Bagagedrager met mand/kist op de fiets

Heeft iemand een bagagedrager met een mand of kist voor op het stuur van je fiets?
Dion zit sinds kort achterop en nu kan ik mijn fietstas niet meer achterop gebruiken en ik wil nog wel eens op de fiets een paar boodschapjes doen.
Nu ging ik even kijken bij de fietsenwinkel en die verkoper raade mij een gewoon fietsmandje aan (waar niet zoveel inkan) omdat je met z’n grote mand/kist voorop heel erg gaat slingeren en schudden met het stuur als deze zwaar is beladen.

Wie heeft er ervaring mee?

Groetjes Sylvia

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb zo’n bakkersfiets met zo’n bagagedrager voorop (gewonnen bij de postcodeloterij!), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met het gebruik ervan. Ik fiets zelden dus ik heb hem 1x gebruikt om voor de lol een rondje op te rijden.

Van anderen hoor ik dat het ideaal is (de hele wijk rijdt er hier mee rond )

Overigens, let op, want er zit wel een max-gewicht wat je op die dingen mag vervoeren. Iets van 10 of 15 kg ofzo. Dus als je altijd dingen moet vervoeren die zwaarder zijn, dan hoef je zo’n ding al niet aan te schaffen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 27 Feb 2012 15:59:47

Mijn zusje heeft zo’n fiets, en die had ik laatst even geleend om flink wat boodschappen in te slaan… Past lekker veel in dacht ik… Dat was ook wel zo, maar fietsen was toen niet meer te doen! doodeng, want je kan je stuur dan idd met moeite recht houden! Als ik ook nog eens een kind achterop had gehad zou ik verder zijn gaan lopen!

Groetjes Anouk

Ik heb ook zo’n fiets en als het gaat om een paar boodschapjes te doen gaat dat prima. Maar zoals al gezegd is, als het te zwaar bepakt gaat worden kun je echt niet meer veilig op de fiets… Maar goed, de grote boodschappen doe ik met de auto…

Thanks voor de reactie’s, de fietsverkoper had dus gelijk.
Ik ga voor het gewone fietsmandje (die ik gezien had wel iets dieper zodat er wat meer in kan dan de kleinere variant)
Grote boodschappen doe ik ook met de auto maar even wat vergeten dingen of iets voor die dag haal ik bij lekker weer op de fiets.

Ik heb ook een fietsstoeltje achterop, maar je kunt ook een bagageverlenger kopen. Dan kun je wel gewoon je fietstassen gebruiken.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Maar gaat je fiets dan niet “stijgeren” ? als de achterkant zo zwaar beladen is … hihihihihi

Uhm… dat heb ik nog niet onderzocht
Maar de fietsenmaker heeft het zo gedaan, dus dan neem ik aan dat het kan…

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers