens naar vragen, die staat open voor vanalles.

Het gaat hier inmiddels best goed, ze heeft diverse dingen die ze eten kan, en we weten waar we eea kunnen kopen.
ik heb ook allerlei recepten voor pap en toetjes die je met die nutrilon pepti maken kan, dus dat is voor als ze wat groter is al prettig.
ik probeer een beetje variatie in haar eten te krijgen, maar dat is toch moeilijk. zit zo vast aan bepaalde producten. naast koemelk mag ze oa ei, vis en noten niet, in ieder geval tot ze een jaar is, dan zouden we dat voorzichtig kunnen proberen. hopelijk mag ze dat wel, dan kan ik al weer wat meer varieren.
ik merk wel dat als ik me strikt aan haar dieet houd, dat het heel goed gaat. soms heeft ze ineens toch nog overal vlekken, maar kramp heeft ze niet meer gehad.
die vlekken is exzeem, en ja dat heeft veel oorzaken, niet alleen voeding, ik merk bv dat ze vlekken krijgt als het te druk is geweest, visite bv en dan nog op pad. dus rustig aan haar eigen regelmaat aanhouden werkt ook goed, maar ja, dat gaat natuurlijk niet altijd he
kortom: heel erg opletten, en dan gaat het best heel goed. ze is bijna 9 mnd nu, en dan gaan we weer naar de dietist, omdat ze dan weer wat meer/anders gaan eten. ik ben benieuwd wat dat dan opleverd. dan word het wel weer testen, nu eet ze inmiddels bekende dingen, als er iets bijkomt krijg je wat dat betreft weer een onrustige periode, maar dat zien we wel weer.
groet
Mo

Het is dus goed opletten, maar het gaat nu dus wel goed met d’r. Dat is fijn om te horen.

Vind je wel dat je goed begeleid wordt door de dietiste?

Die dieetiste is super!
het cb vond ik erg slordig. er was bekend dat Gioia koemelk allergie had, kregen ook advies over andere flessenmelk etc.
maar toen ze over kon op “vast voedsel” werd er heel makkelijk over gedaan, geef haar maar brood, met een beker gewone melk. ik nog: ze heeft koemelkallergie hoor. maar toen was het: je kunt dat gewoon proberen hoor.
waardoor ik het idee kreeg dat het allemaal wel mee zou vallen, en dat het vanzelf na de fles dus wel over zou zijn.
en dat was het dus niet, heel gedoe geweest, best wel paniek in de tent hier.
als ze ons toen gewoon direct naar de dieetiste had verwezen was er niks aan de hand geweest.
volgende week moeten we weer naar het cb, en dan zal ik ze dat ook heel duidelijk zeggen, dat ze daar echt serieus mee om moeten gaan, en ze eens plastisch vertellen hoe gioia er aan toe is als ze koemelk eiwit binnen krijgt, ze zouden dat juist daar moeten weten, maar ik krijg het idee dat ze daar net als veel mensen denken: mwhaaah, allergie, dat is niet zo erg, krijgen ze niks van. keertje wat koemelk is niet zo erg.
ik heb helaas geen foto gemaakt van haar gezichtje, toen ze op advies van het cb dat brood gekregen had. met hele dikke ogen en een heel dik rood hoofd, achteraf jammer, dat had het helemaal duidelijk gemaakt denk ik.