Babyzwemmen?

Hallo moeders en vaders,

ik had een vraagje. Hebben jullie ervaring met babyzwemmen? Mijn kleine is nu 4 maanden en ik dacht dat het misschien leuk en goed is voor hem. Ik zag dat dit vaak 15 minuten in het water is.

Wat ik mij afvraag is; is het niet teveel rompslomp eromheen? Erheen, uitkleden, water in, daarna water uit, afdrogen, kleertjes weer aan, naar huis, de fles etc etc. Het is best intensief voor een kleintje denk ik. Of zit ik er helemaal naast? Is het misschien leuker voor hem als ik bij 6 maanden begin?

Hij is niet bang voor water en vindt het badje heerlijk.

Ik hoor graag of jullie dit gedaan hebben en hoe dit bevallen is, alvast bedankt!

Liefs, Eef

Hallo,

Leuk leuk babyzwemmen. Ik doe het ook met mijn dochter. Het babyzwemmen is bij ons een half uur. Onze kleine meid vind het super, en daar doe je het voor.
En ja het is wel een gedoe, omkleden, in het water, weer omkleden. Maar ik doe het met veel plezier.
Waar ik ga te zwemmen hebben ze het ook super geregeld. In de kleedkamers staat een hele grote box, hier kun je je kindje in zetten zodat je zelf eerst rustig kunt omkleden. Dan neem je je kleintje mee naar het zwambad en daar staan tafels klaar met aankleedkussens. De kleintjes kunnen dus in de warmte aan en uit worden gekleed. Dan lekker een half uurtje plonsen en dan weer het zelfde, eerst de kleintjes aankleden. En dan mama.
Ja ik ben erg enthousiast. En wat is er mooier om je kindje te zien genieten in het zwembad.

Om het voor je zelf ook leuk te houden zou ik 1 x in de 14 dagen gaan. Doen wij ook.
Vrijdags is mijn vrije dag…de ene week is het relaxen en de andere week is het zwemmen.

En als ik je nog een tip mag geven. Ik weet niet waar je woont en of er meedere zwambaden zijn. Ga eerst langs verschillende baden om een proefles, kost niks en je kan zien of je het leuk vind. En het belangrijkste…of het er warm genoeg is. Eigenlijk moet jij als je daar in je zwemkleding loopt het heet hebben. Dit is dan goed voor de kleintjes en het water moet ook warm zijn. Anders is het te koud voor de ukjes en kunnen ze onderkoelt raken.

Succes en geniet ervan. Tis zo leuk.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

O,ja wanneer je moet beginnen! Onze meid was ook 4 maand toen ik begonnen ben. Meestal is het per leeftijd ingedeeld. Bij ons is het van 9.00 tot 9.30. Ik gaf tussen 7.00 en 7.30 de fles. Dit kan dan ook even rustig zakken en dan te zwemmen. Jou kleintje past nogwel in een maxicosie. Dus kun je hem na het zwemmen daar mooi in zetten. En ik weet zeker dat hij heerlijk zal slapen…tot de volgende voeding van 11.30 of 12.00

Hallo Egberta,

nou ik ben helemaal enthousiast geworden! Bedankt voor je reactie!! En mag ik je nog iets vragen misschien?

Gaan ze in hun blootje het bad in of moet ik een speciaal luierbroekje of zo aanschaffen? Ik heb echt geen idee hoe dat werkt dus vandaar mn vraag…

Je zal bij het zwembad even moeten vragen wat ze willen, de kleintje hebben in ieder geval een zwembroekje aan. Bij sommige zwembaden is het verplicht dat de kleintjes ook een zwemluier aan hebben.

Ik heb een heel schattig zwembroekje gekocht bij de Hema. Je kan trouwens ook van die speciale zwembroekjes kopen. Eigenlijk een 2 in een. Een zwemluier en zwembroekje in 1. Deze zijn ook erg stoer.

Super, dank je wel, ik ga er gelijk achteraan! Nogmaals bedankt!!
Groetjes, Eef

Ben met Rens nooit echt wezen babyzwemmen, is hier precies op de dagen dat ik werk. Wel gaan we vaak met hem zwemmen. Hij heeft dan een zwembroekje aan en een zwemluier. Vind ik zelf handiger als zo’n broekje met luier er al in. is hier namelijk ook wel voorgevallen dat die al werd volgepoept voordat we in het water waren. Neem ook altijd extra zwemluiers mee. Anders moet je weer meerdere zwembroekjes meenemen en waar laat je die volgepoepte zwembroek? Moet je dan weer lekker meenemen. Zelf gebruik ik de zwemluiers van kruidvat, zijn goedkoper dan die van huggies en ben er tot nu toe tevreden over.

groetjes Ramona

Ik denk dat het van je kindje afhangt, wanneer je kan gaan babyzwemmen. Wij zijn van zes maand begonnen en bij ons in de las zat ook een kindje van vier maand. En daar kon je eigenlijk geen één oefening mee doen. Maar als ik Noa dan vergelijk op haar vier maand, dat was een heel ander kind. Ik denk dat ik met haar gerust op vier maand had kunnen beginnen.

Bij ons is het ook een half uur en Noa vindt het heerlijk. Ik kan al niet wachten tot de nieuwe lessen beginnen eind maart!

Lilypie Vierde Ticker

[img]http://m1.lilypie.com/OZTJp2.png" border=0>

Ik ga al met Tim babyzwemmen sinds hij 4 maanden was. Hij is vanaf zijn geboorte al dol geweest op water. En het zwemmen daar geniet hij echt van. Nu is hij alweer een stuk ouder en kan natuurlijk veel meer. Maar ook als ze jong zijn zie je ze er ook helemaal van genieten. Hier zijn de groepen op gedeelt in leeftijd, van 0 tot 1 jr, van 1 tot 2 jr, van 2 tot 3 jr en van 3 tot 4 jr. Nu gaan we eerst naar de les en daarna nog lekker vrij zwemmen. Maar toen hij nog zo klein was gingen we alleen naar de les en heel soms nog eventjes wat langer in het water, maar niet heel erg lang. Half uurtje was echt genoeg voor die kleintjes.

Natuurlijk is het best veel werk en hoor ik wel eens van mensen dat ze het om die reden niet doen. Tja, het is nu eenmaal een volle tas die je meeneemt. En idd daar je kindje en jezelf verkleden en na het zwemmen weer. Maar ik heb het er allemaal voor over. Vind het leuk om echt iets samen met hem te doen. En als je ziet dat je kind geniet, dan geniet je zelf ook en is het je dubbel en dwars waard.

Wij gaan iedere week op donderdag en het gebeurd zelden dat we eens een week overslaan.

Veel plezier!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik zwem met Hylke elke woensdag, al sinds hij 3 maanden is.
Steeds een half uur, maar in het begin kun je rustig eerder het water uit
als je kind er genoeg van heeft.
Bij dit zwembad zijn er geen boxen in de kleedkamers,
maar wel aankleedtafels.
Hier zijn groepen van 0-1, 1-2, 2-3. Daarna wordt het volgens mij meer “echt” zwemmen.
Hier is zwembroek (of zwemluier) verplicht.
Over zo’n zwembroek of luier volpoepen hoef je je niet druk te maken.
Nog niet meegemaakt hier, ook niet bij de andere kinderen van de groep.

Rompslomp? Ja natuurlijk, maar dat heb je met gewoon boodschappen doen ook al
Je moet het gewoon proberen te combineren met andere bezigheden,
zoals bijvoorbeeld boodschappen doen, wandeling, …
En al het gedoe er omheen wordt echt niet minder als je nog twee maanden werkt. Sterker nog, dan kan het grote water misschien toch wat angst opwekken! Terwijl hij nu gewoon lekker meegaat en zich er niets van aan trekt.

Of te wel: gewoon doen!
En jezelf nergens druk over maken

M.

ik lees even mee want ben er ook benieuwd naar. ik verheug me erop om in mei naar Center Parcs te gaan, het schijnt dat ze daar ook een super leuke baby-zwembad hebben, dat wordt waarschijnlijk ons eerste keer maar misschien durf ik het eerder aan en ga ik hier in de buurt nog een keer proberen…

goede tip van die zwemluiers van kruidvat trouwens! ik zal ze binnenkort ook in huis halen…

Nou we zijn vorige week wezen zwemmen en het was een groot succes!
Hij vond het erg leuk!!

Daarna sliep hij als een roosje, hij was er erg moe van geworden, kortom
leuk om te blijven doen!

Bedankt voor jullie reacties!