Babykamer

Lieve mede mamma’s

Eind September ga ik verhuizen en krijgt onze kleine meid uiteraard een nieuwe slaapkamer.
Nu ben ik vollop crea-bea momenteel maar een leuke beetje tijdloze baby/kinderkamer wil maar niet lukken…
Iemand ideeen? Ik probeerde een foto te plaatsen van haar huidige kamertje maar dat lukt me niet…

Liefs, van ons!

Lilypie First Birthday tickers

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar hieronder wat ideetjes:

• een thema voor je kleine meid (vb: Nijntje, Woezel en Pip, Bumba, “holland”, dieren, sesamstraat, onderwaterwereld, prinsessen, lief) of zelf een thema bedenken (echt Eva zeg maar)
  • een bepaalde kleur de boventoon laten voeren, vb redelijk neutrale kinderkamer met roze/rode/gele/oranje of wat voor kleur dan ook accesoires
  • heel bont of juist heel rustig

Je kan ook kijken bij vb baby-dump/babypark op de website om ideetjes op te doen. De jongste heeft nu een kamer van Nijntje (had de oudste ook, daar hebben we dus niets aan veranderd), met als basis kleur oranje. Verder heb ik zelf 4 schilderijtjes geschilderd op canvas doek en een groot schilderij op een houten plaat.
De oudste heeft eigenlijk nog een beetje een neutrale kamer met blauw en groen en voor hem heb ik een grote houten plaat beschilderd met het thema boerderij. Op internet vind je ook allerlei letters, wellicht leuk om haar naam op de muur te maken. Of zelf een muurschildering, leuke slingers etc.

Ik weet natuurlijk niet waar je van houdt, maar wil je wel veel succes wensen!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Wij zijn begin dit jaar verhuisd. Onze meid was toen bijna 2, dus heb ik er niet echt meer een babykamer van gemaakt. Maar een kamer waar ze net even wat langer mee kan.
Wij hebben 1 muur in haar kamer in de behang gedaan, roze, wit, donker paarse streep.
Daarna hebben we 2 lange stroken mdf gepakt (iets smaller dan het behang) en daar heb ik het behang op geplakt. De ene heb ik vol gehangen met fotolijstjes en de andere met een spiegel en bakjes waar haar speldjes en zo in kunnen.

Gewijzigd door - Pjukje op 05 Aug 2011 17:58:34

Nou wij zijn hier gegaan voor licht gele muren, en hebben het daarna aangekleed, zo “leeft” de kamer mee met je kind, ik ben niet een type dat elke 2 jaar een heel nieuw kamertje wil maken, heb ik absoluut geen tijd voor/zin in. Dus wij hebben de muren vrij basis gehouden, en dan hele mooie gordijnen met vlindertjes, het bed leuk aangekleed met klamboe etc. Moeilijk he! Wat je idd ook kan doen is voor een bepaalde kleur gaan, voor meisjes al gauw; roze/ paars, paars/ zilver, maar mijn absolute favoriet (als ik de kamer nog eens over zou moeten doen) dan word het groen en roze, maar zeg maar fel groen, en licht roze, hihih dat kan naar mijn mening wel mee tot ze iig 12 is!

ja, het is een enorme klus voor me. maar ik denk dat ik er inmiddels wel een beetje uit ben.
Ik zat inderdaad te dubben tussen baby of kinderkamer… ze is bijna een als we gaan, en ik wil niet over 2 jaar weer opnieuw haar hele kamertje doen.
Mijn voorkeur gaat heel erg richting het romantische, zacht roze, met warme grijze tinten en een mooie tekst en bloemtjes muursticker.
Haar meubeltjes zijn wit met een hele kleine roze nerf erin, dus ik hoop echt dat het iets worden gaat!
MAAR dan het volgende probleem… de vloer!!!
Ik ben absolute voorstander van tapijt!

Bedankt voor de tips in ieder geval!

[img]http://lb1m.lilypie.com/H3Z2p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Wij zijn verhuist toen Bo 1,5 was, en hebben er toen bewust voor gekozen om er geen baby kamer maar een kinder kamer van te maken. Wij hebben toen 1 mur hetzelfde behang gedaan als pjukje maar dan in de blauw/rood/grijs kleuren aangezien wij een zoontje hebben.
De vloer hebben wij laminaat. Ontzettend handig, want als de kleine een keer moet overgeven, ongelukje heeft etc.etc., dan is dat heel makkelijk schoonmaken!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zou ook voor laminaat gaan, maar je kan er natuurlijk een leuk vloerkleed bij kopen, zo ziet het er toch wat warmer uit en àls er dan een keer een ongelukje is gebeurd, hoef je niet de hele vloer te vervangen.
@ Pjukje: wat een super gaaf behang hebben jullie zeg!

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Hoi, wij hebben er voor gekozen om de wanden met glasvlies te beplakken. Nu Amy nog geen eigen smaak/voorkeur heeft…ze is 4,5 maand…hebben we gekozen voor gebroken wit. De balken van het plafond zijn een zachte kleur grijs. Omdat deze grijze kleur met veel andere kleuren te combineren valt; roze, rood, of blauw, groen etc.
ALs je voorbehandeld glasvlies gebruikt kun je dit later weer oververven in een andere kleur. ideaal als je een kamer wilt veranderen. Wij hebben een zacht tapijt in haar kamer…ook zacht grijs…wel de duurdere variant voor de duurzaamheid, maar de kleur is dus ook weer te combineren voor een evt. latere make over.
Assecoires maken het compleet. een aparte speelhoek (voor latere leeftijd). Haar papa reist veel en neemt dan altijd cadeautjes uit het buitenland mee. Dit maakt haar kamertje compleet. Pas had hij uit sri lanka een dromenvanger van olifantjes meegenomen…deze hangt nu dus aan een balk en Amy vind deze slinger erg lachtwekkend.
Veel succes met het klussen groetjes Annelies

Lilypie First Birthday tickers