Babymassage

Goed dan hier is ie dan
de nieuwe topic: BABYMASSAGE
Graag al jullie reacties,voors en tegens op deze topic
heb het op moment ff te druk om langer berichtje te maken maar omdat jullie er om vroegen heb ik daarom maar een nieuwe topic geopend!

Groetjes
Leonie

Hoi,

ik ben met de oudste inderdaad naar de babymassage geweest en na de les viel hij prompt in slaap.
Bij de jongste heb ik dezelfde techniek toegepast omdat hij ontzettend last had van darmkrampen. het werkte op hem heel kalmerend.

Groetjes
Monique

Dat is wel positief dus!
maar zeg jij ook van je moet er speciaal een cursus voor volgen of is het ook iets dat je thuis kunt doen??

groetjes
Leonie

Hoi,

Ik heb een cursus gevolgd via het groene kruis.
Daar leer je in ieder geval de techniek en bovendien waren we met dezelfde groep als van de zwangerschapsgym dus was ook nog eens gezellig. Maar het is zelf thuis goed te doen de techniek is nl niet moeilijk.

Groetjes
Monique

Hoi,

Eerlijk gezegd denk ik ook dat een cursus wel beter is. De cursusleider(ster) kan in ieder geval inspringen en aanwijzigingen geven.
Ik weet dat het ene kind er beter voor geschikt is als het andere. Tijmen gaf zich iets minder snel over dan Pepijn.
Het is ook hard werken voor zo’n kleintje om alles te ontspannen.

Groetjes
Monique

Wij deden het alleen bij Lucas, ivm zijn verlamming dus. Maar wel op advies van de fysio hoor. Zij vertelde hoe we het het beste konden doen. Hij vond het wel erg lekker trouwens en het is ook leuk hoor. Bij Veronica heb ik niet echt aan babymassage gedaan. Ze had ook nergens last van en na het badderen smeerde ik dr lekker rustig in met wat olie of lotion ofzo. Had een beetje hetzelfde effect. Maar als het echt nodig is, is het wel goed om bij een “deskundige” te zijn. Heb ik tenminste wel eens gelezen.

gr Monique

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

ik heb zo afgesproken met Richard (mijn vriend,vind dat ik nu wel de naam kan gaan gebruiken) dat ik informeer of als het niet lukt ik het geld terug kan krijgen omdat het om 61 euro gaat
ik zou terug gebeld worden maar dat is nog niet gebeurt
maar omdat er zoveel positieve reacties van jullie op zijn wil ik het toch graag proberen

groetjes
Leonie

ps was ff mijn topicje kwijt,wist niet dat ie verhuist was!

dacht verhuis hem maar effe aangezien jezelf al zei dat ie verkeerd stond

quote:
dacht verhuis hem maar effe aangezien jezelf al zei dat ie verkeerd stond

Dank je wel Kim!