Babyfoon app


#1

Heeft iemand ervaring met een babyfoon app?
In de vakantie zitten we in een hotel waar de babyfoon vaak niet genoeg bereik heeft. Zo’n app zou een uitkomst kunnen zijn…


#2

Hoi,
persoonlijk geen ervaring, echter lijkt mij zo’n app redelijk makkelijk te hacken en zou ik er nooit op vertrouwen.
groetjes Nancy


#3

Ik had nog niet gehoord van de babyfoon app, dus zat nieuwsgierig even te googlen, zie onderstaande van een onderzoek van de consumentenbond:

Pluspunten
•Wat betreft functionaliteit is de app beter dan een babyfoon. Je hebt geen last van de bekende ruis die een babyfoon produceert. En de app biedt meer mogelijkheden dan de traditionele babyfoon.
•De App is erg makkelijk in gebruik. Met een code zet je één keer verbinding op tussen de toestellen. Daarna hoef je alleen nog maar de app op te starten om verbinding te maken. De schermen en instellingen zijn duidelijk en overzichtelijk.
•Aan dataverbruik is gedacht: het bekijken van videobeelden kan alleen via wifi. De videofunctie zou via 3G erg veel data verbruiken. Met alleen foto’s valt dat wel mee.

Minpunten
•Hoe zet je je toestel handig neer zodat je je baby ook goed kunt zien? Van gebruikers horen we dat het best een geknutsel is om je toestel in de juiste positie te krijgen. Met een iPad gaat dat wel makkelijker dan met een iPhone.
•In de gebruiksaanwijzing staat dat je je toestel niet moet instellen op ‘sluimermodus’ voor energiebesparing. Er zijn in de app wel instellingen voor energiebesparing, maar die zijn minder besparend dan je sluimermodus. Je batterij zal dus wel iets sneller leeg gaan.
•Een van de energiebesparende instellingen is de gedimde helderheid van het scherm. Die gaat naar het laagste niveau als je de app aanzet. Dat past zichzelf weer aan als je de app sluit. Behalve bij de iPhone 5, daarop blijft de helderheid op het laagste niveau staan en moet je het handmatig aanpassen.
•De app is alleen voor iOS verkrijgbaar. Dat betekent dat je ook twee iOS apparaten moet hebben. Van een Android versie lijkt voorlopig geen sprake.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#4

Een babyfoon app is volgens mij juist veiliger dan een gewone babyfoon? Ik gebruik die van Annie en die gebruik je op je eigen Wifi (die je lijkt mij zelf veilig afsluit). Daarnaast is hun verbinding ook nog extra beveiligd. Je gebruikt hem ook op eigen apparaten (Android of iOS). Zijn allemaal weer extra stappen en barrières voordat ie gehackt kan worden. Daarnaast kan ie bijna alles wat een normale babyfoon kan