Babyzwemmen

Hallo,

Wie o wie heeft er ervaring met babyzwemmen? Mijn zoontje is bijna 4 maanden en het lijkt mij erg leuk om te gaan babyzwemmen. Alleen ik hoor hier verschillende verhalen over dat je met een baby dit niet moet gaan doen omdat dit niet goed zou zijn ivm astma ed. Zijn dit fabeltjes of niet?
En…wat voor luiers moet je je baby aandoen met zwemmen?

Groetjes Herma

Er zijn speciale zwemluiers bij de Kruidvat te koop.
Of het kwaad kan voor Astma … geen idee? Eigenlijk nooit gehoord. Weet wel dat de moeders die babyzwem hebben gedaan … er zeer positief over zijn!

Er zijn veel topics over… kijk bij zoekfunctie bovenin. Wie weet staat daar wat voor je bij?

Ja, ik zwem met Hylke sinds hij bijna 3 maanden was.
Geen luier, maar gewoon zwembroekje.
(Maar er zijn geloof ik wel zwembaden waar zwemluier wel verplicht is??)

Is gewoon enorm leuk om te doen, dus gewoon mee beginnen!
En ze worden er echt niet zieker van dan van een kdv ofzo.

In het begin zal hij natuurlijk erg moeten wennen, aan zoveel water,
zoveel andere mensen om hem heen.
Maar na een paar weken is het echt leuk!

M.

oh ja … ik mocht het niet omdat mijn zoontje té veel prikkels kreeg. En hij dus (net als jouw kindje) ingebakerd was op dat moment. Wel belangrijk om niet het inbakeren (zie je andere topic) en het zwemmen tegelijk te gaan starten…

Zou ik persoonlijk tenminste niet doen…

Moet ik het eventueel nog overleggen met bv kinderarts? Ik heb morgen een belafspraak staan en kan het dan natuurlijk overleggen.
Ja, Mart krijgt ook teveel prikkels en moeten we ook echt denken aan de RRR.
Hij is ook zo bang dat hij iets mist en wil alles al kunnen. Hij wil gewoon geen baby zijn.

Hoi ik heb met mijn dochter op babyzwemmen gezeten vanaf dat ze een maand of 2 was. Ik was er bij ons niet kapot van omdat ik vond dat het op een gegeven moment echt gericht ging op het gaan zwemmen. Luna kreeg er op een gegeven moment wat van, toen ben ik er mee gestopt omdat ze het gewoon echt niet leuk vond. Moet wel zeggen dat andere mensen die ik ken het helemaal super vinden dus je kunt altijd een poging wagen. Op dat asma verhaal te komen, volgens mij is dat achterhaalt maar weet dat niet zeker. Het speelde wel toen ik met luna zwom. Ik heb een neefje en die heeft asmatische bronchitus die heeft altijd met ons mee gezwommen en nooit ergens last van gehad. Suk6 ermee, en hopelijk veel zwemplezier.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).

Ik heb er nog nooit van gehoord dat zwemmen niet goed zou zijn ivm astma. Ik ga iedere week met Tim naar babyzwemmen. Haha nu zit hij in een volgende groep, dus niet meer baby Maar ik doe dit al vanaf dat hij 4 maanden is en we vinden het allebei erg leuk. Hij is een echte watetrat en lacht en spettert heel wat af in het zwembad. Niet in ieder zwembad zeggen ze iets over zwemluiers. Ik voel me er beter bij hem wel een zwemluier om te doen. Ik koop ze gewoon van het kruidvat merk, die zijn net zo goed als de betere merken en een stuk goedkoper.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat ik begrepen heb heeft Pieter van de Hoogenband Astma en hij is juist gaan zwemmen om een betere ademhaling te krijgen. Maar goed zo ver zijn onze ukkies nog niet.

Maar ik zwem met Morgan al sinds ze 6 maanden is en ze vind het geweldig. Hysterisch wordt ze als ze het water ziet. Ik doe haar wel een muts op als het koud is om de oren en zo te beschermen want ze kunnen verkouden worden, maar dat wordt ze op het kdv ook.

Dus als het kan ivm mde de prikkels gewoon proberen.

Groetjes,

Michèle

Ook ik & Nayaro zitten op babyzwemmen!
Nayaro vind het ook echt geweldig … Hij moest in het begin wel even wennen, omdat het natuurlijk allemaal nieuw is … maar dat ging redelijk snel … En nu is het lachen, gieren&brullen in het water …

Moet wel zeggen dat ik zelf aan het twijfelen ben om te stoppen met babyzwemmen … heeft voornamelijk te maken met tijdgebrek … Ik heb nu een abbo erop, maar ga soms maar 1x in de maand of in de 2 weken … kan ik misschien toch beter losse lessen nemen!
En ja, Nayaro is heeeeel vaaak ziek op het moment, en van het zwemmen word hij inderdaad altijd verkouden . terwijl ik hem altijd goed aankleed als we uit het zwembad komen enzo!

Maar ik blijf het sowieso 1x in de maand doen , gewoon puur omdat mijn kleintje er zoooooo van geniet! … hij leeft helemaal op & het is gewoon een half uurtje echt van ons 2tjes …

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Geef je hem ook een muts op dan?? Want dat wil nog wel eens schelen met verkouden worden.

Groetjes,

Michèle

Waarom wordt je verkouden als je geen muts op doet?

Het lijkt me eerder dat de neusholtes enzo lekker schoonspoelen
door het zwemwater, en dat juist daarom de boel weer lekker
open gaat, en dus de vrije loop krijgt

M.

hallo,

mijn zoon vind babyzwemmen helemaal geweldig.
als je meer vragen over astma hebt zou je dat misschien beter bij de huisarts kunnen informeren.
mijn zoontje heeft voor het eerst gezwommen in een zwembad toen hij 6 weken was en met 11 weken ben ik begonnen met babyzwemmen.

quote:
weet iemand hoe ik een foto in een reactie kan plaatsen??

bla bla bla

Hoi,

Nou, gisteren zijn Mart en ik naar het babyzwemmen geweest. We vonden het allebei erg leuk en willen dit zeker vaker gaan doen.
Mini-Boy had wel gelijk mbt de prikkels, want Mart was gisteren toch erg onrustig en huilde weer veel meer dan anders.

Vandaag was alles weer helemaal goed.
Het zal ook wel even wennen zijn.

Groetjes!!

Stiekem toch wel leuk om te horen dat ik gelijk had… maar niet leuk voor die kleine jongen.

Heb je het tussen zijn slaapjes gedaan of wat kwam het beste uit? Ga je snel weer een keer of … wacht je er nog even mee?

Ik heb een hele gave zwembroek van Lief gekregen… dus ga er ook aan geloven om vaker te gaan zwemmen… LEUK!

Haha, ja je had echt gelijk. Gelukkig kan ik er nu wel om lachen hoor. Weet nu waarom hij dan zo’n dag veel huilt en onrustig is.
Ik ga woensdag gewoon weer heen. Ik wil nu toch even doorzetten.
Het zwemmen is van 10 tot 11. Normaal krijgt hij om 11uur een fles en dan lekker op bed, dus dacht dat hij nu wel een hele ruk zou maken, maar na een uurtje was hij weer helemaal wakker en absoluut niet van plan om nog maar even de oogjes dicht te doen.

en…inbakeren doe ik ook nog steeds hoor. Hij heeft dat gewoon nodig.

Tip: Laat hem zijn prikkels er uit huilen… ga niet elke keer naar hem toe (ja wel om hoekje kijken) maar niet uit bed oid. Want dan krijgt hij weer nieuwe prikkels. Waarschijnlijk niet nodig om dit te melden maar wilde even meedenken

Knap dat je doorzet!

Ik weet nog dat ik niks durfde te ondernemen met Jurian… thuis in mijn eigen huisje en dan nog… oei als de deurbel ging oid…

Hoi,

Ja, doe ik ook hoor. Laat hem soms lekker huilen. Niet echt leuk om zo te lezen denk ik voor sommigen, maar het is inderdaad het beste voor hem.
Haal hem echt niet bij elk huiltje uit bed. Daar krijg je dan alleen maar meer problemen mee, pffffff.

Heeft jouw zoontje er lang last van gehad? En huilde hij ook (bijna) elke keer met het naar bed gaan?

Het inbakeren was hier een wending in zijn huilpatroon. Het was in één woord verschrikkelijk. Ik had gewoon diep medelijden met de meiden/vrouwen die opdat moment zwanger waren. Dacht waar beginnen jullie aan… ik kon ze dan ook echt met open mond aanstaren. Zat thuis op de bank durfde zelf niet naar toilet / of iets te ondernemen. Vond het echt een hele zware tijd.

Maar nu… hij is super lief… heel tevreden… gaat (ondanks dat hij tijdens het inbakeren dit nooit heeft kunnen doen) lekker met duim in zijn mondje slapen. Is hij wakker … dan ligt hij beetje rond te kijken. Na klok verzetten is hij wel beetje uit ritme … maar dat wordt ook steeds beterder. Hij mag er gewoon niet voor half 8 smorgens uit… (streng hé)…