Ik ga met Sofie iedere week naar babyzwemmen. \Dat is echt hartstikke leuk om te doen. Nu gaan we ok iedere week onder water, kopje onder. wij doen dat door op en neer te gaan en bij drie onder water met je baby tegen je aan. Nu heeft de zwemjuffrouw een andere methode geleerd heeft ze het de hele tijd over, alleen zie ik daar nog weinig van. Nu vroeg ik mij af, of mensen die ook kopje onder gaan met hun baby, hoe ze dat doen. hoe houden ze hun baby vast, zeggen ze nog iets??
Babyzwemmen, kopje onder
Wij gaan ook me 123 en dan kopje onder. OOk gaat ze onder als ze van de kant ‘af springt’ en ik ben een keer met haar van de kant gesprongen. Moet je trouwens ook maar durven hoor
Maar behalve als zij springt heb ik haar tegen me aan. Dus ik zou het ook niet weten.
Groetjes,
Michèle

Ja, hier zwom Julia ook door een gat heen, net als Dennis. Iets anders zou ik ook niet weten. Zelf ben ik gestopt met babayzwemmen. Ik vond het saai worden. Elke week hetzelfde (moet natuurlijk ook voor kindjes), maar ik vond het wat saai na een kwartaal. Als ik nou het idee had dat Julia het ontzettend leuk vond, was ik doorgegegaan, maar ze is heel tam. Ze lacht niet, ze huilt ook niet, ze ondergaat het gewoon. Ze spettert ook niet, ze hangt heel stil in het water, het liefst dicht tegen mama aan. Ze rollebolt liever op een kleed in de tuin ofzo. Ik wil ook graag samen iets met haar doen, al weet ik ook niet wat? Ik ga even googlen, misschien vind ik wel iets? Is wel gezellig!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij leerden, kindje onder de okseltjes vasthouden (met het gezichtje naar je toe), niet tegen je aan, maar op afstand. Blaas in het gezichtje van je kindje op het moment dat je onder water gaat. Het mondje gaat dan dicht en je kindje krijgt geen water binnen.
Groetekes, Sje
Ik ga ook met Tim naar babyzwemmen (vanaf dat hij 4 maanden was). In het begin was hij ook erg stil en onderging het gewoon. Maar naar mate hij ouder werd, werd hij ook veel beweeglijker. Hij vind het helemaal leuk, lacht en spettert en doet van alles.
De lessen zijn hier ook erg afwisselend en worden op een leuke manier gegeven. Na afloop mogen ze met speeltjes in het water spelen, wat voor die baby’s natuurlijk ook erg leuk is.
Iedere les is er altijd 1 moment dat de baby’s onder water moeten. De ene keer is dat door ze op de kant te zetten en dan van de kant af te laten plonzen het water in onder water. Of door je baby vast te houden, naar je te laten kijken en dan onder water. Kan ook zijn dat we af moeten tellen of moeten blazen. En soms moeten we ook beide onderwater. Dus ja hier is het heel verschillend.
Groetjes,
Sandra
bij ons ook wel redelijk hetzelfde elke week, maar zodra ik het water inga met Morgan breekt ze zon door. Ze vind het geweldig enne ik kan zelf niet veel sporten meer doen dus zo beweeg ik ook nog enne zolang zij het het einde van de wereld vind gaan we lekker door.
Groetjes,
Michèle

hallo,
hier ook goede ervaring met babyzwemmen! Emma lacht vanaf de eesrte blik op het zwembad tot ze erna voldaan in slaap valt. Ze vond het onderwater gaan in het begin niet leuk, nu na 2,5 maand (ze is nu ruim 6 maanden oud) vindt ze het helemaal niet erg meer. IK blaas in haar gezichtje en hou haar voor me met haar gezicht naar mij toe. gaat prima.
groetjes
quote:Hier hetzelfde, kindje onder de okseltjes vasthouden en van je af met gezicht naar je toe, tellen 1 2 3 en dan blazen en meteen onder water ( wel rustig). Zo leren ze dat bij 1 2 3 ze hun mondje dicht moesten houden omdat ze onder water gingen. Op een gegeven moment kun je alleen al met het tellen bereiken dat je kleintje dan weet het mondje dicht te houden zonder dat je hoeft te blazen.
Wij leerden, kindje onder de okseltjes vasthouden (met het gezichtje naar je toe), niet tegen je aan, maar op afstand. Blaas in het gezichtje van je kindje op het moment dat je onder water gaat. Het mondje gaat dan dicht en je kindje krijgt geen water binnen.Groetekes, Sje

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Wij blazen ook niet. We moeten de naam roepen en als ze je zien dan ga je onder en daarna samen en als ze water binnen krijgen moet je gewoon rustig blijven zodat de kindjes niet in paniek raken, dus ik denk dat het inderdaad wel met rust te maken heeft.
Groetjes,
Michèle

babyzwemmen lijkt mij ook leuk!
ik zal eens kijken of dat bij ons in de buurt ook is…kijken of ruben dat leuk vind!!
ik sport ook niet veel meer (is ook goed te zien) en dan komt er bij mij ook weer wat beweging in!!
groetjes!!
karin

Hier ook 2 keer hupsen en bij de 3e keer onder water.
Roy went er al aan en weet bij de 3e keer precies wat er gaat komen.
Hij heeft er nu na 5x ook al geen moeite meer mee. Geen geproest.
Mama heeft er meer moeite mee dan de kleine…
Zeker de eerste keer vond ik het doodeng om je kind bewust onder water te duwen.
Nu vind hij (en ik ook) het babyzwemmen helemaal geweldig
Gr. Marieke
Volgens mij vinden de mama’s het idd enger dan de kleine zelf.
Weet nog goed dat ik het de eerste paar keer ook erg eng vond om hem onder water te houden. Ik deed het wel, maar had echt zoiets van als dit maar goed gaat. Wij zijn begonnen met zwemmen toen Tim 4 maanden was. Dus ja vond het best wel heftig voor zo’n kleine, maar gelukkig had Tim er niks van.
Groetjes,
Sandra
Wij zijn met Fréderique begonnen met babyzwemmen toen ze 3 maanden oud was. Inmiddels heeft zij haar eerste diploma !!! Het is voor ons een ideale manier om iets met haar te ondernemen en ook met het gehele gezin bij elkaar te zijn. Wij gaan nl. op zondagochtend. Helemaal nu ik zelf niet zo veel meer kan, buik begint aardig in de weg te ziten. Papa gaat dan lekker met haar in het waten. Onderwater is nog steeds geen favoriet onderdeel van de ochtend, maar gelukkig wordt het afgewisseld met diverse leuke spelletjes.
Marleen (trotse mama van Fréderique)