Babypuberteit?!?

Hey dames,

Even een vraagje: bestaat er ook zoiets als de babypuberteit ofzo?
Pfff mijn zoontje van 10 maanden is namelijk NIET TE GENIETEN!
Het is vanaf de geboorte al wel een mannetje met een pittig karaktertje, lijkt op mij helaas haha maar de laatste week is hij behoorlijk eigenwijs.
Overal aanzitten wat niet mag (en je gewoon aankijken terwijl je nee zegt en het toch doen) trappen bij het verschonen, ongeduldig etc.
Aan de ene kant is het wel grappig maar aan de andere kant word ik er ook doodmoe van. Gisteravond was ik het echt even helemaal zat, en was zo blij dat hij op bed lag dat mijn man het gewoon aan me zag toen ik zijn slaapkamerdeur dichtdeed. Voel me dan achteraf zo schuldig naar mijn zoontje toe en een slechte moeder omdat ik dan niet meer geduld heb en me irriteer aan het gedram.
Ik ben verder heel blij met mijn kleine ventje en zou m niet meer willen en kunnen missen maar sóms… pfff
Zijn er hier mensen die dit herkennen?
Groetjes Kim

Ja hoor, ik herken het prima…
Ik zie het als testen… kijken waar de grenzen liggen… wat mag wel en wat niet…
En aan de eind van zo’n dag dat letterlijk alles gedaan wordt wat niet mag, ben ik dol blij dat ze lekker op bed liggen… Mijn jongste is nog wat jong om die “stoute” dingen te doen… maar mijn oudste kan dat nog steeds heel goed! En ik begrijp ook best hoe je je voelt, dat heb ik ook heel vaak… maar daarnaast denk ik toch bij mijzelf, je mag best even blij zijn dat je rustig kan zitten… en dat je dan blij bent dat hij lekker in zijn bedje ligt, zodat jij weer bij kan tanken! Zodat je morgen weer aan kan… Je bent ook een mens… kom… dus dat je wat geïrriteerd wordt door een ventje dat de godganze dag niet wil luisten… dat lijkt me niet meer dan normaal… alleen is het de vraag of je het de overhand laat nemen… Ik heb echt wel eens gehad dat ik mijn oudste even op d’r kamer liet spelen om zelf tot 10 te kunnen tellen en rustig te worden… zodat ik uit frustratie niet ging schreeuwen of zo… en dan voelde ik me weer schuldig… hihi… stom he…
Het maakt je geen slechte moeder, helemaal niet zelfs, het maakt je alleen mens… hihi

Liefs,

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hoihoi, Ik weet niet hoe lang je zoontje al 10 maanden is, maar bij ons begon met 10,5 maand ongeveer de 11 maanden sprong! De aller pittigste, lastigste sprong die er is, vonden wij
Het was over precies toen ze een jaar was geworden. Dus ik denk dat jouw zoontje ook al in die sprong zit en dat het dus gewoon een periode is waar je even doorheen moet.
Ik vond het ook erg moeilijk. Ik heb me in die tijd gewoon zoveel mogelijk met haar bezig gehouden, veel doen, veel naar buiten of op visite.
En blijven corrigeren, consequent blijven. Uiteindelijk luistert hij wel, het duurt even
Je moet er even doorheen, maar je moet maar zo denken, er zit een einde aan, het zal niet voor altijd zo blijven. En probeer ondanks dat hij lastig is, toch zoveel mogelijk van hem te genieten. Kijk zo veel mogelijk naar de positieve dingen Heel veel sterkte ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

heel herkenbaar, draken zijn het ! en vooral met die sprongen pfhh niet te filmen, nou meid voel je vooral geen slechte moeder als je die deur dichtmaakt en denkt ’ pfhhhh die legt in bed, da heb ik wekelijks hahahahhaa!
vind dr een schat maar af en toe ken ik dr wel achter het behangplakken…

vanmorgen was ze ook zo boos, en nu bijna 2 zo driftig, dat als zij schopt tijdens het verschonen, en ze een rib raakt, ik hem nog een keer kneus! man man… verschrikkelijk stond peentjes te zweten toen ik haar eindelijk had aangekleed… en ik heb haar bijna bij het kdv naar binnengegooit… (hahaha bij wijze van ) maar was echt ff blij dat ik naar me werk kon, want met die driftbuien heb ik ook een kort lontje hoor !!!

Pippy is geboren 17.07.2009

Hey… pfhoe! Ben niet de enige dus haha
Ja vreselijk he als ze zo eigenwijs zijn, word er doodmoe van. Halen het bloed onder je nagels vandaan, werkelijk waar. Heb met niemand zoveel geduld als met die kleine man (en al zeker niet met een mán hahahaha)
Hij is 1 juni precies 10 mnd dus kan idd wel sprongetje zijn, al zit hij daar al wéken in voor mijn gevoel… hij test me inderdaad ook echt uit.
Gelukkig binnenkort weer aan het werk, ben er ook echt wel aan toe na 10 maanden onafgebroken mama-zijn, al zal ik hem dan ook wel weer gaan missen…

Zat ook inderdaad te denken dat de 11-maanden-sprong aan het beginnen is. Vanaf ongeveer week 41,5.

Groetekes, Sje

ja die sprongen ik had ook altijd het gevoel, dat ze in mekaar overliepen hoor, dan was ze een paar dagen mee werkend, en dan dacht ow jeee… hahhaha zal wel nie geweest zijn, maar die periodes bleven soms eindeloos hangen in mij !
blijven ademen en vooral tot 100 tellen… maar inderdaad meis je bent nie de enige !! dat denk ik ook altijd maar na zo’n morgen als vanmorgen,
vanavond hebben we weer heel gezellie een pizza naar binnen zitten schuiven … dus ja dan is de morgen weer snel vergeten he

Pippy is geboren 17.07.2009