Babyolie


#1

Hallo allemaal,

Ik ga over een paar weekjes met onze kleine meid naar babymassage. Nu kreeg ik van de babymassage een brief dat ik zelf massageolie moet meenemen.
Wat kan ik het beste gebruiken? Onze klein meid heeft een gevoelige huid, dus ik gebruik liever geen zwitsal

Heeft een van jullie een idee??


#2

Je moet voor babymassage “Amandel-olie Zoet” hebben. Die is in kleine flesjes bij de drogist en de apotheek te koop van het merk Tendo’s .

Zie hier voorbeeld van zo’n flesje: http://www.efarma.nl/pages/iteminfo.asp?ItemID=15324060

Van die serie heb je bijv. ook flesjes gedenatureerde alcohol 70%, glycerine, etc.

Ik heb destijds ook babymassage met onze oudste gedaan en deze olie moesten we meebrengen. Dat zou de meest geschikte zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jun 2011 13:45:32


#3

Misschien die huidolie van Neutral, daar zit helemaal niks in.
Of anders die calendulan huidolie van weleda, dat is op natuurlijke basis.
Onze zoon heeft nl een heel gevoelige huid (1x zwemmen en hup, weer een eczeemuitbraak) hij verdraagt beide producten goed, al moet ik m niet te vaak insmeren omdat hij ook daar weer op kan reageren…
Succes!


#4

Hoi…babymassage is super leuk. Ik gebruik de massage olie van het kruidvat op amandelbasis. Deze werkt heel fijn.
Belangrijkst dat je een organische olie gebruikt. Als het minerale oliën bevat is het niet geschikt. Dus plantaardige, koud geperste oliën. ALs je twijfelt kies dan voor amandelolie. trekt snel in en geeft geen irritatie voor het huidje van je schat. Zit ook geen kunstmatige geurstoffen of andere toevoegingen in.
succes en geniet er van!!

Lilypie First Birthday tickers


#5

Bij Merel heb ik zwangerschapsyoga gevolgd en daar zat ook een les babymassage bij. De lerares had olie van Weleda (volgens mij de amandelolie) en die vond ik erg prettig. Ik vond de babymassage trouwens erg leuk en heb het nog regelmatig gedaan toen Merel klein was en ze erg veel last van krampjes had.

Groetjes Natasja


#6

Dames bedankt, ga deze dagen even langs de drogist om olie.

@sje, is deze olie ook geschikt voor kinderen met een gevoelige huid??


#7

Ja, blijkbaar wel. Je zou het kunnen navragen bij degene bij wie je de cursus gaat volgen.

De instructrice die ik destijds had, zei dat dit de beste olie is voor babymassage.

Groetekes, Sje