Babyactiviteiten

hallo allemaal,

ik loop stage op een kinderdagverblijf op de babygroep van 0 tot anderhalf jaar oud. Nou moet ik voor school acht activiteiten bedenken die ik met baby’s kan doen. Het moet te maken hebben met muziek, drama of beeldende activiteiten. Hebben jullie nog leuke ideetjes???

Alvast bedankt,

Groetjes Quirina

Hallo Quirina,
Ik ben Miranda en heb een dochtertje die heet Joyce.
Als ik samen wat leuks wil doen op het gebied van muziek dan zing ik dat liedje van : klap eens in je handjes blij blij blij, op je blijde bolletje allebei.
Handjes in de hoogte, handjes in de zij, zo varen de scheepjes voorbij,
Zoooooooooo groot !
Bij alles wat ik zing maak ik gebaren en die deed ze na verloop van tijd allemaal na.
Misschien is dat een leuke voor je schoolopdracht ?

Hoi,

je zou muziekinstumentjes kunnen gebruiken. Samba ballen vinden kleintjes ook erg leuk, of een keybord, zo heb je wel meer.
Een boekje voorlezen: groot prentenboek. Voor de allerjongste (echte baby´s) zwart wit en rood gekleurde boekjes, omdat ze nog geen kleuren zien en zo wel duidelijke plaatjes zien. Voor de iets grotere kun je gewone boekjes lezen. Neem het kindje lekker op schoot en ga heel overdreven (veel toonhoogte) voorlezen, herhaling is nog mooier, gaan ze dingetjes herkennen.
Poppekast: vooral veel bewegen met poppen, gek doen.
Wandelen. Vershillende voorwerpen laten voelen: gel, water, watten, papier, klitteband enz.
Verfen, zelf laten kliederen met verf.

Succes,

Groetjes Wiets

Wat onze dochter erg leuk vind is als je tegen haar zingt of vertelt wat er allemaal te zien is in de kamer. Ze kijkt dan met grote ogen naar mijn gezicht en is heel aandachtig. Alles met muziek is voor die kleintjes erg leuk. En kleuren, alles met een kleurtje is leuk, vooral als het ook nog een knisperend geluidje maakt…
Lekker snoezelen/spelen/knuffelen op een kleed is ook erg leuk, misschien een mobiel er boven of diaprojectorplaatjes met mooie kleuren en zwartwit projecteren op de muur of plafond. Deze kan je zelf met viltstift maken.
Heb ik zelf voor de opleiding sph gedaan voor in de snoezelkamer, was een groot succes!!

Laat je nog horen wat je hebt gedaan en hoe ze het vonden?

Succes.

hallo allemaal!
alvast bedankt voor de tips!
ik merk inderdaad dat ze het leuk vinden als je voor ze zingt de meeste kindjes worden er erg rustig van… Ook vinden sommige het leuk als je ritmisch in je handen gaat klappen dan krijg je alle aandacht van ze haha

groetjes Quirina

Wat ook heel leuk is, is om met een handpop te zingen en dan gericht op elk kindje…dus bijvoorbeeld het liedje van:

“hallo hallo… wie ben jij dan?..
jij bent…(naam kindje)…
dat zie je zo…Hallo hallo hallo…hallo (naam kindje)”

Dit is een vet succes bij muziek op schoot waar wij heen gaan vooral als de kleintjes ineens alle aandacht op zich gevestigd krijgen.

Hallo allemaal,

Ik loop stage op de babygroep op een kinderdagverblijf…
Nu moet ik van mijn school 3 drama activiteiten doen.
Kan iemand mij daar mee helpen

Groetjes,

Hoi Sandra,

Gelieve dit soort oproepjes te plaatsen in het “Op Zoek”-gedeelte van de site.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Feb 2007 21:58:42