Babyvoeding zelf maken?

Reuzeintressant om te lezen hoe jullie er allamaal over denken !
Ik zelf ben er een grote voorstander je kind zo gezond mogelijk
te laten eten.
Joyce weigert haar papje weleens en dan is de verleiding groot om er een beetje suiker doorheen te roeren om het wat aantrekkelijker te maken, maar dat hebben
we nog niet gedaan.
Ik ben zo bang dat ze alles wat niet zoet gemaakt is gaat weigeren als ze straks wat groter is.

Groetjes van Miranda, moeder van Joyce.

Nooit groentehapjes zoeter maken met suiker! Dan is inderdaad het eind zoek en is er heel moeilijk een weg terug.

Mijn tante maakte vroeger alles voor mijn neefje zoeter met suiker. Zelfs zijn stukjes boterham met leverworst doopte ze in de suiker. Het heeft ik weet niet wat gekost om hem daar weer vanaf te krijgen.

Kinderen wennen uiteindelijk vanzelf aan groentehappen. En als ze niet willen eten, dan eten ze maar niet. Wij hebben nooit een strijd van eten gemaakt. Je merkt snel genoeg of je kindje even geen zin heeft om te eten of dat het echt iets heel erg vies vindt. Als dat laatste het geval is, is het geen probleem om een alternatief aan te bieden.

Heeft je kindje gewoon geen zin in de groentehap, jammer dan. Ook geen boterham aanbieden ofzo, want dan weet je kindje dat het een boterham kan krijgen in plaats van groentenhap.

Ze halen toch wel ergens hun voedingsstoffen vandaan, dus maak je geen zorgen dat ze te weinig krijgen als je geen alternatief aanbiedt.

Groetekes, Sje

Halllo!!!

Aha…het suikeronderwerp…altijd een hot-item onder moeders

Sje, ik ben het helemaal met je eens! Geen suiker-dippen! Dat gaat wel heel ver, brood met smeerleverpatei in de suiker dippen!! Haha!! Wordt het daar echt lekkerder van??? haha

Wij zijn trouwens niet zo moeilijk met suiker. Natuurlijk letten we wel op, maar ze krijgen hier wel lekkers. Patat wordt bij ons ook gewoon meegegeten. (robin krijgt eerst een potje, en eet dan een paar patatjes mee, Thomas eet gewoon mee)
Echt snoep (zoals dropsleutels, smily’s en lolly’s) worden hier NIET gegeten. Ik stik zelf al haast in die dingen, laat staan mijn kids…Wij eten bv. als snack manna’s (stuk of 10 in een bakje, dikke pret!) of biscuitjes en soms een paar kaaschipies, rijstewafel etc. etc. De kids drinken naast melk: ranja, roosvice, en sapjes. Maar niet te veel…

Ik geef trouwens ook geen brood als de kids geen groente willen.(en dan dus al helemaal geen toetje!!) Graag of niet!!
De volgende dag minder/ geen lekkers, en dan eten ze s’avonds wel hoor!!haha!!
Het is trouwens in sommige gevallen wel anders hoor. Ik ken iemand die haar dochter wel wat anders te eten gaf als ze geen groente wilde, en ze wilde nu proberen om dan niets te geven: nu eet ze al een week geen avondeten!!! Is ook niet de bedoeling natuurlijk…

Groetjes Charon

Hallo allemaal ik ben nieuw hier en ik ben eigenlijk op deze leuke site terecht gekomen omdat ik tips zocht over zelf voeding maken en gelijkmet mijn neus in de boter
Ik heb een zoon van 5 en sinds 30 september 2005 een tweeling erbij een meisje en een jongen.
Bij mijn eerste zoon heb ik ook altijd potjes gegeven maar nu leuk het me zo leuk zelf hapjes te maken en ben dus ook lekker begomnnen .
Heeft iemand nog leuke tips voor mijn kleintjes??
Op het consultatieburo zeiden ze dat ik nog maar niet aan groenten moest beginnen pas met 5 maanden.

groetjes bianca :smiley:

bloempie, alvast welkom hier,
Mijn dochter is vaste voeding beginnen eten toen ze juist geen 4 maand oud was, ze was geinteresseerd in wat we aten en na al de proevertjes probeerde ik met wortepuree, eigenlijk heel klein beetje, en zo is zij eran begonnen. Als je borstvoeding geeft kan je dat uitsluitend geven tot ze 6 maand zijn vanaf 6 maand krijgen ze niet alle vitamintjes en zo, ik geef ook de borst maar ben toch vroeg begonnen met vaste voeding omdat het haar aansprak! (groetjes alleen ) en ook altijd soort per soort in het begin zodat ze de verschillende smaken uiteen kon houden.

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

oja en proficiat met je tweeling, als je foto’s hebt laat ze dan eens zien!

Dat was een snelle reactie
Ik ben zelf ook wl vroeg begonnen met de potjes ongeveer bij 3,5 maanden ik had zoiets van eens kijken of het lukt maar ik moet zeggen dat het met vers fruit ook heel goed gaat alleen de kiwi die ik van de week gaf gaf wat zure gezichten :>

hihi kiwi lust alyssa ook niet zo. Nu doe ik een halve kiwi in de pap smaakt minder door.
ben je al bezig met Fruitpap? Ik was met groenten begonnen, dat is niet zo zoet en wilde niet dat ze het zoete gewoon was dan wou ze waarschijnlijk niet direkt groentjes eten, zo dacht ik toch. Maar ze eet het allebei nu graag.

Trouwens hoe heten je kleintejs? als ik dat mag vragen?