Halllo!!!
Aha…het suikeronderwerp…altijd een hot-item onder moeders![]()
Sje, ik ben het helemaal met je eens! Geen suiker-dippen! Dat gaat wel heel ver, brood met smeerleverpatei in de suiker dippen!! Haha!! Wordt het daar echt lekkerder van??? haha
Wij zijn trouwens niet zo moeilijk met suiker. Natuurlijk letten we wel op, maar ze krijgen hier wel lekkers. Patat wordt bij ons ook gewoon meegegeten. (robin krijgt eerst een potje, en eet dan een paar patatjes mee, Thomas eet gewoon mee)
Echt snoep (zoals dropsleutels, smily’s en lolly’s) worden hier NIET gegeten. Ik stik zelf al haast in die dingen, laat staan mijn kids…Wij eten bv. als snack manna’s (stuk of 10 in een bakje, dikke pret!) of biscuitjes en soms een paar kaaschipies, rijstewafel etc. etc. De kids drinken naast melk: ranja, roosvice, en sapjes. Maar niet te veel…
Ik geef trouwens ook geen brood als de kids geen groente willen.(en dan dus al helemaal geen toetje!!) Graag of niet!!
De volgende dag minder/ geen lekkers, en dan eten ze s’avonds wel hoor!!haha!!
Het is trouwens in sommige gevallen wel anders hoor. Ik ken iemand die haar dochter wel wat anders te eten gaf als ze geen groente wilde, en ze wilde nu proberen om dan niets te geven: nu eet ze al een week geen avondeten!!! Is ook niet de bedoeling natuurlijk…
Groetjes Charon