Baby's die ingebakert zijn slapen meer?

Ik vroeg me af of beebs die zijn ingebakert of ingebakert zijn geweest, meer slapen dan andere baby’s. Wie heeft er ervaring mee?

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

de mijne is tot 4 maand ingebakerd geweest, hij slaapt nu meer als toen. hij heeft reflux en het schijnt dat je dan niet mag inbakeren, wist ik niet. toen sliep hij gemiddeld 8 uur per dag, de rest van de dag huilen. had natuurlijk ook met andere factoren te maken, maar nu slaapt hij wel 18 uur per dag. dus zou nooit weten of het door inbakeren kwam.

Lilypie First Birthday tickers

Mijn zoontje is ingebakerd geweest omdat hij een huilbaby was. Na die periode is hij een echte slaper geworden. Nu slaapt hij alleen nog de nacht en de middag. En de middag dus ook ruim 2 uurtjes! Ook als hij niet slaapt ligt hij rustig in bed rond te kijken, gaat alleen roepen als hij hoort dat papa of mama uit bed is…

Eenmaal uitgebakerd ging onze zoon langer slapen. Hij was dan ook al een maand of zes en ik denk dat het bij hem ook met de voeding te maken had. Hij was een hongerige huilbaby (kreeg al voeding voor hongerige baby’s), kreeg vanaf 6 mnd steeds meer vaste voeding en raakte hierdoor meer verzadigd. Het slapen ging toen ook opeens veel beter. Vanaf zijn eerste verjaardag ging hij langzaamaan over op één lange middagslaap varierend tussen de anderhalf tot drie uur per middag. De nachten zijn wel altijd hetzelfde gebleven. Tussen 19.00 en 20.00 uur er in en 's morgens tussen 6.00 en 7.00 uur wakker (met zo nu en dan een uitslaapochtendje op de dagen dat hij juist wel vroeg wakker moet worden…).

mijn dochter ingebakerd van 6 weken oud tot ongeveer 5 maand oud ivm maaiende armpjes (na 10 min slapen weer klaarwakker en overstuur huilen omdat ze zo graag wou slapen). Na inbakeren (tinynanny van pacco) af te hebben gebouwd slaapt ze nu min of meer wel hetzelfde aantal uurtjes.

ik zou eerder vragen of de babys zonder reflux klachten meer slapen hihi

Het valt me gewoon op dat in mijn vriendenkring beebs zijn die niet zijn ingebakert veel minder slapen dan degenen die wel zijn ingebakerd. Maar ik denk dat het ook ligt aan de moeder: Veel huilen en niet slapen dan willen de moeders graag een oplossing en gaan helemaal volgens het principe werken van: voor de moeheid op bed doen, rust, regelmaat en inbakeren. Moeders die direct een rustige beeb hebben vinden alles wel prima en gaan veel weg etc. dus die kinders krijgen gewoon minder rust (mag ook natuurlijk) Een vriendin van mij zat hier op de bank de hele middag met haar beeb en dat meiske was zo moe en jengelde aan 1 stuk door… Ik zei (omdat ik door al de ellende natuurlijk goed zie wanneer een beeb moe is) Dat ze helemaal kapot was het meisje. Weet je wat ze zei: Nee hoor ze vraagt om aandacht … whahaha een baby van 3 maanden. Ik heb maar niks gezegd maar die arme ziel werdt dus gewoon constant wakker gehouden door de moeder zelf. Logisch dat die kinderen minder slapen… ze krijgen de kans niet.
Ik vond ook al dat als ik haar een keertje belde dat altijd dat meisje op de achtergrond aan het jengelen was… kon me daar zo boos om maken… Maar goed Ze moeten maar weten. Onze slaapt gewoon heel erg goed omdat het haar is aangeleerd om uit zich zelf in slaapt te komen. Ik laat haar niet onnodig wakker blijven terwijl ze helemaal kapot is en laat haar lekker slapen ondanks dat het haar voedingstijd is.

Maar goed wederom: het heeft niks te maken met ziekte zoals reflux. Dat staat buiten inbakeren etc. Ons Leonie heeft ook constant opgegeven in het begin dus wij zijn ook daarmee aan de gang gegaan: boek er onder, JBPM etc. dus alles geprobeert om haar stil te krijgen. Weet wel dat alles wat we hebben gedaan gelukt is en dat we vanaf 8 weken veel meer rust kregen en wat haar nou precies mankeerde??? Geen idee, maar het is gelukt!

Ik heb hele wisselende ervaringen om me heen met inbakeren.
Een vriendin van me heeft haar beide kindjes ingebakerd en deze sliepen daardoor veel beter en langer. Als zij eens niet inbakerde dan lukte het haar kinderen werkelijk niet om in slaap te komen, ik heb het zelf met regelmaat gezien, die kindjes begonnen haast al te ontspannen op het moment dat die vriendin startte met het inbakeren… Echt een positief verschil dus!
Mijn zoontje daarintegen wilde helemaal niet ingebakerd worden, we hebben het ongeveer een maand gedaan, maar eigenlijk werkte het bij ons averechts, hij werd zo ontzettend ‘kwaad’ van het inbakeren dat hij zich alleen maar meer opwond ipv ontspande, daar kwam ook na een tijd doorzetten geen verandering in, dus we zijn er uiteindelijk mee gestopt. Mijn zoontje bleek overdag het langst en rustigst te slapen in de kinderwagenbak, dus dat heb ik uiteindelijk maar steeds gedaan, lekker aan de wandel! Er bleken overigens ook allerlei andere dingen aan de hand te zijn die mogelijk hebben meegespeeld in het niet willen slapen/ingebakerd worden. Maar nu slaapt ie nog steeds niet zoveel overdag. Het is een heel wakker kind, die alles wil zien en meemaken

Ga je zelf je kindje inbakeren?
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ik sluit me aan bij mama van Jasper…de mijne werd er ook ontiegelijk boos om als ik hem ging inbakeren. sinds we hem uitgebakerd hebben slaapt hij gemiddeld 18 uur per dag. daarvoor hebben we dagen gehad dat hij maar 4 uur per dag sliep. dus tja we kunnen het natuurlijk nooit bewijzen en reflux heeft er wel wat mee te maken hoor…sommige kinderen hebben gewoon een ernstige vorm ervan en ik weet van de mijne dat hij ook geen oog dicht kon doen van de pijn tot we omeprazol gingen geven. nu slaapt hij heerlijk…en ook wij hebben zelf leren slapen zonder speen zonder mama…gewoon zelf slapen zonder hulp. hij heeft momenteel alleen een knuffel in bed welke hij zelf onder controle heeft. en ik begrijp best dat je andere mamas afkeurt maar wie zijn wij om te beoordelen? zo heb ik een hele familie met bomvol kinderen die verkeerd zijn groot gebracht…eentje met een zware overgewicht door op verzoek voeden om de uur…en een ander met concentratie problemen op school door slaapgebrek (ligt op 6 jarige leeftijd nog steeds pas om 23.00 uur in bed) en een ander kind van 2 jaar die nog steeds nachtvoeding krijgt en geen broodkorstjes kan eten omdat mama bang is dat ze erin stikt! dus maar ja wie ben ik om hun de les te voorlezen? ze doen maar waar ze zin in hebben toch? ik denk dat ze niet alleen hun kind maar ook hun zelf hiermee kwaad doen! een andere vriendin van mij heeft nu 2 dochters, waarvan 1 bijna 2 jaar oud is maar nog steeds met mama in bed slaapt waarbij ze haar hand moet vasthouden anders valt ze niet in slaap! maar ze heeft dus kort geleden nog een jongetje bij gekregen dus nu heeft ze 2 kinderen op haar slaapkamer! de oudste slaapt gelukkig nog in haar eigen bed zegt ze hahahahaah nou ik vind dat ze allemaal op hun eigen kamer moeten slapen maar wie ben ik om dat te zeggen? toch doet ze alsof ze meer ervaring heeft omdat ze 3 kinderen heeft…dat zal ook wel dus ik hou maar mijn mond. ik geef nooit advies aan anderen behalve hier op ikkeben want hier komen net als ik mama’s die het beter willen doen.

zo wat een lang verhaal…ik maak me dus toch wel boos om mama’s die het anders doen als ik hihi

Whaha ja Selma, ondertussen kun je ze wel opvreten hè??? Maar dat zijn vaak moeders die ook nooit wat opzoeken op internet of in boeken.
Ik moet wel lachen hoor om die familie van jou… je zult je wel eens druk maken volgens mij Niet best hoor, echt zielig voor die kleine mensjes maar tja… als je goede raad gaat geven dan stuit je ze vaak tegen het borst heb ik wel gevoeld dus doe ik ook niet meer… en alles wat ik geleerd heb komt van forums, eigen ervaring etc. ik snap niet dat ze het niet een keertje gaan opzoeken… maar goed idd dat moeten ze zelf maar weten en de wijze raden hou ik tegenwoordig ook voor me, alleen als er naar gevraagt wordt vertel ik eens iets.

Ook met dat inbakeren zei het CB toen al dat er kinderen waren die het verschrikkelijk vonden… gelukkig werdt die van ons direct rustig en ook wat mama jasper zegt: ze kwam direct in een rust wanneer ik haar inbakerde en ze deed haar eigen armpjes naar beneden. Ze is ook 2 weken langer in de buik blijven zitten dus misschien vond ze het wel erg knus en had ze in de buiten wereld dat ook nodig.

Maar goed… iedereen doet het op zijn eigen manier maar toch kriebelt het wel hoor om er wat van te zeggen! Aan de andere kant moet je ook in je achter hoofd houden dat wij ook niet alles kunnen weten maar uit ervaringen spreken die bij een ander helemaal niet hoeft te werken.

X Marja

ik? ow nee hoor ik maak me helemaal niet druk om mijn familie of om andere moeders die het wel eens anders aanpakken. ik denk dat iedereen zich een goeie moeder voelt. en dat is prima zolang je je daar als moeder goed bij voelt. ik word er alleen maar wijzer van en ze schrikken alleen maar van mijn verhalen maar goed zij zullen dan weer denken dat ik gestoord ben. ze kwamen mijn kleine pas na 8 weken bewonderen toen hadden we al ontdekt dat hij erg prikkelbaar was en toen vroeg ik heel netjes of we in groepjes van 3 naar zijn kamer konden gaan om hem te bewonderen en dat ik hem niet naar beneden wou meenemen waar 40 man gillend stond te wachten…waardoor hij niet meer slaap zou vatten ik denk dat ze mij toen net zo verkeerd vonden als dat ik hun manier van aanpak vind. of ze waren trots op me dat kan natuurlijk ook ik heb 1 ding geleerd in mijn leven! en dat is nooit je naasten advies geven want ze zijn ondankbaar! en vinden je een betweter hihihi dus daarom hou ik altijd mijn mond maar…eerste wat ik hoor is toch huh ik heb er 4 opgevoed! hoe kan je het nou beter weten als ik hahahahaha dus hou me mond strak dicht