mijn dochter is bijna 2jaar ik heb al van alles geprobeert en krijg ze niet in bad wat nu
Bad
De Wet van Calimero toepassen! Jij bent toch de baas lijkt me?!
Gewoon eruit halen en klaar ermee! Krijst ze, dan krijst ze. Volledig negeren, afdrogen die kleine meid en aankleden. Totaal niet reageren op wat ze probeert om in bad te blijven. Zonder aandacht aan haar te besteden handelen.
Groetekes, Sje
Weet je ook waarom ze niet in bad wil? Vindt ze het schuim misschien eng?
Vindt ze het zwembad wel leuk.
Is douchen anders een optie, of is ze echt bang voor water?
quote:haha Sje, ik dacht heb ik het nou verkeerd gelezen en is in Belgie "in" eigenlijk "uit" haha
Oh in bad! Haha, ik las uit bad. Dan vervalt de Wet van Calimero!![]()
Groetekes, Sje
Gewoon keihard zijn. Dylano heeft ook een tijdje niet in bad gewilt, maar ik ben baas dus hij ging dan maar krijsend. En zodra zijn haren en zijn lijf gewassen en afgespoeld waren mocht hij er ook gelijk uit. Na een paar keer was het over.
Liefs Michelle
Ah, dus toch Wet van Calimero toepassen! Zat ik er minder ver naast dan ik dacht!
Groetekes, Sje
Indd Sje, had wel verwacht dat je het zou schrijven, maar kwam niet dus dacht doe ik het even
Liefs Michelle
Mocht je het iets zachter aan willen pakken om paniek te voorkomen, lekker een keer of twee samen in bad. Het is de leeftijd om (al dan niet irreele) angsten te voelen en ontwikkelen. Kan heel goed dat je dochter dit nu ook heeft.
Nora had het een tijdje geleden ook ineens, omdat ze zo geschrokken was van het geluid als het bad leegloopt. Ze stond echt te trillen in bad en probeerde er zelf uit te klimmen. Toen ben ik twee keer samen in bad geweest met haar. In eerste instantie moest ik haar echt vasthouden om te zorgen dat ze in bad bleef zitten, maar na verloop van tijd ontspande ze en ging ze rustig spelen. De tweede keer al geen probleem meer en daarna ging ze weer zonder problemen alleen in bad.
Succes!
@Liske: hahaha is dit jouw manier van subtiel zeggen dat jij het niet zo eens bent met de Calimero wet? hahaha!
maarre ik ben het ook met je eens, als het echt angst is dan rustig aanpakken, als het een strijd is om macht…dan de calimero wet toepassen
Dus, actiepunt 1 = erachter zien te komen of het angst of een machtsspelletje is.
Groetekes, Sje
Nou, subtiel ben ik natuurlijk sowieso! Schrijvend toch een beetje voorzichtig, want je kunt geen toon aangeven natuurlijk. Voor je het weet heb je iemand beledigd
Wat ik bedoelde is inderdaad dat het afhangt van de oorzaak. Bij echte angst vind ik mijn methode vriendelijker en zou ík het zo aanpakken, sterker nog, dat heb ik gedaan…
lees het terug en het inderdaad heel politiek correct
liefs
Klopt inderdaad hoor, als angst de reden is, werkt de Wet van Calimero alleen maar averechts. Dan moet je voorzichter te werk gaan. Zo zou ik dat ook doen.
Groetekes, Sje
@Liske: hahahha! you go girl!
@Sje: ja ik vind het bij Rico vaak dicht bij elkaar liggen, hij weet namelijk wanneer en HOE ik reageer als hij bang is, dus hij jankt op dezelfde manier tijdens uitproberen EN angst… het is zelfs zo dat (haha ik moet er soms zo om lachen) dat het begint met uitproberen en hij daarna ineens heel bang wordt (of tenminste hij doet alsof) dus dan weet ik op den duur ook niet meer of ik hem moet negeren of niet. WIJSNEUS is het!
ja echt! en dan pak ik m uiteindelijk maar op omdat ik echt DENK dat hij bang is, en hij zegt lachend: HMMMM MAMAA!!
)
Ik ben zwaar beledigd Liske
nee angst is indd een ander verhaal, maar ook dan gaat Dylano maar wel op een andere manier
Liefs Michelle
Hylke gilt ook alles bij elkaar als hij in bad moet.
Wij hebben het idee dat het vooral het “lawaai” van de kraan is
waar hij een hekel aan heeft.
Dus we proberen nu eerst het bad te vullen, en hem daarna
in de buurt te halen.
Dan duurt de paniek wat minder lang.
Daarna zit ie heerlijk te spelen, en wil ie vervolgens niet meer UIT bad.
M.