Balen!stoel past niet voor op Moederfiets!

Ik krijg vandaag EINDELIJK na heel lang sparen mijn moederfiets.
ik ben zo benieuwd! ik heb nog nooit met rico gefietst (nee echt niet!) op die andere fiets die ik eerder had (is inmiddels alweer 'n jaar geleden bijna hihi) heb ik zelf nauwelijks kunnen fietsen omdat dat ding zo gaar was… rijco heeft wel met rico gefietst en opa ook! ik ben dus een achterblijver!
ik vind het wel een beetje spannend om met hem te fietsen… zovan: is dat niet zwaar? ik hou hem toch wel?!
heel dom maargoed hij is natuurlijk al iets zwaarder dan dat ik eigenlijk wilde beginnen met fietsen, je weet wel als kindjes voor het eerst in zo’n fietsstoeltje MOGEN zitten. dan kon je wennen oid toch en ook aan het gewicht wat zwaarder wordt.
vind het wel een beetje spannend maar ik ehb er onwijs zin in!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100613/zL2b.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/dDvRp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 11 Jul 2010 13:06:33

Geniet ervan meid, het is heerlijk. Ik heb Dylano trouwens achterop en niet voorop.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Inge met een goede mammafiets is het gewicht zo verdeeld dat je er geen last van hebt alleen morgan danst nog wel eens in de stoeltje en dat minder

@ Bakmamma heeft ze daar een speciaal stoeltje voor?? Want morgan de bibobe mag maar tot 15 kilo.

Groetjes,

Michèle

Leuk Inge! Ik was eerst ook onzeker hoor, maar je fietst zo weg, je zult het zien!

En Erik zit ook nog steeds voorop hoor, terwijl hij toch zeker al zwaarder is dan 15 kilo en we ook gewoon een bobike-stoeltje hebben. Ik kan hem nog prima houden en hij past nog prima in het stoeltje. Die 15 kilo zetten ze er vooral ook op zodat ze geen claims kunnen krijgen als het mis mocht gaan. Zelf een beetje logisch nadenken en zien of het nog kan. Zo niet, achterop zetten. Maar zolang het voorop nog kan, blijven wij dat lekker doen. Vind dat ook wel zo gezellig!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

ooh hij is binnen!!
hij is supermooi! zilver met donkerblauw, en rijco moet m nog verder in elkaar zetten, trappers erop en stuur vastzetten zadel omlaag.
heb m afgeprijst gekregen omdat hij rechtstreeks uit de fabriek komt. koste eigenlijk bijna 900 euro en ik heb m voor 399! ben echt superblij!
ik denk dat ik eerst zelf ga fietsen voordat ik rico meeneem, heb al weet ik hoelang niet gefietst haha. even wennen weer

Fijn dat het gewicht zo verdeelt is, dat scheelt al een hoop!
ben benieuwd!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hahaha… dat wordt geen ikkebennen meer maar fietsen. Alhoewel ik het nu te heet vind om te fietsen

Vanmorgen nog even naar de winkel geweest op de fiets, dikke buik en Jurian voorop… Ja het gaat allemaal nog

Ps: fiets eerst al de fiets in elkaar staat even een rondje met stoeltje voorop maar nog geen kleine jongen erin… Dan kan je even wennen, want het opstappen is niet echt super makkelijk.

Gewijzigd door - mini-boy op 09 Jul 2010 14:04:56

@Mini-boy, maar ik het een moeder fiets met lage instap he! dus denk dat het opstappen wel makkelijker is dan met een normale fiets niet??
enne ik fiets eerst zonder stoeltje want die krijg ik morgen pas hahaha

@ Bakmamma ik heb met morgan ook nog even die is 88 cm en 12.5 kilo. Maar ik vroeg het me gewoon af vandaar. Scheelt mij weer een topic openen

Groetjes,

Michèle

uberhoudt was fietsen wennen net
ik heb dus gefietst! JAJA haha!!
alleen dat stuur zit veel verder weg dan bij 'n gewone fiets, dat tussen stuk tussen zadel en stuur is gewoon veel groter zeg maar…
dus ik moest echt hangen, en dat vond ik minder maar Rijco probeerd het stuur nog wat aan te passen dat ik me er iets beter op voel.
ik ben een brug op en af gefietst.
damn… de brug op was geen pretje met die hete zon op mijn gezicht. en het is zwaar! ben ik niet meer gewend
af daarentegen ik had m op de 3e versnelling staan (meer heeft ie er niet en dat hoeft ook niet kan er minder kapot gaan) dus ik trapte heel hard aan en ik sjeesde echt van die brug af, haha vond het gewoon leuk! leek wel een klein kind van 8 ofzo. ik ben nog nooit brug af gefietst. ook niet toen ik een fiets had… hadden nooit geen brug maar waar we nu wonen wel.
echt heerlijk dan die wind!

ooh verdorie! Het fietsstoeltje past wel voor maar ik ben te klein om zo op het zadel te stappen zonder dat ik er eerst voor moet staan snapje?
dus als ik op het zadel zit kom ik niet met mijn voeten aan de grond…
BALEN! ik ga m niet terug sturen hoor ik koop morgen een: Bobike achter fietsstoeltje de Maxi variant.
niet de maxi + die vind ik zo lomp nog.
dus hij gaat mooi achterop bij mij.
rijco kan er wel mee fietsen maargoed die is dan 2 meter… kom ik aan met mijn 1.55

Kom ik ook niet met de mijne inge en ik heb morgan gewoon voorop of gaat dat juist niet???

Groetjes,

Michèle

Zadel omlaag doen? Of begrijp ik je verhaal niet goed?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

nee voorop gaat echt niet. en zo’n dikke voorgevel heb ik nou ook weer niet. ik ga voor mijn zadel staan en met mijn rechtervoet dan op de rechtertrapper, dan duw ik de fiets aan en dan ga ik zitten.
mara met dat stoeltje kom ik er niet op!
ik weet niet waar het aan ligt

Ik wil nu dus een bobike maxi stoeltje kopen, je hebt ook nog maxi + die is hoger in de rug (wat is nou het voordeel?!?!)
en nu vraag ik me ook af of ik een ATB Beugel nodig heb omdat het frame natuurlijk iets anders is dan bij een doodnormale fiets…
hmm wat moet ik doen wat moet ik doen…

Advies vragen bij een fietsenwinkel. Ik snap nu wat je bedoelt. Ik heb het probleem gelukkig niet, want de ruimte tussen het zadel en stuur is breder dan bij een gewone fiets (ik heb ook een moederfiets).

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b3.lilypie.com/oUE3p2.png" alt=“Lilypie Derde Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 11 Jul 2010 13:54:58

Ik kom ook niet met de voeten op de grond hoor, en Noah zit ook nog voorop de fiets… ik kan er zelfs nu met mn buik nog wel tussen staan…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@Mriek: ja maar dan zou het bij mij toch ook een probleem moeten zijn??
aangezien ik ook een moederfiets heb?
waarom bij mij dan wel?..

Ik weet het niet Inge, het zou naar mijn idee ook geen probleem moeten zijn als je een echte moederfiets hebt. Misschien even langs een fietsenwinkel rijden voor advies?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Toch nog even een reactie van nog een kleine moeder over de moederfiets. Inge, ik heb destijds bij een fietsenwinkel geinformeerd of er wel een moederfiets was waar ik op zou kunnen (ben 1.50). Ja, die was er wel maar dan moest ik wel een framehoogte nemen van 47 cm (hoger zou niet werken) zodat ik met mijn voeten bij de grond kon als ik op het zadel zou zitten. Als ik het me nog goed herinner was het alleen de Gazelle Bloom die daarvoor geschikt was maar die was mij gewoon te duur en de ervaringen om mij heen waren helaas niet allemaal positief.

Misschien dat jouw frame te hoog is waardoor je er niet goed op kan?