Badderen

Hi,

Mijn dochter Mink is nu 6 maanden en ze baddert nog steeds in het babybadje. Op zich prima, maar ik merk dat ze het in een groot bad veel leuker vindt. Aangezien wij zelf geen bad hebben, ben ik op zoek naar een ander alternatief. Zolang ze nog niet zelf kan zitten, is het babybadje echt te klein (ze past er nog net van kop tot kontje in).

Nu heb ik op internet gelezen over het BIBABAD: een badje van een soort doek aan een frame dat opklapbaar is. Ideaal voor ons, dacht ik! Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met dit badje? Of heeft iemand een ander (beter?) badalternatief voor Mink?

Groetjes,
Ilse

Jens en Mats gaan meestal onder de douche (op een douchemat) en een heel enkel keer gaan ze nog in bad. Gewoon in het babybadje, alleen zittend dus. Ik heb wat kannetjes en bakjes waarmee ik regelmatig wat warm water over hun schoudertjes schep zodat ze lekker warm blijven.

Ik ga straks even op internet zoeken of ik iets over dat bad kan vinden waar jij het over hebt, want mijn kinderen vinden badderen wel heel leuk dus misschien is het wel ook iets voor mij.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ik heb geen tip voor je, maar dat bibabad ziet er goed uit.
Lijkt me best een ideale oplossing!

Groetjes Mim

heb je een douchebak? dan kun je daar een stop in doen en dan laten vol lopen. dat doe ik altijd en ze zitten er bij mij met zijn tween in. gaat prima

maureen~~~~~~~~maureen

of wat ik ook wel eens gehoord heb… een cement bak kopen bij een doe het zelf zaak. niet duur en ideaal!!

maureen~~~~~~~~maureen

Ook ik heb even gezocht naar het bibabad. Het lijkt me inderdaad een prima oplossing. Ik zat te denken verder aan een speciekuip( hahahaha komisch he ), die heb je in verschillende maten en je kunt er dan misschien een antislipmatje voor op maat snijden. Lijkt verder wel op een kinderbadje, maar dan wat groter. In een speciekuip zit wel geen afvoerstop. Ik denk wel dat dat bibabad wat makkelijker op te bergen is en ik vind het ook wel erg handig dat je het stofje uit kan wassen. Volgens mij staat dat bibabad ook wat hoger, wat ook wel makkelijker is.
Mij lijkt dat bibabad dan ook inderdaad de ideale oplossing!
Groetjes

Hoi
Robin word ook te groot voor het baby badje
als hij zit niet hoor
maar hij gaat met ons mee onder de douche en vind dit heerlijk gewoon
babybadje laat ik wel staan kan hij straks bij ons in de douche in het badje zitten
Daar is hij nu nog te klein voor 7,5 maanden
Groetjes Heleen

Gewijzigd door - heleen op 24 Jul 2004 21:02:04

Het Bibabad zag er goed uit, maar ik vind hem wel pittig prijzig, ook al kunnen ze er met meerdere in en nog best wel lang. Bovendien ben ik niet zo gek op de kinderen in bad doen, duurt mij veel te lang (ze mogen van mij altijd 20 minuten erin blijven anders vind ik het zonde van het water en dat dus keer 2 kinderen), dus gaan ze vaak samen onder de douche nu.

Maar als jij je kind graag en vaak laat badderen, denk ik dat het een goede koop is.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Wij zetten Lisa in de douchebak, al vanaf dat ze zelf kan zitten. Graag prima.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Wij hebben zelf een bad, maar Nils zat als baby ook graag in de douchebak die we dan vol lieten lopen.
Vroeger zetten mijn ouders mij ook vaak in een grote teil. Ik vond dat altijd geweldig. Misschien is dat een idee (en niet al te prijzig).