Babyzwemmen

hallo,

we gaan lekker een midweekje naar de lommerbergen.
ik wil daar lekker met lieke gaan zwemmen. Nu wilde ik zwempampers gaan kopen maar zie dat die pas vanaf 6 kilo te verkrijgen zijn.
lieke is er pas 4 dus zijn natuurlijk veel te groot.

hoe doen jullie dat en waar en welk merk koop je die???

Ik zou sowieso geen zwempampers kopen want die zijn veel te duur. Je hebt die zwemluiers ook van het eigen merk van het Kruidvat. Als je daar gewoon het kleinste maatje van koopt, is dat ook prima hoor ook al is het voor meer kilo’s. Die luiertjes zitten strak genoeg. Zeker als je er nog iets van een badpakje overheen doet, dan houdt dat de luier prima op de plek.

Overigens mag je met je dochtertje pas in het zwembad als ze haar eerste inenting heeft gehad. Dus ik weet niet wanneer je op vakantie gaat, maar ze zou dus nu nog niet in het zwembad mogen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Jul 2007 22:37:25

Ik heb dat nooit gedaan omdat ik had begrepen dat de temperatuur niet goed is in gewone zwembaden voor zulke kleine kindjes. En bij babyzwemmen ( wat we overigens maar twee keer hebben gedaan vanwege het verhaal dat chloor slecht zou zijn voor pasgeborene ) had ik toen een zwempamper aangedaan en zei die vrouw die dat zwemuurtje begeleidde dat dat niet nodig was en dat ze gewoon een zwembroekje aan mogen hebben.

Ik ben zelf vanaf 13 weken gaan zwemmen met mijn zoontje. Dit werd door de zwemjuffen aangehouden als start leeftijd. Het is inderdaad zo dat de meeste baby’s niet in het water poepen. Maar in sommige zwembaden is het verplicht om eem zwemluier te dragen. Bij de meeste zwembaden worden zwemluiers verkocht. Dus is het niet nodig om voor die ene keer een heel pak luiers te kopen.

Veel plezier!

Hoi

Volgens mij mag je zwemmen vanaf dat ze 6 weken zijn (dan zit jij dus goed). Wij hebben dat ook gedaan. Je mag alleen niet te lang, de eerste keer maar 10 min. Als ze blauwe lipjes krijgen moeten ze er eerder uit. Cas hield het heel goed uit en vond het meteen heerlijk. Bij ons is het “echte” babyzwemmen trouwens ook in het gewone bad.
Maar nu naar je vraag. Wij hebben zo’n stoffen luierzwembroekje. Die houdt ook alles tegen (we hebben de test meteen de eerste keer doorstaan). Die kun je uitwassen. Je krijgt ze bijv bij prenatal.

Veel zwemplezier
Ellen

als wij op vakantie gaan heeft ze haar eerste enting gehad dus dan zou ze mogen zwemmen. overigens ik wil ook gaan babyzwemmen.
oja bedankt voor de tip lijkt me iedeaal zo’n stoffen luierbroekje.

hoe ervaren jullie het babyzwemmen? en wat doen ze dan zo al in zo’n les.
wil me namelijk gaan op geven

Hallo,

Lekker naar de lommerbergen, zijn wij ook geweest.
Super leuk daar.
Zelg gaan wij elke dinsdag babyzwemmen en daar hoeven we geen zwemluiers aan te doen.
Milan heeft dan gewoon een zwembroekje aan.
Toen Milan 7 weken was, zijn we voor het eerst gaan zwemmen, maar dat viel erg tegen…Hij was echt nog veel te klein!!!
Toen maar even gewacht tot hij wat ouders was. We zijn toen met dik 3 maand weer heen gegaan en dat was veel beter!!!

Heel veel plezier op de lommerbergen!!

Groetjes Vanny, mama van Milan

fijn om te lezen dat het om de lommerbergen leuk is.

misschein moet ik toch maar even wachten dan met babyzwemmen. Zal er nog even over denken. maar is chloor echt zo slecht voor die kleintjes?

groetjes Gytha

Volgens mij zijn de meningen over chloor nogal verdeeld. Hier in de buurt zijn 3 zwembaden waar je kunt babyzwemmen en ze hanteren allemaal een andere beginleeftijd. Maar het jongste is 3 maanden (het oudste 6 maanden), als ze zo heel klein zijn, hebben ze er volgens mij ook niet veel aan, dan kun je ze net zo goed in bad laten “zwemmen”, pas vanaf een maand of 4 wordt het volgens mij leuk, dan kijken ze rond, beseffen dat ze kunnen spetteren en kunnen hun hoofdje goed omhooghouden.
In ieder geval veel plezier op vakantie!

Groetjes,
Inge

Hoi
Voor het echte babyzwemmen is 6 weken inderdaad nog erg jong, maar zelf gewoon met ze gaan zwemmen is anders. Wat mijn kleine man geweldig vond is om lekker tegen mij aan te hangen en dan samen door het water te gaan. Dit is toch echt wel anders dan in bad (tenzij je een heel hoog bad hebt, hihi). Wat ik weer fijn vond aan het echte babyzwemmen zijn de technieken om ze vast te houden in het water maar ik denk dat je ze ook van internet kan halen.

Veel plezier
Ellen

Wij zitten ook op babyzwemmen. Toen Jesse en Jamai 4 maandjes waren zijn we ermee begonnen. En we zwemmen nu nog steeds iedere vrijdag. Jesse en Jamai vinden het geweldig. En het is echt heel leuk. Je leert er hoe je je kindje op allerlei manieren vast kan houden, doet spelletjes, allemaal leuke en handige dingen.
Bij ons moeten ze wel een zwemluier aan. Omdat het iedere week is en ik 2 kindjes heb koop ik telkens zon pak zwemluiers. Van de Kruidvat. En ik doe daar dan een zwembroekje overheen. Maar dat is eigenlijk omdat ik zon zwembroekje wat leuker vind staan dan die zwemluiers. Maar zonder broekje/badpakje blijft de zwemluier ook goed zitten hoor.

Hier is Jesse aan het babyzwemmen:

En hier Jamai (deden met zo`n speciale onderwatercamera)

liefs van Diana

Hoi Diana
Wat een geweldige foto’s, echt heel leuk.
Zelf hebben we ook geprobeerd om zo’n onderwaterfoto te maken marr deze was helaas mislukt.

Groetjes
Ellen

hoi diana,

kei leuk om te zien zeg, die kleintjes in het water!!
mooie foto’s! denk toch dat ik wacht tot ze wat ouder is. denk ook dat ze er nu nog weinig aan heeft. we zullen het op de vakantie is uit gaan proberen of ze het leuk vindt. In bad vindt ze wel kei leuk geniet er erg van van het warme water!
denk ook dat ik dan toch zwempamers aan doe met een zwembroekje erover heen.
alleen voor mijn gevoel al

bedankt voor je info en leuk om te zien da die van jou er zo van genieten

groetjes Gytha mama van Lieke

Ellen De 1e foto hebben we met ons eigen toestel gemaakt. De 2e foto heeft iemand anders voor ons gemaakt. 1 vrouw van het babyzwemclubje heeft een man die bij een fotowinkel werkt en die kon ze dan lenen.

Gytha Ik zou het op vakantie gewoon even proberen of Lieke zwemmen leuk vind. Als ze het leuk vind kan je altijd nog op babyzwemmen gaan. Wij zij ook pas met 4 maanden begonnen. Vond ze daarvoor nog zo klein.

liefs van Diana

Nog even over het chloorwater. Er is inderdaad heel veel ophef over geweest. Er zou uit onderzoeken zijn gebleken dat het heel slecht is voor de longen enzo. Uiteindelijk bleek het te gaan om een Belgisch onderzoek. Het chloor gehalte in de Belgische baden verschilt van heel weinig tot heel veel. Gelukkig is dat in Nederland anders. Hier zijn er maxima aangegeven voor de hoeveelheid chloor die een zwembad mag bevatten. Gelukkig wordt er hier regelmatig op gecontroleerd zodat je dus ongestoord met je baby kunt gaan zwemmen. Toch zou ik je aanraden om pas met een maand of drie te starten! Altijd beter, denk ik. (ook op aanraden van de badjuffen).

Zelf heb ik heel veel gezwommen met mijn eerste, inmiddels peuter. Op dit moment zit er minder regelmaat in vanwege zijn zusje. Maar binnenkort hoop ik het weer op te pakken met beiden. Het is namelijk erg leuk. Liedjes zingen, drijven, onder water ‘zwemmen’. Erg leuk om te zien hoe al die kleintjes van het water genieten.

Veel plezier!

baby’s koelen ook zo snel af , daarom slapen ze na het zwemmen zo goed!!!
onderkoeling maakt suf
vaak is het met baby zwem uurtjes de water temp aangepast
maar in een gewoon zwembad in een vakantie park natuurlijk niet!!
ik zou heel voorzichtig zijn , met zo een kleintje!!!
fijne vakantie!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd