Baby's slapen slechter als ze lopen

hey meiden

vandaag ben ik op een artikel terecht gekomen waarin beweerd wordt dat baby’s minder goed slapen 's nachts als ze geleerd hebben te lopen. nu ons nell loopt nog niet en misschien zijn hier mama’s op het forum die inderdaad kunnen bevestigen dat hun baby minder goed sliep toen hij kon lopen. gewoon een vraagje

Ik kan het ontkrachten. Morgan loopt nu sinds ze 14 maanden is los en slaapt als een roos 's nachts. Als ze al slechter slaapt en dan het heb ik het over vroeg wakker worden is omdat ze in een sprong zat/ zit of omdat ze tanden/ kiezen kreeg.

Groetjes,

Michèle

Ik heb er ook nooit iets van gemerkt. Slecht slapen door het sprongetje waarin ze lopen leert kan natuurlijk wel!

groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Indedaad de drie nachten rondom de dag dat Seth voor het eerst los ging lopen, toen sliep hij slechter. Maar verder slaapt hij nu juist heel goed.
Ik heb wel het idee dat hij er overdag wat moeier door wordt!

Liefs, Anne

Erik slaapt juist beter dan ooit…afkloppen natuurlijk. Hij slaapt er zeker niet slechter door.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/upihp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 10 Feb 2010 16:22:18

Als ze net aan het leren lopen zijn kan het wel dat ze mss ietsje slechter slapen.
Maar over het algemeen heb ik de indruk dat ze net beter slapen,
gewoon alleen al omdat ze zo zichzelf afmatten ermee

Liefs
Tanja

Ook hier wordt niet slechter geslapen sinds hij loopt

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Het wordt eentonig, maar ook Tim is niet slechter gaan slapen toen hij liep.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik ontkracht het ook: hier totaal geen slaapproblemen vanaf het moment dat ze liepen.

Artikel dus maar meteen in de prullenbak gooien en de journalist die het geschreven heeft nooit meer geloven!

Dat slecht slapen zal wel samenhangen met een sprong net nadat ze zijn gaan lopen. Die vaardigheid moeten ze weer verwerken en dat gaat dan in de vorm van een sprong. En een sprong gaat nogal eens gepaard met slecht slapen. Dus in die zin klopt het dat kinderen tijdelijk wat slechter kunnen slapen als ze net hebben leren lopen. Het artikel beschrijft dus niks anders dan een sprong!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Feb 2010 20:01:06

euh… geen ervaring Jurian loopt geen stap meer na die 3 dagen… dus alle hoop dat hij gaat lopen is hier nog even voorbij…

Wel kan ik me voorstellen dat op het moment dat ze het gaan ontdekken dat ze dan heel druk zijn (in het hoofd) dat ze dan slechter zouden kunnen slapen. Maar … ze zijn daarna extra moei als ze gaan lopen dus lijkt me juist dat ze heerlijk slapen…

Tja … ik ga ook een artikel schrijven … heb nl een dikke duim