Bad of Tummy

Hallo mama’s

Tot welke leeftijd deden jullie je kindje in de tummytub? Joey is ruim 5 maanden, en ik gebruik hem nog steeds! Ik vind het zelf makkelijker, en Joey vind het ook nog steeds leuk, al word het wel krap nu…
Als ik hem in het babybadje doe, vind ik het erg zwaar om hem vast te houden, het badje staat op de standaart ook een beetje te hoog voor mij, waardoor mijn arm verkrampt… Heel lastig, hoe kan ik hem daarin nou veilig vast houden? Er is ook een bijpassend zitje te koop voor het bad dat ik heb, heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe lang blijft jullie kindje in bad? Ik haal Joey er na een paar minuutjes al weer uit omdat zijn hoofdje dan helemaal koud word, maar volgens mij zou hij zelf best wat langer in het water blijven…

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

ik heb hem toen hij 2 maanden was niet meer in het babybadje gedaan en niet meer in de tummytub. ik vond het belangrijk dat hij zo snel mogelijk aan een groter bad gewend was omdat ik toen eigelijk van plan was al te gaan babyzwemmen en hem min of meer “voor te bereiden” op groter water.
je hebt speciale bad matrassen ik heb er ook 1 waar je je baby in kunt leggen en en dan hoef je hem zeg maar niet te 'dragen’
of je gaat er gezellig zelf bij liggen dan is dat badmatras niet eens nodig.
als je geen bad hebt kun je ook gewoon samen douchen alhowel ik dat zelf NIET durf vind het zo glibberig en ben bang dat ik m laat vallen ofzo.
maargoed zo’n badmatras kan ook in een babybadje en dan hoef je alleen maar een beetje je kleintje tegen te houden dus dat kost geen kracht. en met je andere hand kun je dan je kind wassen

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik is nooit in een tummytub geweest, hij was groot en sterk en duwde zich van de bodem omhoog. Dus dat was ons iets te spannend…hij is dus altijd in het babybadje geweest. Op een gegeven moment werd ook hij te zwaar om te ondersteunen en hebben we zo’n badzitje gekocht. Ging prima. Meneer lag als een koning in z’n badje te koekeloeren…nu is hij uit z’n babybadje gegroeid en gaan we altijd met hem onder de douche (deden we eerder ook al af en toe). Lekker laten wennen aan water over z’n gezicht. Hij vindt het heel leuk en vindt het zelfs prima inmiddels als we z’n haar uitspoelen terwijl z’n hele koppie onder de straal zit. We doen het wel altijd met z’n tweeën: de een gaat alvast onder de douche staan, terwijl de ander Erik uitkleedt/aangeeft/afdroogt. Als Erik straks goed in de kinderstoel kan zitten, zetten we hem in zo’n goedkope plastic kinderstoel van ikea ofzo en dan kan hij op die manier lekker douchen. Hij wordt ook al wel een beetje zwaar voor op de arm inmiddels (12 kilo)…

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/kDa1p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 25 Mar 2009 20:02:50

Dylano gaat in het badje en inderdaad is dat zwembad dan hahaha. En 1 ker in de week mee onder de douche ivm dat wij ook geen bad hebben en dat hij er wel aan went. Ook hier doen we dat met zijn tweeen 1 kleed hem aan en uit en de ander neemt hem mee onder de douche maar wij doen het zittend dat is niet zo zwaar

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Hallo mama's

Tot welke leeftijd deden jullie je kindje in de tummytub? Joey is ruim 5 maanden, en ik gebruik hem nog steeds! Ik vind het zelf makkelijker, en Joey vind het ook nog steeds leuk, al word het wel krap nu…
Als ik hem in het babybadje doe, vind ik het erg zwaar om hem vast te houden, het badje staat op de standaart ook een beetje te hoog voor mij, waardoor mijn arm verkrampt… Heel lastig, hoe kan ik hem daarin nou veilig vast houden? Er is ook een bijpassend zitje te koop voor het bad dat ik heb, heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe lang blijft jullie kindje in bad? Ik haal Joey er na een paar minuutjes al weer uit omdat zijn hoofdje dan helemaal koud word, maar volgens mij zou hij zelf best wat langer in het water blijven…

Groetje Anouk

Waarom zet je het badje dan niet op de grond?
Dan is ie zeker niet meer te hoog.
Op je knieen er naast zitten, en klaar is Anouk.

Zijn hoofd word koud? Waarom dat?
Hoe merk je dat?
Heeft hij er zelf last van? Of alleen jij?

Als je zijn hoofd eerst gewoon droog houdt, dan zal het minder snel afkoelen.
Pas tegen het einde van het bad de haren wassen.

M.

hier ook een big boy die al snel uit de tum was. Toen ook zo’n badzitje gekocht (waren deze week in reclame bij kruidvat) en daar zit hij nu nog in… bad beetje vol laten lopen en meneer spettert alles onder…

Julia is nooit in de tummy geweest, want ze had nekpijn (Kiss) en ik dacht dat het er niet beter op zou worden als ik haar in zo’n tummy moest doen. Eerst zat ze in haar badje, maar nu doen we ook zo’n mni-badje in haar bad en dat zetten we in de douche. Ze zit dus in haar eigen badje, op een badpoefje zoals wij dat noemen. We houden haar dus niet vast. Ze vindt het leuk, probeert altijd de waterstraal vast te houden. Heel lief ziet ze er dan uit. Als we de straal over haar hoofdje doen, knijpt ze echt zo haar oogjes dicht! We badderen ook maar even hoor, als ze even gespetterd heeft is het goed en gaan we haar aankleden. Wij doen het ook altijd samen. Papa doet haar in bad, ik kleed haar aan en uit en zeep haar in. Dat gaat perfect! Wel maar 3x per week, want ze droogt best snel uit!

PS Zolang Joey het fijn vindt, zou ik gewoon de tummy gebruiken. Tot het echt te zwaar wordt, dan moet je 'm helaas opbergen en ga je gewoon naar een badje over of naar de douche!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat ik zelf heel leuk vind; ik heb van mijn moeder een badstoeltje gehad voor Minke voor in het grote bad. Zo gaan we in het weekend en op mijn vrije dag heerlijk samen in het "grote"bad. Superveilig en ze vindt het heerlijk. Lekker spetteren en spelen en ik geniet er ook van zo met je kleine meisje in bad!
En een stuk minder zwaar dan in haar eigen badje met haar inmiddels ruim 10 kilo…

Nou dan blijf ik Joey gewoon in de tummy doen zo lang het lukt. Hij trekt zijn knietjes op, en zit lekker tot zijn schoudertjes in het water. Ik hou hem meestal onder zijn kin vast, of met twee handen onder de okseltjes.

En Marcel; het bad op de grond is geen optie, ik kan niet op mijn knieen zitten, en ik moet ook aan mijn rug denken… En zijn hoofd word koud omdat ik Joey op het waskussen was, ook zijn hoofdje, want haren heeft hij bijna niet… En als hij dan even in de tummy zit voel ik zelf dat zijn hoofdje koud is. Of hij er last van heeft weet ik niet, maar ik weet niet beter dat baby’s de warmte via het hoofdje kwijt raken, en maakte me dus even zorgen of hij dan niet te koud word… Maargoed, ik laat hem meestal maar 5 minuutjes in het water zitten, dus dat zal dan wel meevallen.

Ik ga zometeen even naar duimeland, een babyzaak in hengelo. Daar wil ik even kijken naar een badzitje, want hij zal er binnenkort toch echt in moeten!
bedankt voor jullie reacties!

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Anouk,

Ben je nog geslaagd voor het badzitje? Al geprobeerd? En hoe vond Joey het?

Groetjes Rainbow, trotse mama