Badje, s morgens of 's avonds?

Hallo,

ben benieuwd wat jullie ons aanraden. Ons meiske is nu ruim 8 maanden oud en gaat om de dag s morgens in badje. De andere dag was ik haar van top tot teen. Nu weet ik dat veel mensen de kindjes s avonds in bad doen. Wellicht voor lekker slapen of om practische redenen (werk). Voor mij nu is s morgens makkelijk.
Maar ik ben ook zwanger (20 wkn) van ons 2e kindje. Dat wordt in juni verwacht als ons meisje 13 maanden oud is. Dan 2 kindjes om te verzorgen. Ben full-time thuis dus dat is t probleem niet. maar wat raden jullie me aan? tegen die tijd 2 kindjes s morgens badderen is wat veel/druk vermoed ik. Ons dochtertje Elisa nu al naar de avond schuiven? Of als ze bijv 11 maanden is? lijkt me niet dat ik daarmee moet wachten tot de nieuwe baby er is, zal ze zich wel achter gesteld voelen. Of gaat ze tegen die tijd onder de douche? We hebben geen groot bad overigens. Tja… of blijf je ze gewoon s morgens wassen? En gaat ze dan nog steeds om de dag in bad??
En daarbij badderen e.d. zal ik moeten doen. Mijn man heeft RSI en kan de kids niet in bad doen. Eten geven met lepeltje is voor hem ook superpijnlijk en doe ik meestal. Flesjes geven doet hij met pijn, maar hij wil t niet nalaten! En mijn man is pas rond 18 uur thuis, dus zijn we pas rond 19 uur klaar met eten. Tja… wat is handig en logisch? Ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan en wat handig lijkt. t is een heel verhaal geworden…
Thanks alvast!

Gewijzigd door - Domino op 03 Feb 2011 10:48:53

Wij doen de kids savonds in bad…
Puur omdat mn vriend eerder moet werken, en ik hem weg breng.

Savonds gaat Noah zelf onder de douche zodat ik Joël in bad kan doen.

Liefs, Melanie

hier ook sávonds maar dat komt omdat ik twee schoolgaande kids heb dus dat word erg lastig om sochtends iedereen te gaan douchen of baderen, daarbij is het indd ook slaapverwekkend (haha)om savonds te douchen

je kan haar eventueel ook na haar middags slaapje in bad laten gaan als dat je savonds beter uit komt

before you judge me, try hard to love me

Wat voor jou het makkelijkste is zou ik zeggen, 's avonds is wel leuk, maar dan is het wel spits uur, als je man je niet veel kan helpen sta je d’r dus een beetje alleen voor en met een aantal kids kan het eventueel een flinke klus zijn! Ik denk echt dat het aan jezelf ligt, maar straks met een dikke buik ben je misschien 's avond wel gebroken en doe je het “zware werk” misschien liever meteen in de ochtend! Of heb je juist 's avonds meer energie. Met mijn dochter (bijna 3) wisselen we het af, wanneer het ons uit komt. Op dinsdag en donderdag word ze 's avonds gebadderd (ik ga dan sporten) ma en vrijdag in de ochtend (voor school) De rest kijk ik een beetje aan! Zaterdag gaan we meestal samen 's ochtends! Zo zie je maar!

Hier doe ik de kindjes beide (tegelijk) in bad. Levi vanaf geboorte in een zitje in het grote bad bij grote broer. Zodoende heb ik 2 vliegen in 1 klap. Manlief is hier ook altijd laat thuis maar … ik ga met 2 kindjes echt niet wachten tot 18.00/18.30 dus eet met beide boys om 17.30. Tuurlijk spitsuur maar … als de jongste om half 8 zijn laatste fles krijgt dan is het wel heel dicht op 18.30 snap?

Dus hier doe ik ze in bad (samen) als het mij uitkomt. Soms smorgens, maar meestal eind van de middag. Net voor het eten. Het eten kook ik ook altijd nu al … is net klaar dus hoef ik alleen nog maar even af te koken en klaar!

yeps… gewoon doen wat je uitkomt klinkt logisch. En van de zomer is voor Elisa inderdaad misschien in de avond handig. Is ze toch meer ‘vies’ dan nu van t spelen enzo.
Tja samen in bad gaat helaas niet. Hier alleen baby-badje en gewone douche.
Het voorbereiden van eten enzo wat jij beschrijft mini-boy herken ik wel. Zorg ik nu ook vaak al voor dat t klaar staat… zekers als Elisa om half 6 eet en ik anders rond die tijd ook moet koken voor mijn man en mij. Zal straks met 2 kindjes wel helemaal plannen zijn.
Voor t eten badderen is ook een idee… ware t niet dat mijn man graag eerst doucht en dan komt eten. Tja spitsuur blijft t rond etenstijd en daarna volgens mij… komende jaren zo wie zo vermoed ik. Maar wel gezellig!

Hier net als bij Mini-boy, tegelijkertijd.
Soms na het ontbijt, soms in de middag, soms voor ze naar bed gaan! Ik heb er geen vaste tijden/dagen, wanneer het uitkomt, en wat het praktische is.
Dus doen wat jezelf denk dat het beste is.

'S ochtends voor het ontbijt Maar die van ons gaat maar 2 keer per week
Ze kan niet vaker doordat ze een gevoelig huidje heeft en ach wij douchen ook maar 2 keer per week Vind ik zat

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij douchen zelf ook altijd s’ochtends, dus Tim gaat ook altijd s’ochtends onder de douche. Ook ga ik wel eens met hem in bad s’ochtends of in het weekend als papa thuis is met zijn drietjes in bad. Maar hij gaat altijd s’ochtends. Zelf vind ik het ook lekker om s’ochtends te douchen, dus ja dat hebben we bij hem ook al vanaf zijn geboorte zo gedaan. Heb me wel eens bedacht hoe ik dat ga doen als de 2e er is. Lijkt me best veel werk om ze beide s’ochtends te douchen of te badderen. Maar goed dat zien we over 2 maandjes wel

Groetjes,
Sandra

Colin gaat om de dag voor het slapen gaan in bad. Dan moet ik meestal wat tijd rekken omdat hij dan al moe is en een beetje lastig. Daarna is hte dan flesje en naar bed. Soms ook weleens in de ochtend als het er 's avonds niet van gekomen is of hij erg naar plas ruikt en naar de creche moet. Ik zou het gewoon doen als het uitkomt, misschien is dat de ene keer in de ochtend en de andere keer in de avond.

22-12-2009 colin geboren

Hier door de week meestal 'smiddags, net voor het eten, en in het weekend 'smorgens.
Ze gaan dan meteen na elkaar. Eerst de ene erin, en dan de andere. Zeker de jongste zit toch niet langer dan 5 - 10 minuutjes in bad, dus dat kan prima met het zelfde water

In jouw situatie lijkt me 'smorgens het handigst, dan heb je toch het meeste tijd hiervoor.
Als je het handig vind kun je het ook nog afwisselen, de ene dag het ene kind in bad, en de andere dag het andere kind

Bij ons gaat hij altijd 's avonds na 't eten in bad, Tegenwoordig staat soms ook wel even onder de douche in bad en zijn we snel klaar en meneertje vind het geweldig.
We hebben ook al een badring voor als de kleine spruit er is dan kunnen ze op den duur samen in bad en blijft meneer netjes zitten.

Ik zou ook eerder eten met de kleine(tjes) en ff spelen daarna lekker in bad, dan is je man ondertussen misschien ook thuis en heeft ondertussen gegeten. Op deze manier sluit je de dag lekker rustig af en ik vind het fijn als hij schoon in bed gaat na een drukke speel/kruip/ravotdag.

Mocht je beginnen met 's avonds in bad dan zou ik er nu al aan beginnen zodat ze kan wennen. Er komen al zoveel veranderingen aan dat je beter met zoveel mogelijk veranderingen kan beginnen. En kan je er zelf ook een bepaalde routine in vinden.

Lilypie Second Birthday tickersLilypie Pregnancy tickers