Badje

Hallo,

Ik vroeg me af wanneer jullie de kleine in bad doen. Voor of na een flesje?
Tot nu toe doen we het voor het flesje. Dit om zo wat tijd tot aan de volgende fles te rekken.
Wat zijn jullie ervaringen?

En wanneer gaan baby’s naar twee slaapjes overdag. Onze meid is nu 3 maanden en slaapt nog na ieder flesje. Kan je dat sturen naar meer wakker zijn overdag of is jullie ervaring om juist je baby te volgen het beste?

Ik weet niet of ik na het flesje zou doen. Mogelijk teveel geschud zo vlak na het eten met evt. spugen tot gevolg. Plus, met een volle maag een bad in voelt niet lekker. Als je zelf meteen na het eten een zwembad in duikt, krijg je ook een soort druk in je maag, dus dat lijkt me voor zo’n kleintje ook niet fijn.

Toen onze meiden zo jong waren deed ik ze gewoon ergens in het midden tussen 2 voedingen in bad. Later ging ik dat verplaatsen naar net voor de 19.30-voeding.

Het is niet te zeggen wanneer babies naar minder slaapjes per dag gaan. Daar is geen standaard voor. Elk kind is weer anders en daarom kun je wakkere babies of slaperige babies treffen. Het belangrijkste is om je kind het ritme aan te laten geven, maar hou wel, zoals in het andere topic ter sprake is geweest, in de gaten dat ze dag-nacht-ritme houdt.

Groetekes, Sje

Ja ik doe t badje altijd voor t eten maar dan wel vlak nadat ie geslapen heeft anders wordt ie te slaperig om goed te drinken en raakt ie zn ritme kwijt

Groetjes, Els

Een badje direct na het eten is inderdaad niet zo fijn en een badje direct voor het eten is voor jouw weer niet zo handig, slaapt je kindje waarschijnlijk halverwege de fles.
Ergens tussenin is ideaal.
En het slapen… zoals al gezegt is. Ieder kind slaapt weer anders. Mijn zoon sliep tussen de voedingen zelf nog toen hij 4 maand was. De een heeft meer slaap nodig dan de ander.

Groetjes Wiets

Het badje bij ons is om 19.00 uur voor allebei
Justin krijgt daarna zijn laatste voeding en gaat dan lekker slapen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Indy gaat ook voor voeding in bad, meestal zo tegen 19.00 en dat gaat prima.
Ze is nu 18 weken en ze slaapt ook nog na iedere voeding, soms wat langer en soms een hazeslaapje in de box, maar we hebben een echt marmotje die gewoon graag slaapt. Meestal is ze 2 uur wakker en dan word ze moe en leg ik haar in bed.
Ik denk dat het idd per kindje verschilt de een heeft meer slaap nodig dan de ander. Gewoon op je baby letten en als ze aangeven moe te zijn ze dan lekker laten slapen.

Groetjes
Annemarie