Badderen

Hallo Ladies,

Zoë begint met haar 17 weken behoorlijk uit haar badje te groeien. In het weekend nemen we haar mee in het grote bad of onder de douche, maar ik ben op woensdag vrij en John op vrijdag en dan doen we het alleen dus dan kun je haar niet met jezelf meenemen.
Hoe doen jullie dit?

Groetjes,
Inge

Neem haar alleen mee het bad in.
Van te voren zet ik alles klaar, badcape, doeken etc. Vervolgens zet ik het wipstoeltje in de badkamer met de badcape erin.
Dan stap ik als eerst het bad in, ga zitten en pak haar eruit. Als we klaar zijn dan leg ik haar weer op de wipstoel, in de badcape gewikkeld.
Droog gauw mezelf af en dan neem ik haar mee.
Zo doe ik het ook met de douche.

Succes ermee!
Groet Vanessa mama van Senna.

Ik ging ook weleens alleen douchen. Wat Vanessa al zegt, alles klaarzetten; wipstoeltje met handdoeken/luierdoeken. eerst deed ik mezelf wassen, dan pakte ik mijn zoontje erbij, dan legde ik hem terug in de wipstoel onder de handdoeken en droogde ik mezelf af. Tegen de tijd dat ik klaar was was hij alweer opgedroogd.
Ik had wel een antislipmatje in de douchekabine liggen. Voor het zekere.
Veel plezier met douchen .

Gr Sandra

quote:
Zoë begint met haar 17 weken behoorlijk uit haar badje te groeien.
Hu ? Joyce wordt in augustus twee en gaat nog steeds in het badje ! Maar in de plaats van liggen gaat ze nu rechtop zitten. Misschien is dat een idee ?

hoi,

ik heb voor mijn zoontje een badzitje gekocht bij de prenatal,waar je kleine in kan liggen.die zet je in bad neer en blijft dan met zuignapjes vast zitten,je kan hem verstellen.
je kleine kan dan lkkr spatteren.ik vind het echt ideaal,helemaal omdat ik er nog een heb van 2 en een half en ze tegelijk in bad doe.
ze kosten trouwens 15 euro.

groetjes sandra

Wij hebben ook zo’n badzitje gekocht, ik vind het helemaal niks.
Als ze erin ligt dan glijd ze steeds verder naar onderen en als ze erin zit dan kukkelt ze eruit. Senna is nogal erg bewegelijk misschien dat het ook daaraan ligt.
Maar wie weet is het wat voor jou kindje…
Woon je omgeving vianen dan kun je hem hier wel komen ophalen… hihi.
Staat nu in de kast voor piet snot.

Groet Vanessa mama van Senna.

Dank voor jullie tips! Ik ga het zoals jij proberen Vanessa, Zoë is ook erg beweeglijk en ik heb inderdaad ook bij Prénatal het zitje van Bébéjou gekocht. Ik heb hem uitgeleend aan een vriendin omdat het bij ons ook niet geweldig werkte.
Ik ga de wipstoel proberen en dan in de douche, want wij hebben een mega groot bad en ik krijg haar nooit in en uit die wipstoel vanuit bad, haha.
Bovendien vind ik het heel belangrijk dat ze aan douchen went omdat zo veel kindjes niet graag haartjes wassen als ze wat ouder zijn.
Miranda jij hebt ook gelijk, maar Zoë kan met haar 4 mnd nog niet zitten. Als ze eenmaal kan zitten kan ik het weer makkelijk gebruiken

Groetjes,
Inge

Ja Inge je kan er ook nog even mee wachten tot het moment ze goed kan zitten.
Ik weet niet meer wanneer Joyce dat kon maar wij hebben niet de luxe van een groot bad en onder de douche wordt ze hysterisch dus wij hebben het nooit anders gedaan dan in dat badje. En om haartjes uit te spoelen na het wassen gebruiken we gekleurde speelgoedbekertjes van Nijntje. Vind ze ook niet echt leuk maar het lukt zonder dat ze gaat huilen.

Wij hebben ook een bad, maar toen Julian goed kon zitten deden we hem ook in het kleine badje. Dat scheelt enorm in de hoeveelheid water. Nu zet ik hem ook vaak in de douchebak met een laagje water. Hij vind het allemaal prima, lekker makkelijk dus

Gr Sandra

He Vanessa, ik wilde ook zo’n badzitje gaan kopen maar dat is dus niets?
Waag me er dan maar niet aan want onze meid is ook zo’n druktemaker. In haar kleine badje schopt ze al het water er al uit (mamma soms natter dan de kleine meid zelf).

Wel handige tips van iedereen om in het grote bad te gaan. Ga dat ook maar eens proberen met wipstoel etc.

Grt, Sabine

Ik ben het wel met Miranda eens… Hoewel Joël na een jaar ongeveer niet meer in het kleine badje ging. Tot die tijd ging het prima. (maar tot 2 jaar??? Dat zou hier geloof ik niet passen hoor! Misschien scheelt het dat Joyce een meisje is?)

Ook doe ik ze in het begin in de TummyTub. Wij hebben ook geen groot bad en ik heb hem niet echt gemist hoor! Met 17 weken kun je toch nog makkelijk in het badje? Ik ben er wel wat verbaasd over.

Nu gaat hij altijd met een van ons onder de douche en als een van ons alleen is, doen we een laagje water in de douchebak en gaat hij daar lekker in spetteren. Ik laat wel altijd de douche aan staan. Ik leg dan de douchekop op de grond en richt hem op z’n buikje ofzo en af en toe lekker weer even helemaal warm sproeien.

Succes ermee!
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Ik ben het wel met Miranda eens..... Hoewel Joël na een jaar ongeveer niet meer in het kleine badje ging. Tot die tijd ging het prima. (maar tot 2 jaar??? Dat zou hier geloof ik niet passen hoor! Misschien scheelt het dat Joyce een meisje is?)
O jee met gemak past Joyce nog in dat kleine badje. En bij bouwmarkten heb ik al een hele goede gezien die ik wil hebben tegen de tijd dat ze er niet meer in past. Dat is een zitbad voor volwassenen. Heb je ook niet heel veel water nodig en ! Er kunnen ook twee kindjes in spetteren en spatteren

Groetjes van Miranda

Hai Inge, ik neem Yara mee in bad en ook alleen in de douche.
Maar ik doe dit met behulp van de bumbo. Dit is een rubber stoeltje. het lijkt een grote po, maar er zit een hoge rugleuning in waardoor ze goed rechtop kunnen zitten. Ik zag dat yara op het kinderdagverblijf daarin zat. Hij is heel licht en je kan 'm overal neerzetten, als je zou willen zelfs in de douche

Succes, groetjes,

Mappa en Yara

Hoi Mappa,

Kan jouw dochter dan al goed zitten?? Anders zou ik haar daar nog niet inzetten hoor, dat is niet goed voor haar rugje. Dan moet ze al zelfstandig kunnen zitten.

Gr Sandra

Hoi Mappa,

waar kun je zo’n bumbo halen?

Groetjes,
Inge

Hai,

Yara kan al zo goed als redelijk zitten, maar ik begreep eerlijk gezegd van het kinderdagverblijf dat de bumbo juist is om ze te leren zitten omdat de rugleuning hoog is. Als haar nekspiertjes maar stevig genoeg zijn?
Ze mag er ook maar max. 30 min in per keer. (staat in de gebruiksaanwijzing) (Yara redt nog maar hoog uit 10 min.)

Inge, ik heb de bumbo in een kinderzaak gekocht, maar je kunt 'm ook bestellen via www.bumbo.nl

Groetjes,

Mappa en Yara

Dat ziet er handiger uit als dat badzitje dat ik van Bebejou heb! Moet deze week toch naar Prenatal, kijk ik of ze hem daar hebben en anders via internet.

Bedankt!
Inge

Hoi Dames,

Wij gaan gewoon altijd 's avonds in bad. De ene keer ik en de andere keer mijn man met Cas, maar we doen het altijd samen. Ik vind het ook een beetje eng om alleen met hem in bad te gaan. Ik ben wel al eens alleen met hem in de douche geweest. Ik heb anti-slip stickers gekocht voor in de douche. Ik stap samen met hem in en uit de douche en doe dan zelf de badjas aan. Dan kleed ik hem aan en droog daarna mezelf af.

Gewijzigd door - moeder van Cas op 03 Jul 2007 20:47:29