heey heey
even vraagje hoe vaak geven jullie een masage ?
wat voor olie gebruiken jullie?
gebruik je nog muziek ofzo?
en waar doe je het?
bedankt!!!
Gewijzigd door - XXwendyXX op 23 Jan 2009 13:08:05
heey heey
even vraagje hoe vaak geven jullie een masage ?
wat voor olie gebruiken jullie?
gebruik je nog muziek ofzo?
en waar doe je het?
bedankt!!!
Gewijzigd door - XXwendyXX op 23 Jan 2009 13:08:05
Wij hebben toen Tim 2 maanden oud was een cursus babymassage gedaan en Tim vond het helemaal geweldig. Thuis dus ook vaak gedaan, maar de laatste tijd doen we het eigenlijk helemaal niet meer…schaam schaam. Dacht er toevallig laatst aan dat ik het toch wel weer wil gaan doen. Wij legden hem altijd op ons bed als we hem masseerden. En dan leggen we er van die zeiltjes onder die ik nog over heb van mijn kraampakket en handdoeken. Want vaak moet hij toch altijd wel plassen tijdens de massage.
Groetjes,
Sandra
Oh ja om je andere vraag nog te beantwoorden, wij gebruiken er geen muziek bij.
Hebben jullie ook een cursus gedaan of niet?
Groetjes,
Sandra
nee maar heb het wel van mijn kraamhulp geleerd zit er wel over te dneken echt curcus te gaan volgen dat is wel goed idee op ons bed kan ik er zelf ook meer ontspannen bij zitten 
groetjes wendy
Ik heb de cursus samen met mijn man gedaan en wij vonden het echt heel erg leuk. En hebben er veel van geleerd. Tim vond het al meteen erg leuk en na afloop lekker in de tummy tub. De cursus was bij ons 1 keer per week 1,5 uur en dat 6 weken lang.
Ze adviseerde ons een rustige plek te kiezen voor de massage en het bed vinden wij erg makkelijk voor ons ook om in een goede houding te gaan zitten.
Groetjes,
Sandra
Ik heb zelf ook zitten denken aan babymassage. Leg je hem dan op zijn buikje of hoe werkt dat precies? En hoelang geven jullie een massage?
Mijn zoontje is erg druk, wellicht wordt hij wat rustiger van een massage…
Wij hebben geleerd dat je eerst bij de buik begint, daarna de armpjes, dan de handjes, dan de beentjes, dan de voetjes. Dan draai je hem om en laat je hem met zijn buikje over jouw been hangen en dan doe je zijn rug. En als je dan nog zin hebt kun je daarna als laatste zijn gezicht nog doen.
Je moet er wel de tijd voor nemen en zelf rustig zijn, want anders merkt je kleine het ook. En als je een keer wilt masseren, maar niet te lang bezig wilt zijn. Doe je gewoon een paar lichaamsdelen masseren. Het is maar net hoelang je er zelf over doet, maar wij doen het meestal 20 a 30 minuten.
Tim is echt helemaal ontspannen en valt vaak na de massage lekker in slaap.
Groetjes,
Sandra
Papa is nu al erg jaloers op Tim
Hij krijgt nooit een massage van me omdat ik niet goed ben in masseren. Maar babymassage gaat me goed af.
Groetjes,
Sandra
Klinkt goed en het lijkt me voor die kleine heerlijk. Ik vraag me alleen af of onze kleine het geduld heeft om gemasseerd te worden, gebruik je dan gewoon baby olie? Kan ik het ook gaan proberen of is het echt aan te raden om een cursus te volgen?
het is niet moeilijk maar je moet inderdaad zelf ontspannen zijn
@sandra dus meer iets voor de weekenden of de dagen dat ik lekker thuis ben
Ja, Wendy zou het inderdaad lekker doen op de dagen dat je vrij bent.
Het is niet moeilijk, maar wel anders als dat je gewoon een volwassen persoon masseert. Als je het wil gaan doen, zou ik toch een cursus adviseren. Weet niet of jullie kleine veel krampjes heeft, maar we leerde ook hoe je kunt masseren tegen krampjes. Ik ben in ieder geval blij dat ik de cursus heb gedaan, want je leert er echt veel. En ook op een specifieke manier masseren, die ik niet wist.
Groetjes,
Sandra
Je hebt inderdaad speciale baby massage olie Saro. Zou gewoon even kijken bij de Kruidvat ofzo. Denk dat die het ook wel hebben, of bij de Tuinen. Wij hebben toen bij de cursus een fles baby olie gekocht en die gebruiken we nog steeds.
Groetjes,
Sandra
Heb gelijk even op de site gekeken van preneyal. Ga het binnenkort is proberen, ben benieuwd of hij ervan geniet
Ik heb een verkorte cursus gedaan. De volledige hadden ze alleen op de dag en dan kan ik niet.
En ja kan alle olie gebruiken. Van natusan tot sesamolie van weleda voor baby’s. Wat wel heel belangrijk is, is dat ze een fles drinken daarna. Want een massage doet afvalstoffen afscheiden en die moeten het licchaam uit en dat doen ze met drinken en plassen. Dus dames masseren en plassen. Oh ja en zorg dat het lekker warm is in de ruimte anders gaan ze zo rillen
Groetjes,
Michèle

Doe de massage in ieder geval niet net na de fles, want gemasseerd worden met zo’n vol buikje is niet lekker.
Groetjes,
Sandra
ha ha ha nee wij doen altijd bad, massage en dan fles… Slaapt ze heerlijk. Zeker als ze niet poepen kan is het geweldig. Nu kom ik maar even niet aan haar
Groetjes,
Michèle

Haha gelijk heb je, want als ik het zo lees poept ze de laatste tijd genoeg
Wij hebben 1 keer s’ochtends massage aan Tim gegeven, maar daar hebben we wel van geleerd,. Hij heeft die dag de hele dag geslapen. We maakte hem wakker voor de voedingen en na de fles viel hij meteen weer in slaap. Met als gevolg dat hij de hele avond klaarwakker was en pas om iets van 23.00 uur ging slapen.
Groetjes,
Sandra
Ik heb met Julia ook een cursus babymassage gedaan. Ze vond het de eerste keer helemaal niks, maar daarna ging het prima. We moesten gewoon met amandelolie (bv Weleda) over het lijfje wrijven, over de armpjes etc. De meeste babies vonden het fijn. Ik heb het thuis NOOIT MEER gedaan. Ook sneu eigenlijk. Te weinig tijd…We zijn nu ook aan het babyzwemmen en je kunt nu eenmaal niet alles he!
Groetjes Rainbow, trotse mama
[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />