Bakerzak afbouwen

Hallo,
Ik ben erg geinteresseerd in het afbouwen van de bakerzak. Ik weet dat er op de site van de bakerzak wordt verteld hoe te doen, maar ik heb liever ervaringen van jullie hier. Thies is bijna zes maanden en draait zich echt alle kanten op in bed. Nu slaapt hij in de bakerzak met een lakentje dwars over hem heen gespannen, anders gaat het gewoonweg niet. Op het kdv doen ze dat niet en dus slaapt hij ook niet. Ook zo fijn dat zij dat daar beslissen over mijn kindje, ga ik morgen eens even eisen dat ze hem met een lakentje moeten spannen, maar dat is een ander verhaal.

Hoe hebben jullie de bakerzak afgebouwd? Of zal ik hem nog niet afbouwen en gewoon lakentje blijven spannen?

Groetjes Heidi

hoi heidi

wij hebben lieke ook ingebakerd gehad en hebben dit als volgt afgebouwd.

eerst 1 slaapje zonder in te bakeren maar wel in een slaapzakje.
en zo steeds verder afbouwen, we hebben het afbouwen in 2 weken gezdaan.
Nu slaapt ze nog steeds in een slaapzak omdat ze anders omhoog kruipt, en haar denkentje er over heen en strak instoppen.
Hier gaat het nu goed.
Maar zonder een slaapzak zal niet gaan anders kruipt ze alle kanten in en ligt ze bloot en slaapt dan niet.

groetjes Gytha

Dank je wel, alleen Thies zwaait nogal veel in zijn slaap, lijkt de koningin wel, waardoor hij wakker wordt en in een slaapzakje heeft hij toch meer bewegingsruimte met die armpjes. Maar daar moet hij dan maar aan gaan wennen denk ik of niet? Zal ik al beginnen met afbouwen? Wat zeg jij?

Ik hoor mensen ook vaak over zo’n slaapje, is dat wat? Ik vind het prima om geld uit te geven, maar dan moet het wel helpen zeg maar

Groetjes Heidi

hoi heidi,

je zou eens 1 slaapje kunnen proberen om af te bouwen, als het niet gaat nog even doorgaan.
Meestal als ze bewust zijn van zijn eigen bewegingen gaat het wel goed.
Lieke sloeg zich ook steeds wakker en toen ze zich bewust was van haar handjes ging het over.
Ik zou het gewoon is proberen ik denk dat het goed zal gaan! Maar wel in een slaapzak leggen zo houdt hij ook de geborgenheid.

Zo’n slaapje: ik heb hem niet gekocht omdat het hier prima gaat in een gewone slaapzak en dan vindt ik zo’n duur ding niet nodig. Als het wel nodig was had ik hem natuurlijk meteen aangeschaft.

Succes en hou je me op de hoogte hoe het gaat??

groetjes Gytha

Hoi,

Onze dochter sliep ook in een bakerzak. Wij zijn nu overgestapt op een gewone slaapzak. HEt had wel wat voeten in aarde. 3 avonden hysterisch huilen bij het inslapen. Asl ze eenmaal sliep was het goed. Na 3 avonden was het over en heeft ze de bakerzak niet meer nodig. Ik vind wel dat ze sindsdien overdag veel slechter slaapt. 's nachts slaapt ze gewoon door. Succes en vooral doorzetten…!

Groet Loes

Hoi Heidi,

Ik heb destijds een slaapje gekocht en ook aanbevolen aan de andere
moeders hier op ikkeben.
Bij ons werkt het slaapje wel.
Sliep Anne (17 week) eerst hooguit 3 kwartier/uur nu slaapt ze vaak
2 a 2 1/2 uur per keer.
Vanmorgen zelfs van kwart voor 7 en om 10 uur wakker moeten maken
voor de fles. Vanmiddag van half 12 tot 2 uur geslapen.
Hoeft niet te zijn dat ie bij jou werkt, maar t zou kunnen.
Anne was altijd erg onrustig.
Deze slaapzak is lekker warm met lange mouwtjes en gemaakt van
fleece.
Toen we haar er de eerste keer in lieten slapen dacht ik ze is toch
zo weer wakker.
We hebben een babyfoon met een schermpje en we kunnen haar dus
zien slapen, en iedere keer dat ik erop keek sliep ze dus nog en werd
pas met 2 1/2 uur wakker.
We deden het eerst zonder deken, maar het wordt nu kouder en
hebben we er wel een dunne deken overheen.
We hebben ook de hele dag/nacht de kachel laag staan. Het is 18 gr
op haar kamertje.
Het is geen goedkoop slaapzakje, maar het werkt wel bij Anne.
Ze is nu heerlijk uitgerust wakker en ze voelt lekker warm aan.
De mouwtjes zijn trouwens niet wijdt, wat bij andere slaapzakjes
wel het geval is en dan komt er dus kou bij.
Onze Anne slaapt er heerlijk in.
Ik zou het eens proberen met het slaapje!
Heb je al op www.slaapje.nl gekeken?
Daar staan ook reacties van andere kopers en die zijn allemaal erg
positief.
De vrouw die hem gemaakt heeft gebruikt hem het hele seizoen door,
maar dan zonder deken.
Ik vind het met deken toch iets warmer maar dat hoeft dus niet
perse.
Snelle levering trouwens!
Laat je nog wat horen!

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 17 week

Hallo Elke/Anne,

Zo’n slaapje ga ik ook maar eens aanschaffen, is het niks verkoop ik hem gewoon op marktplaats Op dit moment word ik een beetje gek van al die dingen in zijn bed. Eerst bakerzakje aan, dan soms met capeje soms niet, dan lakentje spannen overdwars dan lakentje met dekentje. Het is nogal wat allemaal. Nou woon ik niet echt in een warm huis, dus hij wordt echt niet wakker van te warm liggen, dat in ieder geval niet. Maar het is allemaal zo’n gedoe.

Dank je wel voor je advies, ik ga er iets mee doen!

Groetjes Heidi