Bakerdoek voor stevige baby

Max wordt ingebakerd. Hij is wat je noemt Hollands Welvaren! Kerngezond, wel behoorlijk stevig. Hij is ook erg lang. Hij is iets van 63 cm en weegt al 6,4 kilo met 3 maanden! Waar gaat dat heen? Zijn zus is bijna 2,5 en weegt maar 11,3! Max ligt ingebakerd en dat gaat goed. Maar we hebben al heel wat doeken gehad, die snel te smal of te kort werden: de Pacco Picollo en de Snugg & Tug small. Nu hebben we de Dream Swaddle maat L en dat gaat goed nu. Maar Max heeft een behoorlijk breed bovenlijfje (buik en borst) en ik vrees dat hij in deze doek ook niet heel lang past! Qua lengte ook niet…Die L-en zijn tot iets van 9 kilo, wat hij natuurlijk (gelukkig!) niet is, maar als hij 9 kilo weegt, past hij in de lengte nooit in dat ding. Die doeken zijn niet gemaakt voor mijn Hollands Welvaren Mannetje! Max kan alleen niet goed los slapen, dus…kennen jullie doeken die geschikt zijn voor grotere baby’s? De Pacco Commodo? Ik weet dat er hier genoeg mama’s zijn met grotere kindjes (ik ben geen uitzondering hihi) en daar zullen vast ook inbakerbeebjes bij zitten. Ik hoor heel graag hoe jullie dat doen! Want misschien heeft Max de doeken wel echt 6 maanden nodig?

Tjonge jonge, dat mannetje groeit echt als kool! Ik denk dat hij met 1 jaar veel zwaarder is dan zijn zus Eva! Hoeveel wegen jongens eigenlijk ongeveer met 1 jaar? Ik heb geen idee! Max zit echt boven in de curve, met lengte en gewicht! Zwaar boefje! Maar wel een mooi boefje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Volgens de geleerden zijn jongetjes ook zwaarder dan meisjes rond hun 1ste verjaardag.

Heb je al aan een puckababy gedacht. Die vanaf 3 maand. De mini. Onze meid was maar een sprietje en had nog heel veel ruimte over.

Op marktplaats kun je nog hele goeie vinden.

Pjukje, ik heb de Puckababy gehad, maar daar werd Max helemaal gek in. Net als Eva trouwens. Ik weet dat Miniboy een Woombie of zoiets heeft en dat Levi ook best groot is. Misschien is dat iets? Max krabt zichzelf ook flink, dus die moet echt nog ingebakerd liggen. Helaas lukte het niet met de Puckababy…

Hoi

ik weet niet of je een beetje huisvleit hebt maar ik heb de doeken zelf gemaakt.
van dezelfde stof. volgens mij flanel. je kan hem dan zo groot maken als je zelf wilt wel eerst even de stof wassen voor de randjes erin te naaien. je maakt een vierkante doek dan draai je hem in de ruit en vouw je een hoek naar binnen. dan de punten om je kindje draaien zoals meeste andere doeken ook doen en vast zetten met een luierspeld. dan de onderkant met een elastiek bij elkaar rapen .

mischien heb je er wat aan. Volgens mij staan de afmetingen van z’doek in het boekje van ria blom.

groetjes

lon106

@ion en iedereen die wil gaan inbakenen, weet niet of je het zo bedoeld, dus wil niet lullig overkomen.
Hou in de gaten dat als je op de ouderwetse manier gaat inbakenen dat dat wel op een verantwoorde/speciale manier moet. Ik heb mijn dochter bijna 6jr geleden op die manier ingebakent en ze kwamen toen wel degelijk bij mij thuis van het cb om mij dat te leren. En tjonge wat was dat best lastig om dat op de goede manier voor elkaar te krijgen. Wat dat betreft zijn de doeken van nu veel fijner.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is, ga niet op eigen houtje je kind zomaar in doeken draaien (dit gelg niet voor jouw hoor ion, meer vd mensen die het op die manier willen gaan doen), dit kan ivm beknelling zeer gevaarlijk zijn.
Fijne jaarwisseling allemaal…

Gr Patries

De pacco comodo gaat tot 9 kilo weet ik… en voor kids tot 72 cm als ik het goed heb.
maar je weet dat ze adviseren om voor hun half jaar ermee te stoppen he? vanaf 3 a 4 mnd afbouwen? sterker nog;
Baby’s vanaf 6 maanden mogen vanwege de nieuwe leeftijdsgrenzen niet meer ingebakerd worden.
dus persoonllijk zou ik dan gaan voor die pacco comodo tot een half jaar en dan gewoon stoppen. juist om de adviezen

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Jan 2011 11:03:41

heb t even opgezocht, even lezen he meid:

Bij baby’s ouder dan 6 maanden wordt het risico dat ze – ingebakerd en al - naar de buik draaien steeds groter en daarmee ook het risico ten aanzien van wiegendood.

Verder is inbakeren een tijdelijk hulpmiddel om rust te creëren en daardoor de kans te krijgen je baby te leren kennen. Zodra je op je baby bent ingespeeld en er evenwicht is ontstaan, worden de doeken overbodig en kunnen ze weer afgewend worden. Baby’s die al jong worden ingebakerd kunnen in de meeste gevallen op de leeftijd van 4 tot 6 maanden zonder inbakerdoeken slapen.
Zo niet, dan is het raadzaam om samen met een deskundige uit te zoeken waarom het afwennen van de doeken niet lukt en hoe het op korte termijn wel gaat lukken. Ook als je vrij laat met inbakeren start is het raadzaam om te gaan voor een korte, maar effectieve periode. Dit bereik je door de combinatie van goede doek en goede begeleiding.

bron: pacco.nl

Oeeeee, ik kan nog geen knoop aannaaien (serieus niet), dus ik zou écht niet zelf een bakerdoek kunnen maken!

Ik denk dat het dan de Commodo wordt. Nu heeft Max twee dezelfde doeken, waarvan de ene wel goed zit nog en de andere niet. Alsof die gekrompen is! Hij ligt daar opeens als een worstje in! We zijn al toe aan bakerdoek nummer zoveel, overal groeit hij uit. Dat is een dure grap! Maar als hij zijn voetjes niet kan strekken, ligt dat ook niet fijn en dat is ook niet goed lijkt me. Hij is gewoon te lang en ook best breed! Dikkie Dik!

@Inge, ik weet inderdaad dat je op tijd af moet bouwen. Al heeft Eva tot zeker 7 maanden ingebakerd gelegen, maar die rolde niet zo snel. Max heeft wel de onrust nog en hij krabt zichzelf dus nogal vaak, tot bloedens toe. Dan vind ik het wel fijn om hem in te bakeren nog. Misschien moet ik wel langzaam een wat soepelere doek gaan gebruiken, die minder strak zit? Bv die Woombie? Of toch nog de Pacco, maar die koop ik wel op MP anders wordt het me te duur voor die paar maandjes nog!

Mijn zoontje is 4 maanden. De laatste keer op het cb was hij 7300 gram en 65 cm.
Doe echt geen Pokon door zijn fles hoor maar hij blijft groeien!
Zijn broer was ook zo dus, lange den en gewicht op het gemiddelde.

Ik moet nu ook echt overstappen op een grotere doek. Die ik nu heb is maar tot 7 kilo alhoewel deze nog wel past. De Commodo is tot 9 kilo. Ben zelf prima tevreden over de Pacco’s. Koop ze ook via MP want nieuw aanschaffen vind ik echt zonde van mijn geld!

En ja jongens zijn nu eenmaal vaker groter en zwaarder als meisjes…

kwa inbakeren heb ik geen tips maar waarom doe je geen sokjes aan de handjes zodat hij zich niet kan krabben, heb ik altijd gedaan omdat die kleine van mij ook altijd onder de krassen zat , hielp altijd goed

before you judge me, try hard to love me

Ik heb ook de pacco comodo voor Minke gebruikt, van 5 tot 6 a 7 maanden ( toen kon ze pas zonder). Om te voorkomen dat ze kon draaien stopte ik haar strak in met een lakentje en opgerolde handdoekjes ernaast, voetjes tegen onderkant bedje, kan er niets gebeuren. Ik moet wel lachen om wat je schrijft, Neeltje weegt namelijk net zoveel als Eva ! 11 kilo… haha! Dus ook hier hollands welvaren!
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Heerlijk toch, die lekkere stevige kindjes? Ik heb nu via MP voor 10,- een Woombie op de kop getikt, maar dat ding is maar 65 cm. Ik ben bang dat Max daar niet lang in past, of hij ligt met zijn voetjes helemaal tegen de rand. Weet iemand hoe lang de Pacco Commodo is?

Inbakeren in een laken??
Blijft niet altijd even goed zitten maar als echt niks anders meer past…
Anders misschien een slaapzakje aan en een laken/deken strak (uiteinden onder het matras duwen) over hem heen.