Bagagevraagje?

Na de nodige hobbels in de weg gaat het dan hopelijk toch gebeuren; op vakantie! Onze eerste vliegvakantie met Milo (19mnd bijna). Ik las in de brochure dat hij 10kg bagagevrijheid heeft, maar stom vraagje…
Hoe doen jullie dat: aparte koffer? of alles in 1 koffer? (dus jouw 20kilo+zijn 10kilo?) Ik weet niet hoe ze dat inchecken. Heb nl een kleiner koffertje evt voor hem. Hij heeft geen eigen stoel. Maar ik weet wel zeker dat hij zoiezo 10kilo mee mag nemen.
En ik weet niet hoeveel luiers mee te nemen, we vliegen op een zondag, dus moet zoiezo voor 1 dag meenemen, maar hoeveel nemen jullie mee , gewoon 1 pak of een paar voor 1 of 2 dg en rest daar kopen?neemt zoveel plek in beslag nl. in de koffer…ja ben echt een nono wat betreft vliegvakanties dat merk je wel hahahaha

bedankt alvast!!!

x Floss

Hoi,

Je kan zolang je niet vliegt met ryan air of easyjet( verplicht iedereen eigen koffer) je kilo’s bagage bij elkaar optellen en in zoveel koffers verdelen al je wil. Maar handig is niet teveel koffers mee tenemen. Wij deden het met twee grote delsey koffers toen. Nu kunnen we een grote en kleine meenemen. Daarnaast mag je per volwassen persoon en per kind vanaf drie jaar 5 kilo handbagage meenemen. 9 je mag wel een normaal gevulde luiertas meenemen voor je kindje.
Dus in jullie geval mag je 50 klio bagage meenemen in de koffer en 10 kilo handbagage. Let wel op met handbagage moet in een normale rugstas of een kleine zogenaamde zakentrolleytas. Die laaste is wel erg handig kan je over de handel van de buggy doen en dan hoef je die niet te trekken of te schouwen.

Luiers ia afhankelijk van hoeveel luier hij op een dag verbruikt. Onze dochter toen maar vier + een zwemluier per dag. Dus nam ik een pak van hier mee vandaar de grote koffers. Maar ze zijn ook goed daar te koop en niet duurder. Wil je ze niet meeschouwen dan zou ik voor 2,5 dagen voorraad meenemen en in toeristen plaatsen en zeker in spanje zijn er heel veel winkels ook een paar uur per dag op zondag open. Zwemluiers zou ik wel meenemen kennen ze daar niet zo daar zwemmen heel veel kindjes in hun blootje of in van die zwempakluiers noem ik ze maar dikke zwempakbroekjes ze lijken op echte zwempakjes en broekjes.

een tip
-doe voor je kleine extra schone kleding in de handbagage plus een extra luier.

• Vlieg je s’morgens vroeg dan kan je niet altijd gelijk in je app. Neem dan je zwemspullen mee in de handbagage. en twee niet al te grote of dunne badhanddoeken. Vaak kun je wel al gebruik maken van de facaliteiten.
  • Ook handig is om wat praktisch speelgoed mee te nemen zoals een auto waar hij veel mee speelt wat duploblokken enzv. Niet teveel maar net genoeg dat hij zich ook in het bedje kan vermaken als hij een keer moet wachten op jullie.
  • hou zoveel mogelijk zijn ritme aan wil je uitslapen doen hem dan de eerste avond een half uurtje later naar bed en de navond daarop weer een half uur daarop later. dat scheelde bij ons plus de aktieviteiten ze zijn vel drukker dan anders bezig zo een uur anderhalf in de ochtend dat ze later wakker worden.
  • Heb je een twee kamer app. zet dan het bedje eerst op jullie slaapkamer en maak zelf gebruik van de woonkamer en zet hem daarna met bed en al in de huiskamer zo hebben jullie en hij meer rust. en meer ruimte om wat te doen spelletje lezen gezellig op teras wijntje drinken zonder dat alles heel zachtjes moet doen of van te voren op de slaapkamer moet zetten.
  • Verder denk eraan in als je daar heen gaat Spanje is alles easy going dus ze doen liever iets morgen dan vandaag. Maar als je kalm en vriendelijk blijft dan doen ze veel voor je.

Rest mij na mijn relaas je nog een HEEL GOEDE EN PRETTIGE VAKANTIE te wensen. Neem overal te tijd voor en laat alles over je heen komen. GENIET.
Zijn er problemen probeer het zoveel mogelijk op te lossen met de receptie op rustige manier lukt dit niet schakel de hostess in daar zijn ze voor.

groetjes,

lon106

Thank you darling!!! wat een verhaal, helemaal super dat je dit voor me wou noteren. Ik ben druk bezig met inpakken, koop luiers maar neem dus wel de zwemluiers mee. Daar zat ik een beetje mee. er is een supermarkt naast het app. Ik zie wel hoever ik kom met 2 koffers ! heel erg bedankt en we gaan zeker genieten!

x floss

x Floss

Hoi,

En hoe is het gegaan. Leeker geweest.

Ben wel benieuwd naar jou ervaringen

groetjes

lon106

Ik zou er niet van uit gaan dat je voor de kleine daadwerkelijk 10 kg bagagevrijdom hebt, totdat je 't op 't ticket ziet staan (of coupon eigenlijk). Ik heb me er ook lelijk in vergist. Ik heb altijd geleerd (ben er voor opgeleid) dat die ukkies onder de 2 (inf) 10kg vrijdom hebben, maar helaas, bij die vakantievlucht dus niet!! Wel mag je een luiertas/verzorgingstas vrij mee nemen in de cabine naast jullie gewone handbagage.
Wij zijn afgelopen juli voor 't eerst met z’n drieen op vliegvakantie geweest en ik had luiers voor de reisdag mee in de handbagage en 1 pak mee in de koffer, uiteindelijk bleek dit voldoende, want ik had ook nog 2 pakken zwemluiers mee, hahaha.
Oja, let wel op hoe je vloeistoffen verdeelt in de handbagage. Je mag maar een beperkte hoeveelheid per persoon mee nemen (zodoende ben ik m’n babyzonnebrand van 50+ kwijt geraakt, is gewoon weggegooid). Echt hoor, je bent 2jr niet meer werkzaam op schiphol en gelijk is alles veranderd. Lees maar op schiphol.nl, daar staat precies hoe of wat.
Wat koffers betreft, wij hadden elk een eigen koffer en jens z’n spulletjes daarover verdeeld, want mócht er een koffer zoek raken, dan heb je er iig 1 waar ook spulletjes voor hem in zitten.
In de handbagage hadden we veel kleine speelgoedjes en zoethoudertjes (doosjes rozijntjes, kleine koekjes, kleine krentebolletjes etc.) en boekjes.

Oja, bij de bieb heb ik een boekje geleend, passend voor peuters, over vliegtuigen. Dat boekje hebben we heel veel doorgebladerd en gelezen, plaatjes gekeken etc, en zodoende heeft hij geleerd wat een vliegtuig was en hoe 't ongeveer in z’n werk ging (hij was toen ook 19 mnd overigens).
Weet niet of je bij Schiphol in de buurt woont, of op redelijke afstand om vliegtuigen te kijken en bij de incheckbalies… gewoon de soesa van Schiphol mee maken.

HAAI, Nou WAUWIE wat een supervakantie hebben we gehad!
We zijn net een paar dg terug en ik wil weer!
Milo raakte ineens gek op vliegtuigen een paar wk voor vertrek, elke x als hij weer zo’n wit streepje in de lucht zag was het"vieghuig!". hoe hij dat heeft ontdekt weet ik niet, maar wij dus vliegtuigspotten bij schiphol op een spottersplaats (helaas kaagbaan is niet meer, was altijd een mooie). Toen snapte hij het even niet meer, helemaal verbaasd was hij toen hij die kleine stipjes in grote kisten zag veranderen hahaha.
Dus je begrijpt…schiphol was een uitje! die 2 uur waren in een poep en een scheet voorbij, we moesten nog haasten ook om te boarden.
Milo ging uit z’n dak achter het raam, kijkend en wijzend naar de opstijgende vliegtuigen.
De douane stelde wel vrij weinig voor. Ik had van alles bij me, kwa vloeistoffen,pyjamapapjes, roosvicee…ik vroeg of ik het er uit moest halen, maar dat hoefde niet, m’n tas is geeneens open geweest…hummm wel errug goed van vertrouwen…de andere wel omdat ik daar het zakje met neusspray uit wou halen.
Zo streng vond ik die controle dus niet. Met de terugreis ook, ik was wat vergeten uit m’n zak te halen (van metaal, maar dat hele ding ging niet af. (???).

En ja hoor, Milo had gewoon 10 kilo bagagevrijdom, we mochten 50 kilo meesjouwen en nog es 10 kilo handbagage.
Dus we kwamen niks tekort! Maar het is wel fantastisch hoor menorca, 2.15 u vliegen en je zit in de zon. de kleine viel na 10min in slaap hahaha en met de terugreis ook. We zaten heen met 67 baby’s, die aardig konden brullen met dalen, maar milo sliep lekker door. Dankzij de buisjes in zn oren hhad hij geen last van het drukverschil. De KNO had voor de zekerheid een paar dg van te voren nog even gekeken of alles rustig was en oordruppels meegegeven. Voor nood.

Ook daar was het super, ben wel blij dat we all in hadden genomen. zo aanschuiven met eten, geen gedoe. maar het is WEL een andere vakantie dan met zn 2en, het is gedaan met de rust! de hele tijd achter een peuter aanhollen die het park op rent en het diepe zo wil in lopen (van het zwembad). verder sliep hij super, van 12u tot 3 u, zelfs thuis is hij niet zo stipt.

al met al, heerlijk! gaan we echt weer doen!!! kan niet wachten dus heeeel hard sparen!

bedankt voor alle tips en voor mensen die twijfelen: gewoon doooeeen!

dikke zoen

x Floss

Kijk uit met etenswaren in handbagage. Dat mag ook niet zomaar meer naar elk lang meegenomen worden. Zijn ze erg streng in geworden de laatste jaren.

Groetekes, Sje

Hoi,

Mijn nicht is in de zelfde periode al jij op vakantie gewwest. Toevallig ook naar Menorca Maar heeft al het drinken wat niet voor de baby was moeten inleveren. Ze had een pakje drinken bij d’r voor hun zelf 200 ml. Omdat het niet twee pakjes van 100 ml was dus dat moest er dan ook opstaan moest ze het inleveren. d’r brood mocht wel mee. Dat is toch wel van het zotte. je mag per persoon 100 ml drinken of vleoistof meenemen en een pakje van 200 ml voor z’n tweeen niet. En jij mag zo met alles doorlopen. Ook de medicijnen werden gecontroleerd. Haar kindje van vier heeft ook obstipatie en heeft ook movicolon en de neusspray voor de baby en hoestdrank werden op het medischepaspoort die ze gelukkig mee had genomen gecontroleerd.
Hebben ze staan slapen ofzo toen jij er door ging.

Maar ontzettend fijn dat je het ontzettend naar je zien heb gehad.

Trouwens voor ons volgend jaar waar ben je geweest wij zouden dit jaar eigenlijk met mijn nichtje meegaan naar cala 'n bosc maar ja dat ging even niet door. nu willen we kijken of we al een beetje goedkoop voor volgend jaar met vroegboekkorting kunnen boeken. Mijn nichtje zei dat het de grootste toeristische plaats is met een leuke jachthaven en lekker goede liggin tegenover de stranden. Ook goede rest. en leuk voor de kids. dat laatste weet je natuurlijk niet want jij had all in. Hoe was het eten elke dag anders bijv in thema’s of was het gewoon een zeer uitgebreid buffet maar elke dag hetzelfde. Dat hebben we n.l al twee keer gehd vandaar de vraag.

groetjes

lon106

ja raar hé? en ik was ook een soort van zenuwachtig want ik snapte eerst niet wat de man vd douane bedoelde, ik moest Milo alleen door dat poortje laten lopen en de buggy op de band doen en die buggy had ik net gekocht en het in elkaar klappen ging nog niet zo gestroomlijnt…maar de tassen zette ik als eerste neer en legde het zakje met 3 neusprays en oordruppels neer en wou de rest van vloeistoffen uit de babytas pakken maar dat toen zei hij: laat maar is goed zo.
Heb ik voor piet snot dat peperdure mineraalwater moeten kopen hahahaha.
Maar vaag is het wel, best slordig. Wij hebben ook een keer gehad dat het poortje afging bij mn man, en niemand keek er op of om (?). dat was 5 jr geleden, op 11 september nb.

Maar wij wilden een korte transfer hebben vh vliegveld naar de accomodatie, en cala n bosch is nog een uur rijden. zagen we nog niet zo zitten…en goed gegokt want milo was het in de bus wel zat na de auto-pendelbus-buggy-vliegtuig-buggy-en dan nog de bus.
Wij zaten maar 15min vh vliegveld, maar het is wel erg afgelegen hoor. Maar het is een apartementhotel met all in en een mega zwembad en veel animatie. kijk maar eens op vakantiereiswijzer.nl, het heet “mar de menorca” en ligt in es canutells. wel supermarkt en souvenierwinkel erbij. je hebt alles bij de hand maar na een week heb je het wel gezien en dus hebben we een auto gehuurd, 2 dg. dit was super. menorca heeft schitterende baaien aan de zuidkust! sommige wel druk, maar wij gingen vroeg en dat was superrr. cala n bosch zijn we ook heen gereden. het is heel anders idd maar voor ons iets te toeristisch misschien, ik zag een strandje en dat zand kon je amper zien door de tig parasolletjes, ala scheveningen hé. En wij houden daar niet zo van, liever wat meer moeite doen voor een rustiger romantisch baaitje. (wel ideaal zo’n baai, heel overzichtelijk voor jou en je kleine!). En het water is ECHT turquose hé.
Het eten, vonden wij lekker, maar je hebt niet echt thema’s. elke dag wel iets van hetzelfde: patat, aardappels(maar elke dg anders gemaakt), gegrilde vis, gegrild vlees of cordon blue, iets van gevogelte(kippenpoten)of konijn, iets van groente, 2 soorten pasta’s, 3 koude salades, een saladebar om zelf salade samen te stellen, iets van rijst of heerlijke paëlla, toetjes (pudding, custard, ijs, gebak).
en nog veel meer. heerlijk ontbijt met lekker veel soorten broodjes.
wij vonden het super maar andere klaagden weer, zo zie je maar, iedereen is anders!
Maar heel veel andere kindjes dus om mee te spelen en om speelgoed mee uit te wisselen, dat ging heel leuk aan het zwembad!
wij hebben een leuke tijd gehad, en het was allemaal erg netjes en schoon (wel fijn met zo’n ukkepuk). succes, even googelen?

x Floss

Hoi,

Dankje wel. Mijn nichtje zei dat het op het strand zelf nowel mee viel wat drukte betreft. Maar het is maa waar je van houd inderdaad. Ik vind wat meer drukte altijd wel zo gezellig.

groetjes

Misschien zien we elkaar volgend jaar wel ergens daar of op een ander eiland.

groetjes

lon106