Bah! Erg veel en ruikende afscheiding

(Sorry voor dit beschamende onderwerp, maar moet het toch ergens vragen…)
Ik vind het wel zo ontzettend vies en word er gek van!! Ik gebruik al inlegkruisjes, maar het helpt gewoon niet… Als ik met mn benen wijd zit, kan ik mezelf ruiken… Ik durf zo niet eens op visite
Het ruikt ongelooflijk zout en ik moet mn inlegkruisje wel 5 keer per dag verschonen… En het komt er zelfs nog aan de zijkanten naast, zodat mn onderbroeken alsnog vies worden… Hellup, ik vind het zo genant en vresleijk!! Hoe kom ik hier van af
Ik heb trouwens geen candida, dat heb ik namelijk al wel eens gehad en dat is heel anders dan dit
Ik heb verder ook geen pijn of jeuk, helemaal niks! Wat moet ik nou!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Stoppen mt de inlegkruisjes, Mijn VK verbood die dingen toen omdat je meer zweet en een inlegkruisje plastic bevat en daardoor de bacterieen helemaal vrij spel hebben. Ik droeg zwangerschapslips met badstofkruisjes en waste me met warme dagen wat meer.

Groetjes,

Michèle

Ja nou normaal ben ik ook absoluut niet van de inlegkruisjes en gebruik ze liever niet als wel… Maar ik ben er dus mee begonnen hierdoor…
Als ik niet 1 in doe, kan ik bij wijze van elk uur een schone onderbroek aandoen

Ja, ik zou als ik jou was gewoon wat katoenen inleggers (zelf maken, of van die hydrofiel luiers stuk knippen) gebruiken. Die gebruiken ze hier heel veel, kun je gewoon in de wasmachine gooien en zoveel verwisselen als je wil!

daarom had ik die badstofkruisslippen (lekker scrabble woord) maar vraag het anders even aan je vk.

Groetjes,

Michèle

Stoppen met inlegkruisjes inderdaad. Dat maakt het alleen maar erger. Kijk of je aan iets van badstof inleggertjes kunt komen. Of gebruik bijv. hydrofiel washandjes bij wijze van inlegkruisje.

Laat overigens wel even bij de huisarts checken of het geen candida-infectie is. Die hoeft zich namelijk niet altijd op dezelfde manier te manifesteren. Hoeft niet elke keer hetzelfde te voelen.

En verder: het is ook een zwangerschapskwaaltje dat je meer afscheiding kunt hebben. Heel erg vervelend.

Groetekes, Sje

Het aller aller goedkoopste maandverband bevat lang niet zoveel plastic. Dat kreeg ik als advies na de bevalling omdat je die dingen dan een tijdje nodig hebt en het met hechtingen niet tof is als er allemaal plastic in zit. Wellicht heb je daar iets aan.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Die broeiende verbandjes zijn inderdaad nu niet echt lekker. Ik zou ook voor stof gaan. En vergeet niet dat je je nu niet te vaak met zeep moet wassen he? Ik zou ook even vragen aan de vk wat je hiermee moet, want je bent nog wel even zwanger en hoewel meer afscheiding normaal is (was inderdaad bij mij ook) lijkt het mij niet fijn, zo veel als jij beschrijft. Had je het meteen al? Of kreeg je het later pas? Misschien heb je nu even een hormonale ‘rush’ en zakt het ook weer een beetje weg? Ik had er de ene keer zelf ook meer last van dan de andere…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik was nooit met zeep daar Dus daar komt t niet van. Nee heb t gelukkig niet al vanaf het begin, maar nu 2 weekjes ongeveer denk ik.
Ik heb in mn leven al 3 keer candida gehad en al die 3 keren was t precies hetzelfde. Zou het nu dan alsnog anders kunnen zijn? Ik heb verder echt helemaal geen klachten, helemaal niks.
Ik zal me in ieder geval wat vaker gaan douchen, misschien helpt t?
En ik zal es op zoek naar katoenen inlegkruisjes of speciaal ondergoed…
Thanx voor de tips ladies

Hoi Hoi

Ik kreeg laatst een tip, liep een beetje tegen het zelfde probleempje aan
En ik heb er zeker baat bij gehad, dus geef hem aan jou door.

Als je je de eerste dagen nou eens 2x maal daags wast met een wastablet van bijvoorbeeld Lactacyd.
Deze zorgt er voor dat je ph-waarde weer in balans komt.
Want waarschijnlijk is deze uit balans door de zwangerschapshormonen.
Het kost je maar een paar euro, en wie weet helpt het jou ook.
en wat de dames boven mij al aangeven kartoenen ondergoed.

Groetjes Marianne mama van Ruben