Bakfiets

Ik werk als gastouder in een gezin met 4 kinderen. Omdat ik geen auto en rijbewijs heb, heeft dit gezin een bakfiets aangeschaft, zodat ik alle 4 kindjes kan vervoeren.
Toen ik zwanger was van Joey heb ik zelf ook een bakfiets gekocht, want om alles met de bus te moeten doen, kost veel geld en tijd, en ik heb er ook een hekel aan. Maar nu hebben wij een bakfiets met 3 wielen, en deze bevalt me eigenlijk niet zo… Ik zit er over te denken om hem te verkopen en dan een bakfiets met 2 wielen te gaan kopen. Heeft iemand zo een? En fietst dat ongeveer net zo als een gewone fiets? Ben een beetje bang om weer zo’n duur ding te kopen die niet bevalt…

Groetjes Anouk

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bij een goede fietsenzaak kun je proefritten maken.
Ook op zo’n bakfiets.

Dus: er op af en rijden!
Kinders meenemen natuurlijk, want met volle bak rijdt het
heel anders dan leeg.

Ik weet niet of er tweewielige bakfietsen zijn waar je 4 kinderen in kwijt kunt!

Is een elektrische bakfiets niet een idee?
Zag ze staan op de fiets- en wandelbeurs.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 05 Mar 2009 09:18:30

Haha een electrische bakfiets klinkt heel fijn… Maar ik moet natuurlijk ook nog een beetje beweging krijgen haha!
Ik hoef trouwens ook geen bakfiets voor 4 kinderen te hebben hoor, ik heb alleen Joey, en daar komt evenyueel nog een tweede kindje bij. Op mijn werk heb ik 4 gastkinderen, en zij hebben zelf al een bakfiets. Omdat ik die van hun gewend was, heb ik zelf ook een driewieler aangeschaft, maar achteraf vind ik hem niet fijn. Te groot, en het fietst onhandig.
Ik ben niet van plan om een bakfiets in de winkel te kopen, maar via marktplaats, en omdat er in de buurt van enschede geen een te koop is, is een proefritje maken niet makkelijk. Misschien inderdaat een proefritje met een bakfiets uit de winkel, maar lijkt me zo stom om te vragen, en dan vervolgens geen een te kopen…

Ben benieuwd of er hier iemand is met ervaring met een tweewielbakfiets.

Duidelijk

Wat die elektrische betreft: dat is net als met de elektrische fietsen.
Dus niet dat de motor alles voor je doet, maar hij maakt het trappen alleen
een stuk aangenamer als het nodig is.

Kost wel 3 x zoveel als een gewone bakfiets (net als bij gewone fietsen),
da’s wel weer jammer.

M.

Wat die proefrit bij een fietsenwinkel betreft: je bent toch niet verplicht om hem te kopen? Daar is juist zo’n proefritje voor. Dat snappen ze in die winkel ook wel.

Je vraagt gewoon of je een proefritje mag maken omdat je aan het oriënteren bent welke model bakfiets je fijner vindt en je hoeft niet op het moment zelf te beslissen.

Dus proefritje maken, fiets weer inleveren met de mededeling “Ik ga een en ander tegen elkaar afwegen en dan kom ik er eventueel op terug”.

Dan heb je het heel vrijblijven gezegd en niemand die zegt dat je daarmee “ja” hebt gezegd. Net zo makkelijk.

Groetekes, Sje

ik vindt het vreselijk lelijke dingen maar als ik hier moeders naar school zie fietsen met een bakfiets denk ik jeetje is toch echt wel makkelijk!
Hup de kids erin en fietsen maar.
Ik zit er aan te denken om er ook een aan te schaffen als de tweede er is.

groetjes gytha

Ik stel via deze topic ook even mijn vraag. Hoop dat je dat niet erg vind Anouk ). Ik zit er nl aan te denken om zo’n fietskar te kopen, dat is zo’n karretje zeg maar achter de fiets. Daar kan je de maxi-cosi inzetten of een wat ouder kindje kan erin zitten. Dit kan trouwens ook met 2 personen Anouk, dus wie weet ook iets voor jou?

Heeft een van jullie deze bal en wat vinden jullie ervan en natuurlijk ook belangrijk, wat vinden de kids ervan?

@M; Ja ik ken die fietsen met trapondersteuning, zijn wel heel handig, maar ik heb er niet drie keer zo veel geld voor over, en ach ja, tegen de wind in en de bult op is wel even zwaar met een bakfiets, maar ik woon in de stad, dus alleen korte afstandjes, dan is het best te doen:D

@Sje; ja je hebt gelijk, ik zal eens een proefritje gaan maken bij een winkel… Ik ben ook niks verplicht, dus ik kan het sowieso proberen.

@Gutha; Ik heb me in het begin ook kapot geschaamd op die bakfiets met de kindjes van mijn werk, hahaha! Het begint nu wat meer te komen in enschede, maar toen ik er net op zat was het nog ‘Amsterdams’ en viel ik dus echt op, hahaha!
Maargoed, het gaat mij ook echt er om dat het makkelijk is, want zonder bakfiets kan ik met Joey alleen met de bus weg, en das echt duur, tijdrovend en heel vervelend…
Als er straks misschien een tweede kindje komt, is het helemaal handig.

@Saro; Vraag maar raak hoor haha! Ik heb ook over een fietskar nagedacht, maar dat lijkt me niks eigenlijk… Dan heb je geen zicht op je baby, en ik zie het al voor me dat ik met een achterwiel over een stoepkantje rij, en dat het hele ding omslaat… Zal allemaal best veilig en goedgekeurd zijn, maar ik vind dat persoonlijk niks…

Bedfankt voor jullie reactioes! Ik zal gauw eens naar een fietsenwinkel gaan. Eerst trouwens eens kijken of ze ze hier in enschede wel verkopen in winkels… Die bakfiets van mijn werk komt uit de fietsfabriek in amsterdam…

Ligt er aan wat voor merk je wilt hebben
(eerst orienteren via internet, folders downloaden of bestellen)

Gazelle heeft een leuke tweewiel-bakfiets, dus die kunnen ze bij
elke Gazelle-dealer verkopen. Alleen zullen ze er misschien niet zo snel
een hebben staan.

De Fietsfabriek zit in meer plaatsen dan alleen Amsterdam
(maar niet in het oosten, Hilversum is het dichtste bij)

Bakfiets.nl zit in Hoogeveen.

http://bakfiets.startpagina.nl/

M.