dus een poedertje dat de darmen wat kalmeerd zeg maar? dat klinkt als best nuttig, voor noodgevallen, als ze eens iets verkeerds binnen heeft gekregen. ik zal mijn ha daar eens naar vragen, die staat open voor vanalles.
Het gaat hier inmiddels best goed, ze heeft diverse dingen die ze eten kan, en we weten waar we eea kunnen kopen.
ik heb ook allerlei recepten voor pap en toetjes die je met die nutrilon pepti maken kan, dus dat is voor als ze wat groter is al prettig.
ik probeer een beetje variatie in haar eten te krijgen, maar dat is toch moeilijk. zit zo vast aan bepaalde producten. naast koemelk mag ze oa ei, vis en noten niet, in ieder geval tot ze een jaar is, dan zouden we dat voorzichtig kunnen proberen. hopelijk mag ze dat wel, dan kan ik al weer wat meer varieren.
ik merk wel dat als ik me strikt aan haar dieet houd, dat het heel goed gaat. soms heeft ze ineens toch nog overal vlekken, maar kramp heeft ze niet meer gehad.
die vlekken is exzeem, en ja dat heeft veel oorzaken, niet alleen voeding, ik merk bv dat ze vlekken krijgt als het te druk is geweest, visite bv en dan nog op pad. dus rustig aan haar eigen regelmaat aanhouden werkt ook goed, maar ja, dat gaat natuurlijk niet altijd he ![]()
kortom: heel erg opletten, en dan gaat het best heel goed. ze is bijna 9 mnd nu, en dan gaan we weer naar de dietist, omdat ze dan weer wat meer/anders gaan eten. ik ben benieuwd wat dat dan opleverd. dan word het wel weer testen, nu eet ze inmiddels bekende dingen, als er iets bijkomt krijg je wat dat betreft weer een onrustige periode, maar dat zien we wel weer.
groet
Mo