Babyboom in afrika

Pfff wat een ellende zeg!
Hier bleef het absoluut niet droog kan ik je zeggen. Keihard zitten janken om wat ik zag. Een moeder die al dagen ligt te bevallen en dan te horen krijgt dat haar kindje niet meer leeft. Een uitgemergeld kindje van 1,5 jaar dat slechts 5,5 kilo weegt.
Wat voel ik me machteloos zeg, wou dat ik dokter was en erheen kon om te helpen.
Ja je kunt doneren maar waar blijft je geld dan? En komt het echt allemaal bij de moeders en kinderen?
Maar wat ben ik bovenal DANKBAAR dat ik een gezond en weldoorvoed kindje heb en de mogelijkheden om ervoor te zorgen!
Als ik in Afrika had gewoond hadden zowel ik als mijn zoontje de bevalling niet overleefd!

Liefs

Ik heb het ook gezien, brullen! Maar ik vraag me hetzelfde af als jij, of dat geld wel echt daar terechtkomt waar het nodig is.

En weet je wat me opviel (ja, ik ben een pietlut). Ze zeiden dat het live was, maar dat kan niet zo zijn geweest. Het belpanel misschien wel, maar de rest niet. Want dat kindje van die Oscar en zijn vrouw (weet haar naam even niet meer, Joyce?) was 10 dagen oud, zei ze. Op de site van babyboom staat dan hun dochter op 23 juni is geboren, dan zou ze vandaag 20 dagen oud moeten zijn. Rara, hoe kan dat? Dus dan moet dat toch eerder zijn opgenomen. Kijk en daar gaat je vertrouwen…

Groetjes,
M

Wauw dat jou dat opviel!
Maar minder voor je vertrouwen inderdaad… Vond sommige gesprekjes tussen de kandidaten en caroline ook wel beetje nep maar ja televisie he!
Maar ik vond het echt een ingrijpende aflevering! Vreselijk toch zoals ze daar moeten (over)leven? Wel goed dat ze 23000 vrouwen en kinderen kunnen helpen door babyboom…

Liefs

Ja, echt van die ingestudeerde praatjes om maar zo vaak mogelijk de naam Cordaid Memisa te kunnen noemen. Maar prima hoor, het is een supergoed doel. Ik twijfel alleen of ik donateur moet worden; ben al structureel donateur van het WNF en Save the Children en je kan ook niet overal geld aan geven. Tenminste, ik niet Maar ben blij te horen dat ze al zoveel nieuwe donateurs hebben geworven!

Enne, mijn werk is onderzoeker, dus dat is een beetje beroepsdeformatie, dat ik op dat soort dingen let

Groetjes,
M

Pff… ik heb ook tranen met tuiten zitten huilen!
Als ik eraan denk branden ze alweer… Ja, echt heel erg heftig!

Liefs, Anne

Ik heb het uiteraard ook gezien, en voelde me ook erg machteloos… want Doneren dat kan ik niet helaas… Chris ging douchen, kon ik even lekker helemaal los… Pff wat een jank aflevering zeg!

Enne Mriek, mij was t ook opgevallen dat er Live bij stond, maar dat dat kindje van Joyce en Oscar nu idd al 20dagen had moeten zijn, en niet 10

Liefs, Melanie

Ohhhh ik zie dat er weer een zielig programma is geweest over afrikaanse kindjes vertel, vertel, gaat het over somalie, kenia en ethiopie? Toevallig?

@Melanie, ook al zo’n scherpe tante

@Malawimama, Kameroen volgens mij. En Malawi werd ook nog genoemd. Senegal. Of verzin ik nu dingen…dames?

Groetjes,
M

Oh daar heb ik eerlijk gezegt nou weer niet echt opgelet waar hun allemaal waren… sorryyyyyy

Liefs, Melanie

Ja volgens mij ook Kameroen inderdaad en Malawi werd ook nog genoemd als het armste land ter wereld.
Het was echt schrijnend om te zien hoe zo’n ‘verloskamer’ eruit ziet. En dat zoiets dan ook nog een luxe is wat veel mensen niet kunnen betalen.
Ik kan me als moeder zo goed invoelen hoe het zou zijn om zoiets mee te moeten maken, stel nou dat je morgen ineens geen eten meer hebt voor je kindje. En dan ook echt nooit meer… je ziet m wegteren en huilen van de honger. Afschuwelijk gewoon! Voor ons is het misschien een nachtmerrie maar voor hen de keiharde realiteit!
En weet je wat nog het ergste is… over een week, misschien twee… is iedereen het weer een beetje vergeten!

Liefs

Ja, ze waren in Kameroen, en inderdaad werd Malawi ook genoemd.
Het ging over de zwangerschaps- en bevallingsomstandigheden van de vrouwen, en over de voedingstoestanden van de kinderen.

Je weet allemaal wel dat het niet best is daar, maar als je het zo ziet, inderdaad een vrouw die al 3 dagen aan het bevallen is, en dan te horen krijgt dat haar kindje niet meer leeft…pff…

Liefs, Anne

Ik wist dat het zou komen maar wij hadden andere plannen, ik kijk het straks via uitzending gemist. dus ik ben wel benieuwd na deze reacties!

Nou mamavanrico, hou maar een heel grote box met tissues bij de hand want denk niet dat je het drooghoudt…

Liefs

ik denk het ook niet ben een emo-kip, dus ik denk dat ik besloten heb het te bekijken als rico in bed ligt

Ooohhhhh ja moeilijk he, ik leef daar natuurlijk dagelijks in, dus het maakt om mij iets minder indruk, maar het is inderdaad zo dat het heel erg kan zijn, wij hebben ooit iemand binnengehad in de IC omdat ze 3 dagen lang met een baby tussen d’r benen lag (siamese tweeling, met 2 hoofden, kon er niet uit) en uiteindelijk zoveel bloed had verloren dat ze er aan is overleden, ze heeft nog met dat hoofd tussen d’r benen naar een kliniekje moeten lopen 10 km van d’r huis, gruwel!

JEetje Maliwimamajada… wat een HEFTIG verhaal!!! hallelujah… wat pff… ik heb geen woorden vind dat echt heel erg heftig!! wat een dankbaar werk moet jij doen zeg… dat je dat aankunt. echt respect!

Ohhh inge, ik werk al een tijdje niet meer op de IC, maar ik zie bijna dagelijks verschrikkelijke dingen, op een of andere manier word je ook een beetje afgestompt, minde emo, omdat je zoveel ziet. Overigens wil ik wel zeggen dat je echt goed moet kijken waar je lid van word, sommige organisaties zijn (naar mijn mening) erg verkwistend. Als je ook hoort dat mensen ontwikkelingswerk doen dan denk je pfff wat zwaar, die zullen wel in een hutje wonen ergens etc. helaas is het steeds meer zo dat die mensen een mooi huis hebben met zwembad en de kinderen naar de duurste schole gaan, terwijl er ook organisaties zijn (grassgroots) waarbij bijna de volledige opbrengst naar de mensen zelf gaat en niet naar grote auto’s! Zo hebben we hier een organisatie genaamt Mary’s meals die elke dag honderd duizende borden pap aan schoolkinderen heeft, zoiets heeft een grote invloed!

Ja dat hoorde ik ook al van die zogenaamde hulporganisaties die zo goed zijn in het laten verdwijnen van geld.
Kijk maar naar Haïti, hoeveel procent van dat geld wat er door de hele wereld is geschonken komt nou eigenlijk bij die mensen die het het meeste nodig hebben terecht? Het land is nogsteeds een grote puinhoop.
Zou willen dat ik dokter was, kon ik tenminste iets doen! Echt helpen.
R.E.S.P.E.C.T ook voor jou Malawimamajada! Afgestompt of niet, je levert toch weer elke dag je eigen bijdrage, al is het maar met een klein gebaar naar iemand die het extra nodig heeft!

Liefs

@Malawimamajada: Oh brrrrrrrrrrr nachtmerrie! Wat erg van die vrouw…
Wat dat betreft hebben wij echt niks te klagen hier in NL, al doet een bevalling nog zo pijn… Wij hebben allerlei hulpmiddelen tot onze beschikking… Moet er toch niet aan denken als ik naar het ziekenhuis zou moeten lopen met het kind al tussen mn benen

Van die hulporganisaties, dat is inderdaad helaas waar. Wij geven ook niet standaard aan een goed doel, maar doen gewoon wat in de collectes die langskomen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Idd, sommige organisaties huren dure consulenten in voor wat werk 10.000 euro whooopla! weg, maar dan zijn er echt nog wel andere goed hoor, ik weet dat in NL de wilde ganzen (daar komt echt 99% bij de mensen) een goede is, verder denk ik nog altijd dat de beste vorm van ontwikkelingswerk is om er op vakantie te gaan, zo sponsor je de lokale economie en kun je misschien wel een familie vinden die e zelf kan sponsoren!