Balen jullie ook zo van die zwangerschapskleding?

Ik draag nu sinds een paar weken positiekleding en heb nu al flink de balen van mijn garderobe. Echt zwaar irritant dat je je halve kledingkast niet meer aan kunt. Heb alle positiekleing bewaard van toen ik zwanger was van Rens en aan het eind van die zwangerschap was ik zo blij dat ik die zooi niet meer aan hoefde. Nu vind ik het nog steeds spuuglelijk.
Ik durf er niet echt nieuwe kleding bij te kopen omdat ik nu echt veel meer buik heb als met rens en sommige dingen toch best wel een beetje krap zijn denk ik.
Denk dat ik aan het eind van de zwangerschap wel een maatje groter nodig heb dus vind het ook zonde om nu nieuwe dingen te gaan kopen. Het is ook zo idioot duur die positiekleding
Bah.

groetjes Ramona

Weet niet welke maat je heb anders wil ik best even gluren in mijn positiekleding hoor…?!

enne … anders via mp. Positiekleding staat er best heel veel op en is vaak niet echt versleten omdat je het zo kort kan dragen…

Begrijp helemaal wat je bedoelt ja! Echt, die ‘elegante’ broeken en die ‘tenten’ noem ik het maar…
En wat er wel een beetje degelijk uit ziet is idd niet te betalen, echt te duur…

gelukkig heb ik wat positiekleding van een nicht over kunnen nemen, we hebben dezelfde maat. Zij wilde alles van Mamalicious en noppies hebben, dus heb ik mazzel…
Maar leuk is anders ja!

Nee, dat herken ik helemaal niet. Ik ben juist blij dat ik zwanger ben, dus ja dan moet je het er voor over hebben om positie kleding te dragen. En je hebt erg leuke positiekleding, dus het is echt niet zo dat je er “stom” bij hoeft te lopen. Ik heb het er graag voor over. Helaas heb ik ook wel nieuwe dingen aan moeten schaffen. Dit omdat ik bij Tim vanaf eind februari pas zwangerschapskleding ging dragen. En dus veelal dingen met korte mouwen had. Nu in de winter zwangerschapskleding aan, dus moest ik er dingen met lange mouwen bij kopen. Erg jammer dat je het maar zo kort aan hebt. Heb geen superdure kleding gekocht. Alles van Prenatal en dat vind ik leuk betaalbaar.

Ik ben zwangerschapskleding pas zat als ik bevallen ben en het nog steeds moet dragen, omdat ik mijn gewone kleding niet pas

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 15 Nov 2010 21:38:05

Gewijzigd door - Sandra1980 op 15 Nov 2010 21:38:29

Moet zeggen dat ik er niet echt een hekel aan had. Had inderdaad mamalicious en noppies. Zorgde eigenlijk dat ik een basisgarderobe had, zwarte broek, spijkerrokje en een aantal spijkerbroeken. Dat combineerde ik met jurkjes en een grote riem eromheen. Wil niet zeggen dat ik er ook aan het einde zat van had hoor.
Ik hads ook de pech dat ik later weer nieuwe dingen moest kopen omdat ik zo giga werd.

Gr Patries

de zwangerschaps kleding die ik gezien heb toendertijd vond ik SPUUGlelijk.
het boeide me ook niks want ik was zielsblij dat ik zwanger geworden was…weet je wat ik gewoon deed?
leggings dragen, dat rekt mee. ik vond het ook niet geweldig mooi, niet altijd tenminste… en bepaalde dingen stonden me totaal niet maar lekker boeien… dacht ik dan weer. ik ben beroerd genoeg (eerste maanden constant ziek) dus het zal mij een worst wezen hoe ik eruit zie hahaha.
de zomer is handiger dan de winter, omdat je in de zomer van die wijde leuke jurkjes hebt.
je kunt ook aangezien het toch winter aan het worden is, een elastiek in je broek maken. dan kun je nog je eigen kleding dragen…tenzij je ook in je benen dikker geworden bent.
maar door die band in je broek te laten zetten hoef je geen nieuwe kleding te halen (of bijna niet) en als je uitgezwangerd bent, kun je die band weer weghalen en je broek weer vaststicken. ik ben niet zo’n naaidoos hoor ik liet dat mijn moeder doen
maar dan nog droeg ik in de zomer jurkjes en leggings.

Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Nov 2010 22:32:42

Haha… ja ik snap wel wat je bedoelt hoor! Vooral dat je je halve (meer) garderobe niet kunt dragen en dus ineens veel minder keus hebt. Moet eerlijk zeggen dat ik u een aantal basisdingen heb waar ik veel mee kan combineren. Dus een spijkerrokje en wollen maillot, gewone spijkerbroek, zwarte skinny jeans en zwarte ribbroek. Thuis joggingbroeken van mn man En met deze mode hoef ik niet alles positie te kopen en heb ik er na de zwangerschap hopelijk ook nog wat aan. Oh ja, ik heb een bolero en een vestje om over de kortemouwkleding van de vorige zwangerschap aan te trekken ( Sandra, misschien een tip?)

Ik baal vooral van dat mn haar uitvalt en ik zo bleek ben. Wat dat betreft maakt het weinig uit wat ik aan heb, zie er toch een beetje verlept uit…

Maar je weet het… alles voor het goede doel!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hmmmm, ik vind eigenlijk niet dat er een verband zit tussen blij zijn met je zwangerschap en positiekleding mooi vinden. Ik bedoel, ik was ook blij zwanger te zijn, maar toch vond ik alles ook heel lelijk! Ik had echt wel mooie dingen, ook van Noppies en Prenatal en ik zag er best hip uit, maar mooi…nee. Het zijn niet mijn modellen. Ik had best veel, maar had het geluk dat ik alles 2x kon dragen omdat Max en Eva in dezelfde tijd jarig zijn. Vooral zomerkleding dus waar jullie niets aan hebben. Bovendien moet ik sommige dingen zelf nog aan…helaas. Max is natuurlijk ook nog maar 7 weken he, dus echt rampzalig is dat ook niet, maar toch! En ik vind juist dat positiekleding heeeel veel te leiden heeft, omdat alles uitrekt en pilt door de steeds groter wordende buik. Na 2x heb ik zelf echt vrijwel alles afgedragen en straks gaat het dus gewoon weg. Zonde, want er zitten wel mooie dingen bij nog. Maar de zwangere dames hier zitten nu in het verkeerde seizoen, je gaat nu niet mijn nog supermooie wit linnen broek aan doen natuurlijk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Oh ja…ik had ook bolero’s aan over zomerkleding, dat scheelt inderdaad! Pas wel op met gewone kleding dragen als zwangerschapskleding, want die is niet voor niets langer aan de achterkant. Door de dikke buik trekt alles aan de achterkant op en het staat een beetje gek als het model dan niet meer klopt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Jaaaa! Mijn man en ik denken er over om weer aan de klus te gaan (zie ander topic) maar het idee dat ik die monsterlijke kleding weer aan moet, bah! Ik liep er echt niet heel leuk bij, gympen (ivm rug) spijkerbroeken en t-shirts van prenatal en hema. Die heb ik allemaal nog maar het idee dat ik die weer aan moet brrrr…en mijn normale garderobe is ook helemaal uitgedund dus ook daar moet ik flink aan de shop voor. Begrijp mij niet verkeerd het zou heerlijk zijn als we weer zwanger mogen zijn en ik genoot de vorige keer zo ontzetend van mijn mooie dikke buik maar die kleren, ja bah dus gewoon
groetjes,
Wendy

Tja heb maar heel weinig zwangerschapsspul aangehad eigenlijk. Ik was in totaal maar 8/9 kg aangekomen, dus ik had tot 5 dagen voor mijn bevalling mijn spijkerbroek nog aan (wel met de bovenste twee knoopjes omgeslagen, maar toch! Nee was er ook niet zo weg van die zwangerschapkleding, maar als je ziet wat ze hier aan doen zul je blij zijn wat ze in NL hebben! Ik noem het zwangerschaps tenten (en je kan er een heel gezin in huisvesten)!

Ik moet zeggen dat ik de zwangerschapskleding eigenlijk wel mooi vind.
Wel had ik altijd simpele shirts en broeken, maar dan met een grote ketting erbij of zoiets. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om het te dragen.

Toen ik eenmaal bevallen was, vond ik het wel heel fijn dat ik mijn spijjkerbroek weer aan kon, maar ervoor had ik voldoende aan mijn zwangersschapskleding.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Sommige zwangerschapskleding is inderdaad echt lelijk, maar tipje…deze gewoon NIET dragen

Ik vind dat je ook echt wel leuke kleding hebt hoor. Tuurlijk de keuze is echt wel beperkter, maar dat vind ik ook wel weer makkelijk winkelen. Hoef ik ook niet 20 winkels af, haha.

Mamalicious heeft hele leuke en betaalbare kleding. Heb in een winkel bij ons in de buurt een hele leuke broek gezien. Gewoon een hip model en de prijs is 39,95 geloof ik, nou dat vind ik persoonlijk echt niet duur voor een broek.
Wat ik doe is een paar leuke basis dingen, zoals bijvoorbeel 2 spijkerbroeken, spijkerrokje, leuk jurkje etc. En bij H&M of prenetal heb je dan wel leuke goedkope truitjes die je er dan mee kan combineren. Ik heb van Dani ook nog een aantal spullen, maar ben nu in een andere tijd zwanger, dus heb meer lange mouwen nodig. Heb nu bij H&M een paar strakke shirts met lange mouwen gekocht (zijn maar 9,95) en daar kan ik dan weer leuk die truitjes met korte mouwen overheen dragen.

Maar ik zou wel een paar leuke dingen aanschaffen hoor, ook al is het voor een korte periode. Je hebt het toch ongeveer 5/6 maanden aan en je voelt je ook goed als je kleding lekker zit en je het leuk vindt staan.

Buikbanden ook hot en ideaal!! Je moet er daar gewoon een paar van hebben … verschillende kleuren … en hup je heb weer wat stelletjes

Ik heb op zich best een goede garderobe zwangerschapskleding. Maar ja je hebt daar gewoon minder van omdat je het niet lang draagt en het toch wel duur is.
Ik heb alles nog van mijn vorige zwangerschap maar dat heb ik toen vrij intensief gedragen en dan raak je er toch een beetje op uitgekeken.
Maar goed om nu andere aan te gaan schaffen terwijl het nog goed is vind ik ook een beetje zonde. Zeker gezien het feit dat ik verwacht deze keer nog wel een maatje groter nodig te hebben iig van broeken dan.
Blijft wel een luxe probleem.
Zoals Liske al zei zal het ook wel te maken hebben met m’n uiterlijk.
Gelukkig geen haaruitval maar het is echt droog dof en pluizig en de spullen die ik hier normaal voor gebruik bieden helaas geen uitkomst. Ik ben erg afgevallen in mijn gezicht en erg bleek en ondanks dat ik uren per dag slaap heb ik gigantische wallen. Ben net een wandelend lijk. Ben echt wel een beetje jaloers op vrouwen die echt mooi zwanger zijn.
Normaal gesproken gebruik ik niet snel make-up maar die heb ik nu echt wel nodig om een beetje toonbaar te blijven.

@liske heb je nog tabletten gekregen tegen die haaruitval? Ben wel benieuwd of er iets is dat helpt. Ik had er juist na de bevalling veel last van. En idd alles voor het goede doel. En voorlopig maar niet te veel in de spiegel kijken denk ik. Tenminste daar ben ik momenteel echt geen vrienden mee.
groetjes Ramona

quote:
@liske heb je nog tabletten gekregen tegen die haaruitval? Ben wel benieuwd of er iets is dat helpt. Ik had er juist na de bevalling veel last van. En idd alles voor het goede doel. En voorlopig maar niet te veel in de spiegel kijken denk ik. Tenminste daar ben ik momenteel echt geen vrienden mee. groetjes Ramona

Hahaha… nee die spiegel is niet mn beste vriend op het moment ik loop altijd weg met het idee we moeten het er maar weer mee doen. Al vind ik wel dat mn lichaam mooi zwanger is. Ik draag echt naar voren en ben verder niet aangekomen. Maar dat hoofd! Er is gewoon weinig van te maken. Bleek, wallen, dunner haar dan normaal… Ik weiger tot nog toe om een laag make up of rouge op te doen (heb ik niet eens) en zon is er ook niet echt. Bovendien maak je dan kans op een zwangerschapsmakser, daar zit ik ook niet op te wcahten!

Wat betreft de haaruitval: De vk had me naar de apotheek gestuurd, die raadden gravitamon aan, maar dat slik ik al. Dus de apotheek stuurde me naar de dokter en die heeft geconstateerd dat het niet om kale plekken of blijvende kaalheid ging en hij dacht dat het gewoon samenhing met het feit dat deze zwangerschap me redelijk zwaar valt. Toch doorgestuurd naar het wijkcentrum of hoe het ook heet om bloed te laten prikken (in geval van extreem laag vit. B). Ik heb net gebeld voor de uitslag. Mn ijzer is wel laag zei de assistente, maar de dokter belt me vanmiddag terug om het erover te hebben en te beslissen of ik iets moet gaan slikken. We wachten af dus!

Liefs!

heb een hippe gevulde kast met leuke postie mode
leuke skinny jeans jurjes rokjes enz
ik had van men twee boys niks meer bewaard dus alles nieuwe gekocht
heb ik bij de jongens ook gedaan de mode verandert toch steeds weer
en je kan zo veel combineren
natuurlijk moet ik er eerlijk bij zeggen dat als ik op het einde loop ik er erg na uitkijk dat ik men eigen kleren weer aan kan
ook gewoon een idee van me kijken of ik er ooit weer in pas hihi

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder