Wat zijn bij jullie de bakerpraatjes en waren ze waar?
Er wordt gezegd dat een snelle hartslag van het kindje op een meisje slaat.
Wat zijn bij jullie de bakerpraatjes en waren ze waar?
Er wordt gezegd dat een snelle hartslag van het kindje op een meisje slaat.
Ja maar dan heb je het over een verschil van iets van 5 slagen per minuut geloof ik en het zijn er in een minuut rond de 150-160. Dus ga maar eens tellen!
Ik heb gehoord dat als de moeder een heeeeeeeeeeeeeel sterk voorgevoel heeft, dat eigenlijk altijd uitkomt.
Ik had in de eerste zwangerschap alleen maar in gedachten dat het een meisje zou worden. Als ik aan de kraamtijd dacht, zag ik alleen maar roze enveloppen door de brievenbus vallen. Ik voelde me erg ongemakkelijk als ik het over “hij” had als ik over de baby praatte. Mijn gevoel zei dat ik “zij” moest zeggen. Veel mensen dachten dan ook dat ik me versprak terwijl ik helemaal niet wist wat het zou worden.
En inderdaad: een dochter!
Groetekes, Sje
Bij mij zeiden ze dat het een knul zou worden omdat ik naar voren droeg, ik kreeg een meid, enne wat wel klopte was dat een meisje schoonheid neemt van haar moeder en een knul geeft. Ik was wel stralend, maar ik was zachter in mijn gezicht zonder morgan zeg maar. Ik werd wat harder leek het en hoekiger. Verder klopte er niet echt veel hoor.
Groetjes,
Michèle
ha ha ha dus mocht ik er bij een tweede als een stralende zachte beauty uit komen te zien moet het een knul worden.
Vorig jaar met de verjaardag van Mervin kwam me schoonmoeder binnen, ik was toen bijna 12 weken zwanger. Zo zegt ze dat moet wel een meid worden want jij wordt er ook niet mooier op. Zo hallo en bedankt. Het feit dat ik net 6 weken aan een stuk door misselijk was geweest en dood en dood moe was werd voor het gemak maar even vergeten… Ik kon haar wel wurgen op dat moment.
Groetjes,
Michèle
hahaha…
Ik was 9 maanden ziek dus zal er ook niet zo leuk hebben uitgezien…
Had zelf al die maanden het voorgevoel dat het een jongen zou worden … het zou gewoon vreemd zijn als de huisarts zou zeggen ‘het is een meisje’ zo was ik ervan overtuigd. En ja hoor … het gevoel klopte!
Ook droeg ik het erg naar voren, en hij was heel erg wild (veel trappen etc) ze zeggen dat je dan ook jongen krijgt…
Tja het klopte maar blijven denk toch bakerPRAATJES …
Wat denk jezelf dat je krijg?
Dus al je weer een knul krijgt breek je de traditie??
Enne ik had geen puistjes met Morgan maar ik zag er gewoon moeier uit. Ik had op het laatst ook echt een zwangerschapsmasker. Maar ja ik zat ook aan een heel straks dieet dus ik weet niet in hoe verre dat allemaal meegespeeld heeft.
Groetjes,
Michèle
We laten ons in ieder geval verrassen!!
Een bakerpraatje had ik gelezen is ook als je veel op je ene zij ligt te slapen is het en jongetje en op de andere zij een meisje!! Wat is dat een onzin lijkt mij!!
Hoi
Ik droeg bij Dewi helemaal in de rondte en bij Nanik alleen maar naar voren.
Dus dat zegt niets volgens mij. Bij dewi geen dag ziek geweest en bij Nanik misselijk als de pest.
Ik wist wel dat het alletwee een meisje zou worden. Toen ze geboren waren was ik ook niet benieuwd wat het geworden was want ik wist gewoon dat het meisjes waren. Ook ik zou heel verbaasd geweest zijn als het een jongentje zou zijn geweest.
Tijdens mijn zwangerschap had ik een jurk gekocht met roze erin. Normaal zou die kleur nooit kopen en volgens mijn surinaamse collega wist ze daardoor zeker dat het een meisje zou worden.
Bianca
ja hier om ananas te eten voor de bevordering, ik luste het niet en ben het toch gaan eten haha, want ik had zware bekkeninstabiliteit en kon gewoon niet meer, maargoed het hielp dus geen moer.
en verder veel sex hebben haha, ook dat hielp niet
Dan moet je toch het hart van een ananas eten? Daar zit een bepaalt stofje in wat de bevalling op zou wekken.
Gevoel van de moeder klopt meestal volgens mij. In ieder geval wel bij de moeders in mijn omgeving. Ook ik was ervan overtuigd dat ik een jongetje zou krijgen en dat was ook zo. Wij wisten het al na de 20 weken echo, maar hebben het tegen niemand gezegd. Dan is het helemaal leuk als mensen gaan raden wat het wordt. De ene zei het wordt zeker een meisje en de ander zei juist weer een jongen, haha
Volgens mij is het zo dat de hartslag van een jongen hoger ligt dan bij een meisje. Rond de 160 ofzo. Verder zeggen ze dat je bij een jongen de buik naar voren draagt en bij een meisje meer rond. Bij mij was dit wel zo, maar dat kan echt toeval zijn.
Spannend hoor!!! ik vond het zo’n ontzettend mooie tijd om zwanger te zijn, zou dat gedeelte zo weer doen. De bevalling is een ander verhaal, haha
Kinine is de stof die in het hart zit. Kun je net zo goed tonic en bitter lemon drinken is nog lekkerder ook
Groetjes,
Michèle
ach in de familie petrov, alle jongens in mei alle meisjes in juni…
helaas… hahahahahaha
sofie klopte helemaal met haar 16 juni 2001
toen vic 17 juni 2003
en lex 18 april 2007
dusse nee klopte niet meer, maar toch klopte het al heeeeel veel generaties
maarja ik ben zelf van maart dus tja… lekker eigenwijs(mijn pa en broer ook juni)
enne bakerpraatjes… sofie moest gewoon een meisje zijn , wenste toch absoluut geen jongetje… en gelukkig maar haha
bij vic en lex had ik geen voorkeur en was dolblij met de jongens, maar fie had er echt niet met een p’emeltje uit moeten komen…
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”