Babyzwemmen en allergie

Hey,

Laatst las ik ergens dat je baby later meer last kan krijgen van allergie en astma door babyzwemmen. Het gaat dan vooral om het chloor dat in het zwemwater zit…

Is dit lariekoek of is dit waar…?
Bij ons in de familie komt astma voor ik wil het natuurlijk niet opzoeken…
Toch…babyzwemmen lijkt me wel helemaal leuk…het contact met andere moeders en baby’s!!!

Weet iemand hoe dit zit???

Gewijzigd door - Iris-kip op 14 Aug 2008 12:18:24

je baby is nu 5 maanden gewoon gaan zwemmen als je dat wilt voor de klientjes is het ontzettend leuk.

daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit wat van gehoord dat ze door baby zwemmen kans op een allergie of astma krijgen

lijkt mij onwaarschijnlijk

Volgens mij is het onzin. Kijk dat chloorwater is natuurlijk wat anders dan het badwater thuis dus als je kindje een gevoelig huidje heeft kan het mogelijk wat last veroorzaken.

Maar dat babyzwemmen allergieën en astma veroorzaakt, heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon lekker gaan doen en dan merk je vanzelf hoe het gaat.

Groetekes, Sje

De meeste zwembaden waarin babyzwemmen gegeven wordt,
gebruiken geen chloor.
Als het zwembad dat je op het oog hebt dat wel gebruikt,
dan moet je misschien even verder kijken of er een ander zwembad in de buurt is.

Ook ik had nog niet eerder gehoord over het ontwikkelen van allergien door zwemwater. En astma lijkt met sowieso vreemd door water.

M.

Hoi, het verhaal klopt toch wel. Omdat de longetjes nog zo teer zijn kunnen ze eerder beschadigd raken door schadelijke dampen zoals sigarettenrook én chloor in het zwembad. Momenteel wordt er aangeraden om met kidz tot 1 jaar maar maximaal 5x naar het zwembad te gaan.

Natuurlijk is dit een advies dat wordt gegeven, net zoals niet roken in de buurt van de kleine enz enz. Vinden jij en je kleine het zwemmen erg leuk dan zou ik het zeker doen. Vraag anders eens na op je cb.

Mara het verhaal klopt dus wel!

Groet Tams

Hoi allemaal,

Thanks voor al jullie gedachten en adviezen!
Ik heb idd maae eens het cb gebeld en daar wisten ze ervan maar ze wisten ook niet meer dan ik.
Daarna eens bij de huisarts wat navraag gedaan…daar was het hele verhaal helemaal niet bekend…dus conclusie…lekker zwemmen!
Dat zei de huisarts ook!
Misschien ben ik wel gewoon een beetje een bange poeperd

Dank je wel allemaal!

Ik kende het verhaaltje wel, dit kwam op toen wij net gingen babyzwemmen met de 2e. Maar het verhaal heeft zich verder nooit doorgezet. Wij zwommen destijds zowel met de eerste als met onze 2e op hornerheide, daar zuiveren ze met name op ozon, maar dit is dan ook een astmacentrum. Dat wij daar het babyzwemmen hadden was geen keuze ivm wel of geen chloorgebruik. Er was hier destijds plek en het was een overheerlijk klein zwembad midden in het bos. Het lijkt mij verder ook dat een zwembad aan bepaalde richtlijnen moet voldoen eerst voordat er uberhaupt babyzwemles gegeven mag worden.
Veel plezier in elk geval, want het is hartstikke leuk om te doen. Ik geloof dat er ergens hier op de site nog een onderwater foto van de zwemles moet staan. Ik zal eens zoeken voor je.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ja ik had er ook van gehoord en mij had het ook een beetje angst aangejaagd.
Ik ben daarom ook niet standaard elke week gegaan maar misschien is het inderdaad niet zo slecht als er gezegt werd en hebben mijn kind en ik heel wat plezierige zwemuurtjes gemist.

Gewoon doen wat je hart je ingeeft.

Groetjes van Miranda

ik ben met Damian vanaf 4 maanden gaan baby zwemmen, het enige nadeel is dat hij wat last van ecceem heeft en als we zijn wezen zwemmen zit hij 2 dagen helemaal vol…maar hij vind het zo leuk en lijkt geen last van zijn ecceem te hebben dus wij zwemmen gewoon elke week. Dit was ook wel te merken afgelopen vakantie in spanje…hij heeft de hele dag in het water doorgebracht en vond het heerlijk.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker