Babyvisjes!

Kom ik vanochtend onder en kijk ik in mijn aquarium en wat zie ik? ongeveer 30 babyvisjes!!!Het zijn cycliden. Papa en mama vis beschermen ze heel goed. Zelfs de vissen die 10keer groter zijn kunnen niet in de buurt van de kleine visjes komen! Echt leuk. Alleen weet ik nog niet wat ik ermee moet doen als ze groter worden want dan past het niet meer in de aquarium.hahaha
groetjes chantal

Chantal

Hoera, je bent oma geworden! Hartelijk gefeliciteerd!
Vraag desnoods de dierenwinkel of ze blij zijn met je kroost.

Groetekes, Sje

Ja ik denk dat ik geen andere keuze heb. Weet ook inderdaad niet hoelang ze bij papa en mama vis moeten blijven om te overleven. Ik moet nog even informatie gaan opzoeken hierover. Ik was eigenlijk best verbaasd en had het niet verwacht.Dan moet ik straks mijn kleinkindereren naar de dierenwinkel gaan brengen. Wat ben ik voor een oma hahahagroetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 04 Dec 2008 11:44:10

Als je toch naar de dierenwinkel gaat, koop dan meteen een verpakking vissencondooms. Anders heb je over een paar maanden weer zo’n kroost!

Groetekes, Sje

whaha en misschien hebben ze ook wel de pil voor mama vis. Alleen weet ik niet wie nu de papa of de mama is…groetjes chantal

Chantal

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en ze allebei de pil geven!

Groetekes, Sje

ja dat kan ook natuurlijk

Chantal

En wat een werk zeg, een paar keer per dag 30 vissenluiertjes verschonen!

Groetekes, Sje

Leuk hoor babyvisjes! Maar ja waar moet je er mee heen.
idd de dierenwinkel zou ik ook bellen, zou het anders ook niet weten!

Gelukkig heb je met babyvisjes niet zoveel werk.
Maar vergeet ze geen water te geven he want ze moeten goed drinken!

groetjes GYtha

Hou je hart maar vast, ze hebben zometeen alle 30 tegelijk een sprongetje!!!

Maar van harte gefeliciteerd!!! Wij hebben het een keertje gehad met de hamster. Tilde mijn moeder haar op, viel er zo een baby-hamstertje eruit!!! Zij hebben het niet overleefd, maar het was wel even schrikken!

Haha, 30 tegelijk een sprongetje! Kijk voor de zekerheid even in het Oei-ik-zwem-boek Chantal wanneer die sprongetjes bij vissen vallen!

En wat denk je over 2 maandjes van 30 simmende visjes omdat ze hun eerste prikje moeten?! Alle sterkte alvast!

Groetekes, Sje

ach wees blij dat ht vissen zijn. Wij hebben het met wandelende takken gehad. Wisten wij veel dat die zich ook zonder mannetje konden voortplanten. En die klimmen ook nog eens door hele kleine gaatjes… je raad het al… overal wandelende takjes…

Maar de meeste dierenwinkels nemen ze wel hoor, zo komen zij ook vaak weer aan kun koopwaar. Net als met (ongewenste) konijnen, hamsters, cavia’s en zo.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Jeetje zeg ik ga het nog erg druk krijgen met al die 30luiers verschonen en 30 tegelijk een sprongetje ben benieuwd of ze met zijn 30 eruit springen voor die tijd moeten ze dan toch naar de dierenwinkel. Had gelezen op internet dat als de babyvisjes te groot worden ze opgegeten worden door de ouders zodra er plaatsgebrek komt. Vind dat best sadistisch ik ga ze voor die tijd maar naar de dierenwinkel brengen. Gelukkig zijn het geen 30 cavia s, hamsters, hondjes, poesjes. Als je dat hebt dan heb je pas wat aan de hand! Oja, ben nu ook op zoek naar een pleeggezin voor de babyvisjes. Heeft iemand intresse? Ze hebben wel alle maal pittige karakters daar schijnen ze bekent om te staan dit soort vis.

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 04 Dec 2008 15:44:58

Nee dank je, ik hoef niet. Ik wil ze alleen als je ze rechthoekig en gepaneerd kunt leveren!

Groetekes, Sje

nou, als ik nu al die visjes bij elkaar prop hou je 2 cm vis over. Ik denk niet dat je daarmee je honger stilt sje.

Chantal

Nou ligt er al aan hoeveel frietjes ik erbij bak!

Groetekes, Sje

Ha ha ha! Wat een leuke topic Kijk maar uit voor luieruitslag als die kontjes zo vochtig zijn de hele tijd Je zou kunnen proberen om ze(als de dierenwinkel ze niet wil) op Marktplaats te zetten. Zijn vast wel mensen die ze willen hebben.

Wij hebben het al eens met cavia’s gehad. Had zoonlief mama gedekt Wisten wij veel dat die kleintjes met 6 weken al vruchtbaar zijn! Papa was gecastreerd en mama werd steeds dikker Kreeg ze 4 jongen, bleven er 2 leven. allebei jongetjes, dus zo gauw het mocht, meteen bij moeders weg gehaald

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker