Het speelt hier al een tijdje en ik weet echt niet wat ik eraan moet doen. Damian heeft er een super grote hekel aan om in bad te gaan of gedouched te worden. Zodra ik zijn badje vol laat lopen komt hij gelijk kijken. Handjes erin lekker spetteren maar als ik hem er dan is zet zet hij het op een gillen. Douchen is hetzelfde verhaal. Douche warm laten worden is leuk maar eronder staan is drama. Er is nooit iets gebeurt en het was ook echt opeens. We hebben ook al geprobeert om hem zelf in bad te laten stappen of onder de douche te laten lopen en dat doet hij ook wel na een half uur. Als hij dan in aanraking komt met het water begint het gescheeuw weer. We hebben al geprobeert om kouder water te gebruiken of juist warmer maar niets helpt. Zwemmen vind hij wel geweldig en douchen na het zwemmen gaat redelijk maar dan is hij zo moe dat er toch niet veel meer uit komt want bij het afdrogen valt hij bijna in slaap. Het maakt ook niet uit op welk tijdstip we het doen. Of het nou in de ochtend middag of avond is het is echt altijd drama.
Heeft iemand misschien een idee wat dit zou kunnen zijn en eventueel ook tips want hij zal toch gewassen moeten worden.
Bad is een drama
poeh, een lastige. Gaat hij in het “babybad” of in het grote bad?? Ik weet niet of jullie een groot bad hebben. Wat ik wel weet is dat Joey hier een hekel aan de douche had, maar ondertussen zelf rustig onder de douche gaat staan, het is zo gegroeid. Bad is nooit een probleem geweest. Gaan jullie weleens samen onder de douche of in bad? Misschien is dat een idee, dan ziet hij ook dat jullie ook douchen en badderen? Verder kan ik denk ik alleen zeggen, vol blijven houden, op een keer heeft hij door dat het niet anders is denk ik, tenminste, hier wel met de douche.
Sterkte ermee.
Lfs
Leuk he
Heeft hier bijna een jaar geduurd!
En onder de douche vindt hij nog steeds niet leuk…
(Douche bij het zwembad en zwemmen is nooit een probleem geweest)
Wassen kan ook bij de wastafel, gewoon staand.
Met een washand lekker alles poetsen.
En af en toe moet ie gewoon in bad.
Dus dan is het water in bad, goed controleren of het niet te warm is,
en dan plons: zo er in zetten.
Dan maar gillen, dan maar huilen, maar in bad zul je }
Hoe beter jij nu doorpakt, hoe eerder het over is, denk ik zo.
Sterkte
M.
Ja wassen bij de wastafel doe ik ook inderdaad elke dag maar ja 2 of 3x per week even echt in bad om ook zijn haren te wassen is ook wel nodig(zijn haren worden niet meer dan 1x per week gewassen hoor) Het is echt al een hele tijd aan de gang. Samen douchen of in bad is 2 minuten leuk maar ook dan drama. Een groot bad hebben we zelf niet maar mijn ouders wel. Daar ben ik regelmatig samen met hem mee in bad geweest maar ook dit is geen succes. Vanavond toch weer in bad gezet en het was echt gillen maja wat moet ik anders he. Morgen toch maar weer eens proberen om samen met hem bij mijn ouders in bad te gaan misschien dat dat nu wel lukt en dat hij het dan minder erg gaat vinden.
hou op schij uit ! serieus hier lijkt het wel een moord die gepleegt word…als ze in bad moet !
we hebben zo’n stoeltje in bad,want in de badkuip staan is levensgevaarlijk dan glijd ze uit…nou echt voordat ik haar in dat stoeltje heb, ben ik doof, en ist net of ik zelf in dat bad gesprongen ben !
maar als het bad aanstaat heeft ze zo’n lol om eendjes erin te gooien (of mijn pak met tampons…ook leuk) … en dat stoeltje, wil ze altijd mee spelen als we boven zijn,dan zet ze da ding ergens neer en kan zich er een half uur in vermaken, klimpt ze dan zelf in ,maar nie in die badkuip, na 10 minuten (soms) dan ist okay (ben ik al doof) … en dan haren wassen, weer moord en brand natuurlijk, …daarna wil ze eventueel wel spetteren, en dan ist weer gilluh als ze eruit moet…
(dus oordoppen bij een badderbeurt zijn gewenst ! , zeer gewenst) … waar het door komt weet ik hier ook nie,want zwemmen word hier ook gewaardeerd… maar in de badkuip, not zo much !
gewoon doorzetten, tenminste da doe ik, gaat hopelijk vanzelf over, en ze motte toch schoongeschrobt worden zo nu en dan !
Bo heeft eigenlijk nooit problemen gehad met onder de docuhe of in bad gaan. Toen wij ongeveer een maand of 2 in dit huis woonden, toen begon het opeens. WIj gaan elke dag of in douche of in bad, dus het was elke avond raak. Ipv dat Bo zelf een beetje kon rondscharrelen onder de douche, heb ik vanaf dat moment hem op de arm genomen, snel gewassen, en dan hup afdrogen. Niet te lang maken dus.
Het heeft bij ons gelukkig maar een week of 2 geduurt, daarna was het weer over, en nu heb ik juist een strijd over dat hij perse in bad wil, en niet onder de douche!! Of, zoals vorige week na de sinterklaas viering bij mijn ouders, toen waren we te laat thuis, en hij sliep al onderweg. Het was 20:30 en had zoiets, ik douche je morgen wel, ik ga je niet meer plagen, ga maar lekker slapen. Nou…meneer dacht daar anders over hoor, hij moest en zou nog even douche!! hahahahahhaha, tja structuur he!!
liefs woezel
haha vind ik leuk om te lezen…is ruben dus niet de enigste die doet als of ie vermoord word als ie onder de douche gaat!!
eerst heb ik hem laten wennen aan de straal, dat ging goed na een poosje ging ie helemaal douchen…dat ging 1 keer goed en nu schreeuwt ie weer moord in brand…
ik douche hem gewoon…hij moet er maar aan wennen…
doordeweeks douchen en in het weekend in bad…zo gaat het bij ons…
dus doordeweeks gaat hier regelmatig de sirene
groetjes karin
karin